אוניברסיטה | מכללה

האוניברסיטה העברית תעניק לזמרת ברברה סטרייסנד, תואר דוקטור לשם כבוד

0
0

האוניברסיטה העברית; תואר ’ד”ר לשם כבוד’, מוענק לסטרייסנד (Barbra Streisand) על תרומתה יוצאת הדופן לתרבות ובהכרה על הישגיה המקצועיים, ההומניטאריות יוצאת הדופן, מנהיגות בתחום של זכויות אדם ואזרח ומסירות לארץ ישראל והעם היהודי ◄ הטקס, יתקיים ביום שני, 17 ביוני 2013.
האוניברסיטה העברית תעניק לזמרת ברברה סטרייסנד, תואר דוקטור לשם כבוד
האוניברסיטה העברית תעניק לזמרת ברברה סטרייסנד (Barbra Streisand), תואר דוקטור לשם כבוד

האוניברסיטה העברית בירושלים, תעניק בחודש הבא, תואר של דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לזמרת והשחקנית הגב’ ברברה סטרייסנד (Barbra Streisand), מן היוצרות האמריקניות המשפיעות והמצליחות בכל הזמנים. סטרייסנד היא זמרת ושחקנית, מפיקה ובמאית, שלזכותה יותר מחמישה עשורים של קריירה מצליחה. הטקס, יתקיים ביום שני, 17 ביוני 2013, במהלך המושב ב-76 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה, על כך דיווח אתר האוניברסיטה.

תואר ד”ר לשם כבוד מוענק לסטרייסנד, על תרומתה יוצאת הדופן לתרבות ובהכרה על הישגיה המקצועיים, ההומניטאריות יוצאת הדופן, מנהיגות בתחום של זכויות אדם ואזרח ומסירות לארץ ישראל והעם היהודי.

פרופ’ מנחם בן-ששון, נשיא האוניברסיטה עברית בירושלים, אמר, כי; “האוניברסיטה העברית, גאה להעניק תואר זה לברברה סטרייסנד הנחשבת יוצרת ואמנית מן השורה הראשונה בעולם. סטרייסנד, משמשת מופת בהקדישה זמן ומשאבים לסייע בפתרון בעיות תחלואה ובעיות חברה; ובדרך היסודית שבה היא לומדת את נושאי המעורבות שלה ומלווה את הפעילות בהם.

לאורך השנים היא אף הוכיחה מחויבות יוצאת דופן לאוניברסיטה העברית בירושלים. על כך מודה האוניברסיטה באות הגבוה ביותר שלה, דוקטור לשם כבוד שיוענק לה בהר הצופים, סמוך לבניין הנושא את שם אביה, בעת מושב חבר הנאמנים בחודש הבא”.

בשנת 1984, השתתפה בטקס חנוכת בניין עמנואל סטרייסנד ל’לימודי היהדות’ בקמפוס הר הצופים. היא הקדישה את המבנה לזכרו של אביה האהוב שאותה שיבחה בשם; ” מורה, מלומד ואדם דתי שהקדיש עצמו לחינוך”.

בהתייחסה לסרטה עטור הפרסים,”ינטל”, שבו גלמה תפקיד של אישה צעירה שנכנסת לישיבה כשהיא מחופשת לגבר כדי ללמוד תלמוד, הביעה את שביעות רצונה מכך שנשים יכולות עכשיו; “לרדוף לימודי יהדות מבלי להסוות את עצמן כגברים”.

הסרט, שהיא ביימה והפיקה הוקרן בבכורה ישראלית בשנת 1984 בחסות ’אגודת ידידי ישראל של האוניברסיטה העברית’. את הזמרת סטרייסנד, ליוותה משלחת של שוחרי האוניברסיטה העברית בארה”ב (AFHU) מהחוף המערבי.

ברברה סטרייסנד, היא תומכת נלהבת של ישראל, ובשנת 2011, הופיעה בערב התרמה לחיילי צה”ל במהלכו גויסו 12 מיליון דולרים.

סטרייסנד, לקחה חלק במרץ השנה בטקס להענקת ’פרס סקופוס’ של השוחרים האמריקניים של ’האוניברסיטה העברית’, כאשר שלחה סרטון, ובו סיפרה על הפרס שהיא קיבלה לפני 28 שנה. לדבריה, היא חשה גאווה על הפרס ועל זיקתה ל’אוניברסיטה העברית’, מאחר שהם מבטאים נאמנה את המורשת היהודית שלה, ואת אהבתה למדינת ישראל.

הקריירה של סטרייסנד, שמרה אותה בחוד החנית של תעשיית הבידור במשך עשרות שנים. היא נולדה בשנת 1942 למשפחה יהודית ב-ברוקלין. בעודה פעוטה הלך אביה עמנואל לעולמו. סיימה את בית ספר התיכון בהצטיינות ובעודה בגיל העשרה השיקה את הקריירה שלה כזמרת במועדוני לילה.

בגיל 19, הופיעה בפעם הראשונה בברודווי וכעבור שנה (1962), הוציאה את אלבום הבכורה שלה, שהפך לתקליט הנמכר ביותר בארצות הברית.

בגיל 28, כבר זכתה בחמשת הפרסים העיקריים בתעשיית הבידור האמריקנית; ה’גראמי’, ה’אוסקר’, ה’טוני’, ’האמי’ ו’גלובוס הזהב’, מה שהפך אותה ל’אייקון של התרבות האמריקאית’ ודמות בין-לאומית נערצת ואהובה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן