הבחירות לכנסת ה-19

פרופ’ אבישי ברוורמן (מפלגת העבודה): ישראל היא המדינה האי-שוויונית ביותר במערב

0
0

חה”כ פרופ’ אבישי ברוורמן, התארח ב’מועדון האקטואליה של אחוזת בית הכרם’, והתייחס ברוורמן למצב הכלכלה בארץ, למעמדם של ערביי ישראל, וליכולת של מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ להוביל את גוש השמאל בבחירות הקרובות; “ההיסטוריה של נשיאי ארה”ב, מלמדת אותנו, כי אי אפשר להסיק שום דבר מאלה שהגיעו עם ניסיון מול אלה שהגיעו בלי ניסיון. השאלה היא מי הבן אדם- מבחן של מנהיג זה בסופו של דבר הצוות שהוא בונה סביבו”.
פרופ’ אבישי ברוורמן (מפלגת העבודה): ישראל היא המדינה האי-שוויונית ביותר במערב
פרופ’ אבישי ברוורמן (מפלגת העבודה): ישראל היא המדינה האי-שוויונית ביותר במערב

פרופ’ אבישי ברוורמן, חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה ופרופסור לכלכלה, התארח לאחרונה במועדון היזמות של אחוזת בית הכרם, בהנחייתו של העיתונאי אליהוא בן-און. בין היתר, התייחס פרופ’ ברוורמן למצב הכלכלה בארץ, למעמדם של ערביי ישראל, וליכולת של מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ להוביל את גוש השמאל בבחירות הקרובות.

פרופ’ ברוורמן, התייחס למצב הכלכלה כיום בארץ ישראל, ואמר, כי; “מה זאת כלכלה צודקת? ראש הממשלה מר נתניהו, ונגיד בנק ישראל פרופ’ פישר, אומרים, כי הכלכלה בישראל טובה, אבל טובה למי? מדינת ישראל אשר אני גדלתי בה הייתה בין חמש המדינות השוויוניות ביותר. היום, מדינת ישראל שלי, ושלכם, היא המדינה ה’אי שוויונית’ ביותר במערב, להוציא את ארה”ב. אנחנו התבוללנו לתוך הימין הרפובליקני של ארה”ב”.

פרופ’ ברוורמן, שכיהן בעבר כ’שר לענייני מיעוטים בכנסת ה-32’, התייחס גם למצבם של ’ערביי ישראל’, כי; “הבעיה האמיתית של ישראל היא שהיהודים מעולם לא התייחסו ל’ערביי ישראל’.

כשר לענייני מיעוטים, הזמנתי ללשכת נתניהו את כל ראשי המשק, בשאלה כמה ערבים אתם שוכרים לעבוד אצלכם? לצערי המספרים נמוכים מאוד. וזה לא שאין, יש כל כך הרבה אנשים מוכשרים שלא מקבלים צ’אנס בסיסי.

70% מהילדים בבתי הספר הם או יהודים חרדים או ערבים ישראלים – הדבר החכם לעשות לחברה ולכלכלה בישראל הוא לבטל תמריצים לאבטלה, ולבטל אפליה נגד ערבים, על מנת שהם יוכלו להיות כוח כלכלי”.

לבסוף, התייחס פרופ’ אבישי ברוורמן לשאלה האם יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ שלי יחימוביץ, יכולה להוות אלטרנטיבה לשלטון; “ההיסטוריה של נשיאי ארה”ב, מלמדת אותנו, כי אי אפשר להסיק שום דבר מאלה שהגיעו עם ניסיון מול אלה שהגיעו בלי ניסיון.

השאלה היא מי הבן אדם- מבחן של מנהיג זה בסופו של דבר הצוות שהוא בונה סביבו. תפקיד של מנהיג הוא להסתכל על הדורות הבאים, ועל רק על כהונתו הנוכחית. מהבחינה הזו הדרך הכלכלית והמדינית של נתניהו לא תוביל לשום מקום”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן