אוניברסיטה | מכללה

האוניברסיטה העברית: המכון למדעי החיים, יאמץ את ביה”ס אורט ספיר, בעיר ירוחם

0
0

האוניברסיטה העברית, מגיעה לעיר ירוחם, ולדברי פרופ’ יוסי גרינבאום; “קירוב תלמידים מהפריפריה לעולם ההשכלה הגבוהה הוא עניין בעל חשיבות לאומית. אנו סבורים שיצירת מגע ישיר עם התלמידים, הינו השלב הראשון בחשיפת תלמידי התיכון לחשיבותם של העולם האקדמי והמדע בחיינו”.
האוניברסיטה העברית: המכון למדעי החיים, יאמץ את ביה
האוניברסיטה העברית: המכון למדעי החיים, יאמץ את ביה”ס אורט ספיר, בעיר ירוחם

רבים מדברים על הצורך בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה אבל לא רבים עוסקים בזה בפועל. פרופ’ יוסי גרינבאום, יו”ר המכון למדעי החיים באוניברסיטה העברית ירושלים, ופרופ’ ניר קרן, ראש המגמה לביולוגיה באוניברסיטה העברית, הרימו את הכפפה שהניחה לפתחם הגב’ מרים אורנשטיין דה-מלאך, מנהלת ביה”ס “אורט ספיר” בעיר ירוחם.

בימים אלו, עושה את צעדיו הראשונים פיילוט של פרויקט רב שנתי ייחודי הפועל הלכה למעשה לצמצום הפערים. הפרויקט כולל סידרת הרצאות מפי בכירי מדעני האוניברסיטה העברית בתחום ’מדעי החיים’, אשר באים עד לירוחם, ונפגשים עם תלמידי כיתות י’ במגמת הביולוגיה. בהמשך, ילוו החוקרים את התלמידים בביצוע עבודות גמר כחלק מתוכנית הבגרות, ב-מעבדות המכון למדעי החיים בקמפוס האוניברסיטה בירושלים.

מטרת הפרויקט היא להנגיש את המוסד האוניברסיטאי לתלמידי המגמה הביולוגית בתיכון בעיר ירוחם, ועל ידי כך לחשוף בפניהם את נפלאות המחקר הביולוגי העכשווי בארץ ובעולם, תוך שימת דגש על הקשר שבין הלימוד התיאורטי, המחקר הביולוגי במעבדה, ויישומו בתחומי הרפואה וה’ביוטק’.

לדברי פרופ’ גרינבאום; “קירוב תלמידים מהפריפריה לעולם ה’השכלה הגבוהה’, הוא עניין בעל חשיבות לאומית. אנו סבורים שיצירת מגע ישיר עם התלמידים, הינו השלב הראשון בחשיפת תלמידי התיכון לחשיבותם של העולם האקדמי והמדע בחיינו”.

התכנית נפתחה לאחרונה בבית הספר בהרצאתו של פרופסור עידן שגב, מהמחלקה ל’נויירוביולוגיה’, חוקר תהליכי למידה במוח, ושותף בפרויקט “המוח הכחול” (Blue Brain Project), בו ישקיע האיחוד האירופי, יותר ממיליארד אירו, במטרה למפות את פעילות המוח האנושי.

ההרצאה שנשא פרופסור שגב, עסקה בחידושים בחקר תפקודי המוח, ויישומים טכנולוגיים חדשים לפתרון בעיות תפקודיות – הנובעות משיבוש בפעילות המוח, ובשבועות הקרובים, יגיעו חוקרים נוספים מהאוניברסיטה העברית, ויעבירו במקום מגוון הרצאות.

בית הספר “אורט ספיר”, בעיר ירוחם, מושך אליו מגוון של תלמידים, חילוניים דתיים ומסורתיים, ומהווה כור היתוך תרבותי, חברתי וחינוכי, ובשנים האחרונות אף חלה בו עלייה משמעותית באחוזי ה’זכאים לבגרות’.

לדברי פרופ’ גרינבאום; “האוניברסיטה העברית, שמה לה למטרה לשתף פעולה עם החברה ולעזור לה. פרויקטים מסוג זה מצמצמים במידה ניכרת את מגבלות המרחק הפיזי והמנטאלי, ואנו מקווים להרחיב בעתיד את הפרויקט גם לבתי ספר נוספים בארץ”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן