תחבורה ציבורית

אילת: הוועדה המחוזית דרום, אישרה 180 ק”מ מתוואי הרכבת של חברת ’נתיבי ישראל’ לעיר

0
0

הוועדה המחוזית, אימצה חלופות הקטעים הצפוני והדרומי של המסילה לאילת, כפי שהומלצו ע”י חברת “נתיבי ישראל” ◄ בראשית 2013, שלב הפקדת תכנית מסילת הרכבת לעיר אילת ◄ שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים מר ישראל כ”ץ; “ברמה הלאומית, נקבל מסלול נסיעה של שעתיים בין תל אביב לעיר אילת.
אילת: הוועדה המחוזית דרום, אישרה 180 ק
אילת: הוועדה המחוזית דרום, אישרה 180 ק”מ מתוואי הרכבת של חברת ’נתיבי ישראל’ לעיר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, אישרה היום (שני) את רוב תוואי מסילת הרכבת לעיר אילת, בקטעים שבין באר שבע לעיר דימונה ובין חצבה לבין אילת. הוועדה, לא קיימה דיון סביב קטע מרכזי שבין דימונה לחצבה (“מישור ימין”), שבו נבחנות כיום 3 חלופות שונות לתוואי הרכבת מעל ומתחת לקרקע. הדיון, בקטע זה, עתיד להתקיים בעוד כחודשיים.

ב’משרד התחבורה’, ובחברת נתיבי ישראל’, האחראית על פיתוח והקמת המסילה לעיר אילת, ציינו לחיוב את החלטת הוועדה, שהתקבלה לאחר קבלת הסכמת המשרד להגנת הסביבה. בכך, אושר למעשה, תוואי מסילה באורך של כ-180 ק”מ, מתוך כ-240 ק”מ של מסלול הרכבת שבין באר שבע לאילת (מסלולן של רכבות המשא יהיה 260 ק”מ), אותו מוביל שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים מר ישראל כ”ץ.

בעקבות ההחלטה, יחל ביצועו של תסקיר השפעה על הסביבה, לאחריו תוגש התכנית להפקדה, לצורך שמיעת התנגדויות הציבור.

בדיון שהתקיים בהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, נקבע, עוד, כי לאחר ביצוע השלמות ותסקיר השפעה על הסביבה, יעלו לדיון הנושאים הקשורים באישור הקמת מסוף המטענים ותחנת הרכבת הסמוכים לעיר אילת; “לקו הרכבת לאילת, יתרונות משמעותיים בשיפור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל”, אמר שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים מר ישראל כ”ץ; “ברמה הלאומית, נקבל מסלול נסיעה של שעתיים בין תל אביב לעיר אילת.

שר התחבורה מר ישראל כץ, ברקע: רכבת ישראל

בנוסף, הפרויקט, יהפוך את נמל אילת למוקד סחר בינלאומי בין אסיה לאירופה, יחזק את הקשרים הכלכליים עם העולם ויתרום לעצמאות המדינית-כלכלית של ישראל”.

קו הרכבת לעיר אילת, מקודם ע”י חברת “נתיבי ישראל” בהתאם להחלטת ממשלה. על פי התכנון הקיים, הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולאורכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען.

על סמך בדיקות כלכליות, נקבע, כי תחנות הנוסעים מדרום לעיר באר שבע, יהיו בתחנות הנוספות; דימונה, ספיר, קטורה, ו-רמון.

תכנון קו הרכבת לעיר אילת, התקדם השנה בקצב עבודה גבוה במיוחד. 6 משרדי תכנון, שכל אחד מהם מקדם במקביל קטע מסילה של כ-40 ק”מ, עובדים מסביב לשעון במטרה להגיע לשלב הפקדת התכנית בראשית שנת 2013.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן