יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

הרמטכ“ל רא“ל בני גנץ, באגרת מיוחדת ליום הזיכרון: נזכור את הנופלים, נשלים את משימתם

0
0

רא“ל בני גנץ באגרת מיוחדת ליום הזיכרון; ”זה שישים וחמש שנה נדרשת מדינת ישראל להיאבק ולנצח. כל דור בתורו נושא את ביטחון ישראל על כתפיו, וכל דור בתורו, לדאבון הלב, חסר בשורותיו את חללי צה“ל” ◄ “צה“ל, ערוך ונכון לפעולה, אנו פועלים מדי יום ומדי לילה בכל מימד ובכל מקום שבו אנו נדרשים לפעול“.
הרמטכ“ל רא“ל בני גנץ, באגרת מיוחדת ליום הזיכרון: נזכור את הנופלים, נשלים את משימתם
הרמטכ“ל רא“ל בני גנץ, באגרת מיוחדת ליום הזיכרון: נזכור את הנופלים, נשלים את משימתם

החל מהערב ראשון, ד’ באייר תשע”ג, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, מתאחד עם ישראל כולו בכאב ובהוקרה סביב דמותם של הנופלים. בבתי העלמין ומול אנדרטאות הזיכרון, בטקסים המתקיימים ברחבי הארץ, אנו שבים ומדברים בזכרם, במורשת הקרב שהותירו לנו, בעשייתם למען ביטחון העם והמדינה. ומבעד לסיפורי הלחימה והגבורה, אנו זוכרים בגעגועים ובדקירת החמצה את החיים הצעירים שנגדעו באיבם, את כל אחד ואחת מהם שהיו עולם ומלואו.

נחזק את בני המשפחות השכולות, בני משפחת צה“ל, בהתמודדותם הקשה והמתמשכת עם אובדן יקיריהם. ביום הזיכרון כבכל עת, אנו מחבקים אותם ומושיטים יד וכתף תומכת, להקל ולסייע ככל שנוכל. זו מחויבותנו להם. זה הוא צו חייהם ומותם של אחינו, רעינו הנופלים.

כמונו הם חגרו אפוד ואחזו בנשק. כמונו ביקשו להגן על ההורים שבבית, על הילדים, על האחים והאחיות, על החברים מהיישוב. כמונו היו להם תקוות, חלומות ותוכניות לעתיד. והיום אנחנו – חיילי צה“ל ומפקדיו – בשדה, במוצבי צה“ל ובבסיסיו, אנו שנלחמים מול אותו האויב שבו לחמו הם, באותן הזירות ובזירות אחרות, ממשיכים ללחום באותם נתיבי הקרבות, השליחות והדבקות במשימה שסללו בחייהם ובמותם.

אנו עומדים דום לזכרם, ומתחייבים להמשיך היכן שהם הפסיקו. רבבות שמותיהם שנחרתו בלב ובאבן, הם תזכורת תמידית לשבועתנו – השבועה שעליה אנו חוזרים היום: לזכור אותם, ללכת בדרכם ולהשלים את משימתם.

זה שישים וחמש שנה, נדרשת מדינת ישראל להיאבק ולנצח. כל דור בתורו נושא את ביטחון ישראל על כתפיו, וכל דור בתורו, לדאבון הלב, חסר בשורותיו את חללי צה“ל. כל מערכה גובה מאיתנו מחיר דמים כבד. אך מול כל אויב שפועל על מנת לפגוע באזרחנו ובמדינתנו, אויב שאינו משלים עם קיומנו בארץ ישראל, אין לנו אפשרות אחרת, אלא להילחם ולנצח.

היום כתמיד, מול האיומים המשתנים והמתפתחים סביבנו, צה“ל, ערוך ונכון לפעולה. עינינו פקוחות בגבולותינו והרחק מעבר להם ואנו פועלים מדי יום ומדי לילה, בכל מימד ובכל מקום שבו אנו נדרשים לפעול, על מנת לשמור על ביטחון המדינה, על ריבונותה ועל אזרחיה.

מול אתגרי העתיד נמשיך לעמוד איתן ולהתכונן לכל תרחיש אפשרי. נמשיך לרדוף את מבקשי רעתנו, נמשיך ונתייצב דרוכים ונחושים להגנתה של מדינת ישראל.

בצד תקווה תמידית לכך שמשפחת השכול לא תוסיף לגדול, בפתחה של שנת עצמאותנו השישים ושש, נושא העם כולו תפילה לשלום ולביטחון. אנו, חיילי ומפקדי צה“ל, נמשיך לעמוד על המשמר כחומת המגן של העם. נמשיך לפעול לקיום הביטחון עד יבוא שלום.

יהי זכרם של חללי מערכות ישראל, ברוך.

■ הרמטכ“ל רא“ל בני גנץ, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, תשע”ג.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן