בת ים חדשות

בת ים: תינוק כבן שנה וחצי, טבע בבריכה ביתית – מד”א, מרענן הוראות הבטיחות

0
0

התינוק טבע בבריכה ביתית מתנפחת בגג בניין מגורים בעיר האם תודרכה בטלפון על ידי אנשי מד”א, וניסתה להצילו ללא הצלחה ◄ במקרה של טביעה, יש לפעול עפ”י ההנחיות הבאות; הישמעו להנחיות הפרמדיקים במוקד החירום 101 של מד”א אשר ידריכו אתכם כיצד להמשיך לטפל בטובע עד להגעת צוותי מד”א למקום.
בת ים: תינוק כבן שנה וחצי, טבע בבריכה ביתית - מד
בת ים: תינוק כבן שנה וחצי, טבע בבריכה ביתית – מד”א, מרענן הוראות הבטיחות

תינוק כבן שנה וחצי, טבע למוות היום בצהרים (שלישי, ב’ באב תשע”ג), בבריכה ביתית (בריכה ביתית מתנפחת) בגג בניין מגורים שברחוב ארלוזורוב בעיר בת ים. צוותי מד”א, דיווחו, כי הגיעו אל הבית ובאחד החדרים מצאו את האימא ליד התינוק שהיה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. כל הניסיונות להחיותו במשך דקות ארוכות, עלו בתוהו, וחובשי כונני מד”א, נאלצנו לקבוע את מותו.

בשעה 12:50 התקבלה במוקד מד”א, קריאה על תינוק שטבע ועם קבלת הקריאה, הפאראמדיקית במוקד מד”א, החלה לתדרך את האם, כיצד להתחיל ולבצע פעולות החייאה, במקביל הוזנקו למקום חובשים כונני מד”א, וניידת טיפול נמרץ.

ניר הנדלר, פרמדיק מד”א, שהגיע אל המקום, סיפר, כי; “הוזעקנו לקריאה על תינוק שטבע בבריכה ביתית, שהגענו לדירה, ראינו באחד החדרים את האימא ליד התינוק כבן שנה וחצי שהיה מחוסר הכרה ללא נשימה, וללא דופק, לאחר שנכנס לבריכה יחד עם חמשת אחיו ואחיותיו, ואלו שמו לב לטביעתו ומשו אותו מהמים.

לאחר שהאם הוציאה אותו מהבריכה שהייתה על גג שם שיחק עם עוד ילדים, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן תרופות, החדרת צינור הנשמה, ועיסויים במשך דקות ארוכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו”.

◄ מד”א, מרענן הוראות הבטיחות

דובר מד”א, מבהיר, לציבור בעלי הבריכות הביתיות, כי אין לאפשר גישה ללא השגחה לילדים ולתינוקות. יצוין, כי בחודש האחרון אירעו יותר מעשרה מקרים שבהם ילדים ותינוקות נמשו מבריכות כאלה. חלקם ללא רוח חיים (מושב עומר) ובחלקם בפגיעות קלות בלבד.

מד”א, מרעננים את ההוראות – כיצד יש לפעול עם תינוקות וילדים בים בבריכה או סמוך לכל מקור מים אחר – שימו לב לכללי הזהירות הבאים;

● אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים!

● תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם, בו הראש כבד וגדול יחסית לגוף, מרכז משקל גופם גבוה יותר ולכן הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, האמבטיה וכו’. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה אליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.

● טביעה מתרחשת תוך דקות בודדות. מספיקות דקות מעטות מאוד של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. במידה ונכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי שישהה לצידם.

● מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.

● יש להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק “משחקי הטבעה” במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.

במקרה של טביעה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות;

1. יש להוציא את הטובע מהמים. נסו למשות את הטובע מהמים במידת האפשר והימנעו מלסכן את החיים שלכם. במקביל, הזעיקו את מד”א בקו החירום 101.

2. הישמעו להנחיות הפרמדיקים במוקד החירום 101 של מד”א אשר ידריכו אתכם כיצד להמשיך לטפל בטובע עד להגעת צוותי מד”א למקום.
3. אם הטובע איננו נושם (בית חזה אינו עולה ויורד) השכיבו את הנפגע על גבו הרחק מקו המים והחלו מיד בביצוע עיסויי חזה עד להגעת צוותי מד”א למקום, ובהתאם להנחיות הפרמדיקים במוקד.
4. מומלץ שהטובע יתפנה לבית חולים, גם אם הוא מרגיש טוב יותר, להמשך מעקב ובדיקות בבית החולים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן