הבחירות לכנסת ה-19

אביגדור ליברמן, הודיע על התפטרות מתפקידו כשר החוץ ב’פרשת השגריר בבלארוס’

0
0

ח”כ אביגדור ליברמן; “אני עושה זאת גם משום שאני סבור שאזרחי ישראל זכאים ללכת אל הקלפי לאחר שהעניין כבר הוכרע, קרי; שהכרעה משפטית תתקבל עוד לפני הבחירות ואוכל להמשיך ולשרת את מדינת ישראל, ואת אזרחי ישראל, כחלק מהנהגה חזקה ומאוחדת שתתמודד עם האתגרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים בפני מדינת ישראל”.
אביגדור ליברמן, הודיע על התפטרות מתפקידו כשר החוץ ב’פרשת השגריר בבלארוס’
אביגדור ליברמן, הודיע על התפטרות מתפקידו כשר החוץ ב’פרשת השגריר בבלארוס’

39 ימים לפני יום ’הבחירות לכנסת ה-19’, הודיע היום (שישי, אחה”צ, 14.12), ח”כ אביגדור ליברמן, על התפטרותו מתפקיד שר החוץ וסגן ראש הממשלה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע אתמול, כי החליט לסגור את התיק נגדו, המכונה תיק “ליברמן, וחברות הקש”, אך מנגד להגיש נגד השר ליברמן, כתב אישום בגין מרמה, והפרת אמונים ב’פרשת השגריר בבלארוס’.

יחד עם זאת כבר ברור, כי ליברמן, יתמודד בבחירות הקרובות, כמספר 2 ב’רשימת הליכוד ביתנו’, זאת לאחר שמשפטנים, קבעו, כי להערכתם אין כל מניעה משפטית, כי יתמודד בבחירות לכנסת ה-19, אשר מועדן הוא ביום ג’, ה-22 בינואר 2013.

כאמור, היום בהודעה מיוחדת שהוציא, ח”כ ליברמן, הוא אמר, כי; “היום קיימתי ישיבות עם עורכי דיני, ועם חברי מטה הבחירות. חוות הדעת המשפטית, קובעת שאינני חייב, לאור נסיבות העניין ופרטי כתב האישום, להתפטר מתפקידי בממשלה.

על אף שאני יודע שלא עברתי כל עבירה, אך מתוך רצון שלאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות, אוכל לשים גם את העניין שנותר, שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים שאין בו כל היבט פלילי, מאחוריי, החלטתי להתפטר מתפקידי כשר החוץ ו’סגן רה״מ’, וכפי שהודעתי אתמול (חמישי), גם להסיר את חסינותי באופן מיידי, ולאחר 16 שנים בהן מתנהלות נגדי חקירות, אוכל לסיים את העניין במהרה, וללא עיכובים ולנקות את שמי באופן מוחלט,

אני עושה זאת גם משום שאני סבור שאזרחי ישראל, זכאים ללכת אל הקלפי לאחר שהעניין כבר הוכרע, קרי; שהכרעה משפטית תתקבל עוד לפני הבחירות, ואוכל להמשיך ולשרת את מדינת ישראל, ואת אזרחי ישראל, כחלק מהנהגה חזקה ומאוחדת שתתמודד עם האתגרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים, הניצבים בפני מדינת ישראל”. סיכם ח”כ אביגדור ליברמן, הודעתו על התפטרותו המיידית, ואשר מבקש לסיים את המהלך המשפטי במהירות רבה מול היועץ המשפטי לממשלה במסגרת “עסקת טיעון”.

במערכת הפוליטית, שיבחו את צעדו של ח”כ ליברמן, על התפטרותו מתפקיד שר החוץ וסגן ראש הממשלה, כדוגמא ניאותה של איש ציבור עד לבירור החלטת בית המשפט בעניינו.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, אמר, כי הוא מאחל לו (הכוונה לח”כ ליברמן) אשר יוכיח בהקדם את חפותו גם בנושא היחיד שנשאר בענייניו המשפטיים, ויחזור במהרה לכהן בתפקיד כשר בממשלה.

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ שלי יחימוביץ’, הזדרזה אף היא להביע את שביעות רצון מהתפטרותו של השר ליברמן, וציננה, כי; “מדובר במובן מאליו. מי שמוגש נגדו כתב אישום אסור שיוסיף לכהן ולו יום אחד כשליח ציבור. ליברמן, אינו כאחד האדם והוא פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה”.

יו”ר מפלגת מרצ, ח”כ זהבה גלאון, אשר עתרה הבוקר ל’בג”ץ’, לכפות על ראש הממשלה לפטר את השר אביגדור ליברמן בעקבות כתב האישום נגדו, בירכה אף היא על החלטת ליברמן, להתפטר מתפקידו. ואמרה ל’ערוץ הראשון’ של הטלוויזיה, כי הודעת ליברמן, אחה”צ, מנעה ממנו את הקלון והבושה שהיו נגרמים לו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן