כאן עכו

עכו: המשרד להגנת הסביבה, חזר בו מהתנגדותו למתן טופס אכלוס לקניון עזריאלי

0
0

עו”ד אילת השחר מיכאלי, מהלשכה המשפטית בעיריית עכו, הבהירה, כי מלכתחילה, סברה, הוועדה המקומית לתכנון ובניה עכו, שעמדתו הקודמת של המשרד להגנת הסביבה בנושא זה הייתה בלתי סבירה בעליל. לדבריה; “לא ייתכן שקיומו של מפעל בלב העיר, ישתק פיתוח ברדיוסים של מאות מטרים ממנו, כאשר תכניות מאושרות מאפשרות בניה ושימושים מסחריים במקום”.
עכו: המשרד להגנת הסביבה, חזר בו מהתנגדותו למתן טופס אכלוס לקניון עזריאלי
עכו: המשרד להגנת הסביבה, חזר בו מהתנגדותו למתן טופס אכלוס לקניון עזריאלי

במסגרת דיון בערר שהגיש המשרד להגנת הסביבה על החלטת ’הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עכו’ אשר החליטה לתת טופס אכלוס ל’קניון עזריאלי’ בעיר עכו, הגיש המשרד הודעה חדשה, ומעודכנת מטעמו, המבוססת על בדיקה של מומחה; “מטובי המומחים בנושא זה”, ואשר מסירה למעשה את התנגדותו הקטגורית למתן טופס אכלוס לקניון עזריאלי בעיר עכו.

בהודעתו, קובע, המשרד להגנת הסביבה, כי; “בהינתן התקנה של אמצעי בטיחות מחמירים במפעל (שטראוס), הסיכון ממפעל שטראוס לסביבתו הקרובה, לרבות קניון עזריאלי, הממוקם בנקודה אסטרטגית ליד תל נפוליאון וצומת הדרכים נהריה-עכו חיפה, יהווה סיכון קביל לפי מדיניות המשרד”.

כמו כן, מציין המשרד להגנת הסביבה, כי “פירוט האמצעים ולוחות הזמנים להתקנתם יוטמעו בהיתר הרעלים של המפעל (שטראוס)”.

בהודעתו חוזר בו המשרד להגנת הסביבה, כאמור, מעמדתו הקודמת, שקבעה מרחקי הפרדה של כ-200 מטר בין מפעל שטראוס שבו מאוכסנת אמוניה המהווה חומר מסוכן, לבין רצפטורים ציבוריים כדוגמת; הקניון. כן, חזר בו המשרד מקביעתו הקודמת, כי מפעל שטראוס, ו’קניון עזריאלי’, אינם יכולים לדור זה לצד זה.

עו”ד אילת השחר מיכאלי, מהלשכה המשפטית בעיריית עכו, הבהירה, כי מלכתחילה, סברה, הוועדה המקומית לתכנון ובניה עכו, שעמדתו הקודמת של המשרד להגנת הסביבה בנושא זה הייתה בלתי סבירה בעליל.

עו”ד אילת השחר מיכאלי

לדברי עו”ד מיכאלי; “לא ייתכן שקיומו של מפעל בלב העיר, ישתק פיתוח ברדיוסים של מאות מטרים ממנו, כאשר תכניות מאושרות מאפשרות בניה ושימושים מסחריים במקום”.

עו”ד מיכאלי, הוסיפה והדגישה בדבריה, כי; “לא ייתכן שמפעל, יסכן את האוכלוסייה הסובבת אותו ולא יוטלו עליו ע”י המשרד להגנת הסביבה תנאים מחמירים שימנעו את הסכנה, במסגרת היתר רעלים”.

עו”ד מיכאלי, מדגישה, כי; “הוועדה המקומית, סברה מלכתחילה, בהתבסס על חוות דעת שקיבלה ממומחים ומ’כיבוי אש’, כי הקמת הקניון בסמיכות ל’מפעל שטראוס’ דווקא שיפרה בפועל את הבטיחות במקום, עבור כל הסביבה הקרובה למפעל, לאור התקנתם של אמצעי מיגון ובטיחות שלא היו קיימים קודם לכן.

כמו כן, באופן תמוה המשרד להגנת הסביבה לא התנגד לאישור תכניות מסחריות אחרות בסמיכות ל’מפעל שטראוס’, כך שתמוהה הייתה התנגדותו דווקא לקניון, שהעיר עכו, ייחלה לפתיחתו.

שרון דהאן דובר עיריית עכו, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “לאחר שנה של התכתשויות משפטיות מיותרות, עיריית עכו, מברכת על עמדת המשרד להגנת הסביבה, שיש בה פתרון מיטבי לשמירת בטיחותם של תושבי עכו, ומבקריה מחד גיסא, ולפיתוח העיר, מאידך גיסא”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן