מבצע עמוד ענן - עזה

צה”ל: אחמד ג’עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל ב’מבצע עמוד ענן’ שהחל היום

0
0

בשעה זו, מקיים צה”ל, התקפות ברחבי רצועת עזה, מהאוויר ומהיבשה במסגרת במבצע “עמוד ענן”, בדרום הארץ, נשמעות אזעקות ונורות רקטות קאסם, וכבר עתה דווח על ביטולי הלימודים במוסדות החינוך גם אוניברסיטת בן-גוריון בב”ש. תושבי המועצה האזורית אשכול, הונחו להישאר במרחק 15 שניות ממרחב מוגן.
צה
צה”ל: אחמד ג’עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל ב’מבצע עמוד ענן’ שהחל היום

דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי, הודיע, הערב, כי אחמד ג’עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל ברכבו במסגרת מבצע “עמוד ענן” של צה”ל שנפתח היום (ד’), אחה”צ. ג’עברי, עפ”י שירות הביטחון הכללי, אחראי והמוציא לפועל של פיגועי תופת רבים נגד מדינת ישראל, בעשור האחרון על כלל פעילות הטרור נגד ישראל משטחי הרצועה, ומי שהיה האיש אשר החזיק בחייל החטוף גלעד שליט”.

רדיו חמאס, דיווח, כי ג’עברי, שהיה ברכבו וחוסל יחד עם בנו. כנראה, גופותיהם נשרפו כליל.

בשעה זו, מקיים צה”ל, התקפות ברחבי רצועת עזה, מהאוויר ומהיבשה על מאגרי טילי פאג’ר, משגרי רקטות וטילים בכלל. חיל האוויר, דווח ביצע מספר גיחות ופגע בכ- 20 בורות שיגור רקטות של חמאס וארגון הג’יהאד האיסלאמי. דווח, כי הושמדו עשרות רקטות ארוכות טווח, ובהם גם טילי פאג’ר 5, אשר טווח הירי שלהם הוא מעל ל- 40 ק”מ.

נודע, כי צה”ל, מנייד חטיבות חי”ר לאזור דרום, וזאת כהיערכות לקראת אפשרות של כניסה קרקעית לתוך רצועת עזה.

דובר צה”ל תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר, כי; “צה”ל, הסב נזק למערך השיגור התת קרקעי של חמאס, וגם של הג’יהאד האיסלאמי, זו תקיפה הודות למודיעין איכותי של אמ”ן. ארגוני הטרור, אינם חדלים ממאמצים להתעצם, והפכו את רצועת עזה לבסיס קדמי של איראן שהינו האזור הכי חמוש בנשק”.

בדרום הארץ, נשמעות אזעקות ונורו רקטות קאסם, ודווח כבר עתה על ביטולי הלימודים במוסדות החינוך בערים; אשקלון, קריית מלאכי, גן יבנה, עומר, וגם אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. לדברי תושבי המועצה האזורית אשכול, הם הונחו להישאר במרחק של 15 שניות מ’מרחב מוגן’.

בעקבות פתיחת מבצע “עמוד ענן”, מסרה המשטרה, כי העלתה הכוננות בגזרה הדרומית על רקע החיסול של ג’עברי.

מהודעת דובר צה”ל, ניתן ללמוד, כי הרמטכ”ל, רא”ל בני גנץ, אישר בשעה 16:10, תוכנית נרחבת למתקפה ישירה נגד חמאס, הג’יהאד האיסלאמי ויתר ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה.

במהלך זה, תקף צה”ל לפני שעה וחצי, רכב בו נסע ראש הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, הטרוריסט אחמד ג’עברי, וחיסל אותו.

מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס, ולפגוע בתשתיות הטרור של הארגון. מדובר ב”פעולה כירורגית” של צה”ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדויק במהלך החודשים האחרונים.

צה”ל, ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. צה”ל, יעשה הכול כדי לשפר את המציאות הביטחונית. צה”ל, ממשיך בפעולתו לאבטחת יישובי הדרום, ולשיפור המציאות הביטחונית סביב רצועת עזה.

פיקוד העורף, ורשויות החירום נקטו בכל הפעולות המחייבות. אוכלוסיית אזרחי ישראל, מתבקשת להישמע להנחיות פיקוד העורף.

דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי, ציין, כי; “פעילות צה”ל, יצאה לדרך בעקבות “המצב הבלתי נסבל בדרום הארץ, ובמטרה לפגוע בארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה”. במהלך כל הלילה, אישר הרמטכ”ל גנץ, תוכנית מדוקדקת – כל האופציות פתוחות לפגיעה קשה ככל שניתן ב’חמאס’, ובארגונים טרור נוספים”.

◄ פיקוד העורף פרסם הנחיות התגוננות לתושבי הדרום

פיקוד העורף פרסם הנחיות התגוננות לתושבי הדרום. ביישובי עוטף עזה – 0-7 ק”מ מרצועת עזה; בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן העומד לרשותכם.

לא יתקיימו לימודים בכל היישובים. חל איסור על התקהלויות והתכנסויות. אין להגיע למקומות עבודה שאינם חיוניים. אין פעילות במרכזי קניות.

יישובים הנמצאים במרחק 7-40 ק”מ מרצועת עזה: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן העומד לרשותך. לא יתקיימו הלימודים בכל היישובים. התקהלויות והתכנסויות – אין התקהלויות והתכנסויות מעל 100 איש בשטח פתוח וסגור (מופעים, אירועים, משחקי כדורגל וכו’).

ניתן לקיים התכנסויות/התקהלויות מתחת ל-100 איש ללא מגבלה. מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין מגבלות. מרכזי קניות – אין מגבלות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן