מבצע עמוד ענן - עזה

מבצע עמוד ענן: הלילה לא נורו רקטות מעזה, צה”ל, ממשיך בתקיפות נרחבות ברצועה

0
0

מפקד פיקוד הדרום האלוף טל רוסו, בתדרוך לכתבים; “פגענו ברוב היכולת של ארגוני הטרור, נפעל ככל שנדרש עפ”י תוכנית סדורה” ◄ דובר צה”ל; ההיערכות למהלך קרקעי נמשכת ◄ למעלה ממאתיים מטרות הותקפו בערב שבת, בהן הושמדה מפקדת חמאס.
מבצע עמוד ענן: הלילה לא נורו רקטות מעזה, צה
מבצע עמוד ענן: הלילה לא נורו רקטות מעזה, צה”ל, ממשיך בתקיפות נרחבות ברצועה

הלילה (א’), לא נורו רקטות לעבר ישראל, ומנגד צה”ל, ממשיך בתקיפות נרחבות ברצועה. כך דיווח דובר צה”ל, והוסיף, כי אתמול והלילה (א’), במסגרת ’מבצע עמוד ענן – עזה’, ברצועה, הותקפו , סמוך לשעה 02:15, ע”י חיל האוויר שתי מנהרות הברחה נוספות של ארגוני הטרור.

דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי, מסר אתמול ואמש (מוצ”ש), כי סוכלו בכירים בחמאס; הושמדה המפקדה של ממשלת חמאס. במקביל, נמשכת ההיערכות לפעולה קרקעית אפשרית. דובר צה”ל, הוסיף, ודווח, עוד, כי כוחות צה”ל, ממשיכים ומתארגנים בשטחי הכינוס, סמוך לרצועת עזה, לקראת מהלך אפשרי של כניסה קרקעית לרצועת עזה, כחלק מהמשך מבצע “עמוד ענן”.

המילואימניקים מתכנסים, מצטיידים ומתאמנים, ובעיקר, דרוכים לקראת כל תרחיש. כזכור, כ-16 אלף אנשי מילואים, גויסו עד עתה.

בעזה, דווחו, כי נפגע מתחם משרדים של כלי תקשורת, בהם גם משרדי רשת הטלוויזיה “אל-קודס” של חמאס. על פי אותם דיווחים בתקיפות צה”ל הלילה, נפצעו, שישה עיתונאים, בהם עובדי הערוץ של חמאס.

כבר אחה”צ, אתמול, דווח על ידי “אל-מיאדין”, ערוץ הטלוויזיה הלבנוני, כי; כי ישראל, מתכוונת לשלוח לקהיר אישיות בכירה על מנת לחתום על הסכם להפסקת אש ברצועת עזה. בבירה ירושלים, הכחישו את הדיווח ואמרו, כי רק אם יהיה שקט מוחלט לאורך כל הגבול. תיאות ישראל, להפסקת אש.

דובר צה”ל, פרט אמש (מוצ”ש) את האירועים ביום הרביעי של מבצע “עמוד ענן”;

● 22:30 ; מאז הבוקר, מעל ל-100 מטרות נוספות הותקפו על ידי חיל האוויר, וחיל הים.

● 19:10 ; מפקד פיקוד הדרום, האלוף טל רוסו, בתדרוך לעיתונאים: בימים האחרונים אנחנו ממשיכים בתוכנית סדורה נגד הטרור ברצועת עזה. אני משבח את אזרחי ישראל על העוצמה שהם מפגינים ואת הלוחמים על הנחישות שלהם. מדובר במבצע משולב של כל הזרועות וכוחות הביטחון. עוד לא סיימנו את המבצע אך פגענו ברוב ארסנל הנשק שכוון נגד אזרחנו.

יצאנו למבצע, כי לא היה אפשר לנהל שגרת חיים בדרום הארץ. נמשיך במבצע עד שנגיע אל היעדים שהגדרנו לעצמנו – שגרת חיים לתושבי הדרום ופגיעה בארסנל הנשק של ארגוני הטרור. אנחנו פועלים במדויק נגד ארגוני הטרור בעוד החמאס ממשיך לפעול נגד אזרחנו. רוב האמל”ח של ארגוני הטרור מוחזק בבתי מגורים, ממנו הם משגרים את הטילים והרקטות נגד ישראל.

● 18:00; לפני שעה קלה, בפעולה משותפת של צה”ל ושירות הביטחון הכללי, סוכל פעיל בכיר בארגון הטרור חמא”ס אשר פעל במערך ההברחות בדרום רצועת עזה ופעל למען התחמשות והתעצמות הארגון.

לפני זמן קצר הותקף מבנה בו התגורר עז א-דין חדד, מפקד בכיר בארגון הטרור חמא”ס, המבנה היה ריק מאדם. כמו כן, בשעות הבוקר, סוכל מוחמד כלאב, ששימש כפעיל בכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמא”ס בדרום רצועת עזה.

במהלך שעות היום, המשיך צה”ל, לתקוף באמצעות חיל-האוויר עשרות מטרות, ביניהן; מנהרות טרור, אתרי שיגור ירי תלול מסלול, ומספר חוליות מחבלים אשר היו מעורבות בביצוע ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, הותקף מוצב מרכזי בדרום רצועת עזה השייך לארגון הטרור חמא”ס.

גם עכשיו אנחנו ממשיכים בגל תקיפות של אש רציפה ממש לשיבוש מאסיבי של נסיונות השיגור. אנחנו יכולים לראות, כי ביחס לימים קודמים, הבוקר היקפי הירי כבר נמוכים יותר. במקביל אנחנו ממשיכים בצבירת הסד”כ לאפשרות של פעילות קרקעית.

במהלך שעות היום המשיך צה”ל לתקוף באמצעות חיל-האוויר עשרות מטרות, ביניהן מנהרות טרור, אתרי שיגור ירי תלול מסלול ומספר חוליות מחבלים אשר היו מעורבות בביצוע ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, הותקף מוצב מרכזי בדרום רצועת עזה השייך לארגון הטרור חמא”ס.

● 17:02; אזעקות נשמעו בגוש דן, סוללת “כיפת ברזל החמישית שנפרסה היום באזור הוכיחה עצמה עם יירוט מוצלח.

● 16:00; מאז תחילת המבצע: עד כה הותקפו 832 יעדי טרור ברצועת עזה – מהאוויר ומהים. 434 רקטות נפלו בישראל. לוחמי סוללות “כיפת ברזל” יירטו 239 רקטות.

● 14:57; מאז תחילת המבצע נפלו 410 רקטות בשטח ישראל, יותר מ-30 בשטח בנוי. סך-הכל, מערכת “כיפת ברזל” הוכיחה עצמה עם 230 יירוטים.

● 13:00; הרמטכ”ל, רב אלוף בני גנץ, סיים ישיבת הערכת מצב בבסיס הקריה בתל אביב, בסיומה הוא הנחה את כוחות צה”ל להמשיך לתקוף בכל הכוח ברצועת עזה, וכן להגביר את קצב התקיפות על יעדי הטרור.

10:33; סוללת “כיפת ברזל” החמישית נפרסה היום באזור גוש דן. על-פי ההערכה בצה”ל, למערכת ישנם 90% הצלחה ביירוטי טילים, מאז תחילת, מבצע עמוד ענן, יורטו 211 טילים.

● 08:40; מאז אתמול בערב (שבת), הותקפו מעל למאתיים מטרות- ביניהן מעל ל-120 משגרים מוטמנים ויותר מ-20 מנהרות הברחה ברפיח. בנוסף, הותקפו שלוש מטרות חמאס ממשלתיות בולטות – המטה והמפקדה של ממשלת החמאס, אשר הושמד כליל, תחנת המשטרה, בעיר עזה, ומטה מנגנון ביטחון הפנים האיסלאמי. כמו כן, הופצץ הבית של אחמד ראנדור, מפקד הגזרה הצפונית של חמאס. סיכם דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי את הודעתו במסגרת ’מבצע עמוד ענן – עזה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן