צב | צבי ים

צבי-ים, יוזמה סביבתית חדשה: אוספים שקיות חטיפים למען הצלתם בחופים

0
0

שיתוף פעולה ראשון בין חברת טרהסייקל ישראל, וחטיבת המלוחים של “שטראוס” לבין רשות הטבע והגנים, יכלול איסוף ומחזור שקיות חטיפים באתרי טבע שונים ◄ הכנסות הפרויקט צמצום כמות הפסולת הנשלחת להטמנה ומזעור פגיעה בבעלי-חיים, יתרמו לטובת המרכז הארצי להצלת צבי ים במכמורת.
צבי-ים, יוזמה סביבתית חדשה: אוספים שקיות חטיפים למען הצלתם בחופים
צבי-ים, יוזמה סביבתית חדשה: אוספים שקיות חטיפים למען הצלתם בחופים

יוזמה סביבתית חדשה של חברת טרהסייקל ישראל, וחטיבת המלוחים של שטראוס, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, משיקה פרויקט במסגרתו הציבור הרחב יירתם למען צמצום כמות הפסולת הנשלחת להטמנה ומזעור פגיעה בבעלי-חיים, יאסוף וימחזר שקיות חטיפים. נקודות האיסוף, יפוזרו באתרי הרשות ברחבי הארץ, והכסף שיצטבר מהפרויקט ייתרם ל’מרכז הארצי להצלת צבי ים’, שכמו חיות בר שונות, גם הם נפגעים מן פסולת זו.

חברת טרהסייקל ישראל (Terracycle), פועלת בשיתוף פעולה חטיבת המלוחים של שטראוס, מזה כשנה וחצי, ומאפשרת לראשונה בישראל, לאסוף ולמחזר שקיות חטיפים, פסולת שנחשבת קשה לטיפול ולמחזור.

עד לשיתוף פעולה זה, לא ניתן היה למחזר שקיות חטיפים בישראל, והן היו נטמנות בקרקע, ככל שאר הפסולת שאינה ממוחזרת, פעולה שיש בה כדי זיהום הקרקע, מי השתייה ופגיעה בבעלי החיים.

בזכות שיתוף הפעולה, כל אדם – אם במסגרת פרטית ואם כחלק מארגון או בית-ספר – יכול לאסוף שקיות חטיפים משומשות ולשלוח בחינם לחברת טרהסייקל ישראל. שם הן תעבורנה תהליך מחזור שיאפשר ליצור מהן מוצרים חדשים ובעלי ערך סביבתי (כגון; תיקים, מוצרי פלסטיקה שונים ואפילו ספסלים וריהוט גינה), או חומר גלם ממוחזר המשמש לצרכי בנייה.

’פרויקט איסוף שקיות החטיפים’, כבר צובר תאוצה ועד כה הצטרפו לאיסוף בו קרוב ל-100,000 משתמשים, ביניהם; בתי ספר, ארגונים ואנשים פרטיים, ונאספו למעלה מ- 40,000 שקיות חטיפים מכל רחבי הארץ. מלבד המטרה הסביבתית החשובה, עבור כל שקית חטיפים שנשלחת ל’טרהסייקל ישראל’, תורמת ’חטיבת המלוחים של שטראוס’, חמש אגורות – הכסף נצבר בחשבון המשתמש ונתרם בהמשך לכל ארגון מוכר לצרכי תרומות לבחירתו (כולל בתי הספר עצמם).

כעת, הפרויקט גדל ומתקדם צעד נוסף קדימה במסגרת השקתו בשיתוף ’רשות הטבע והגנים’. על מנת לעודד מחזור שקיות חטיפים ולהגדיל את כמות השקיות שנאספות, יוצבו מיכלי מחזור ייעודיים לאיסופן באתרי הרשות ברחבי הארץ, החל מחג הפסח הקרוב, בהם יוכלו המבקרים להשליך כל אריזת חטיפים ריקה ולשולחה למחזור.

אריזות החטיפים שיאספו במיכלים ייעודיים אלה, לא זו בלבד שימוחזרו במקום להישלח למטמנות הפסולת בקרקע, אלא גם יזכו את הרשות בתרומה של 5 אגורות עבור כל שקית חטיפים. הכסף שייאסף, ייתרם ל’מרכז הארצי להצלת צבי-ים’ בישוב מכמורת, שכמו חיות בר שונות, גם הם נפגעים מפסולת זו.

חברת טרהסייקל ישראל, הינה חלק מחברת טרהסייקל העולמית, הפועלת מזה כעשור ב-22 מדינות. ברחבי העולם, קיימים למעלה מ-35 מיליון משתתפים שאוספים פסולת במסגרת חטיבות האיסוף השונות של החברה, ביניהן; חטיבות לאיסוף שקיות וקרטוני מיץ, אריזות גבינה, מוצרי טואלטיקה, עטים, מוצרי היגיינת פה, ואפילו בדלי סיגריות וחיתולים משומשים!

☚ לפרטים על המרכז הארצי להצלת צבי-ים במכמורת.

☚ לפרטים נוספים על ’חברת טרהסייקל’ והעבודה בארץ ישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן