תערוכות | מוזיאונים

יוסי צבקר, מציג “רגע לפני…”, תערוכת צילומים בהיכל אמנויות הבמה הרצליה

0
0

התערוכה “רגע לפני…”, של הצלם יוסי צבקר, המביאה את הרגעים האינטימיים של האמנים/מוסיקאים ישראלים מאחורי הקלעים שצולמו בשלוש השנים האחרונות כ-20 דקות לפני עליתם לבמה ◄ התערוכה “רגע לפני…”, לרגל חגיגות העשור של היכל אמנויות הבמה הרצליה, בתאריכים; 18/10/12 – 15/11/12 ◄ התערוכה, פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום.
יוסי צבקר, מציג
יוסי צבקר, מציג “רגע לפני…”, תערוכת צילומים בהיכל אמנויות הבמה הרצליה

כיצד נראים הרגעים האינטימיים מאחורי הקלעים של האמנים/מוסיקאים ישראלים, כ-20 דקות לפני עלייתם אל במה, אשר צולמו במהלך שלוש השנים האחרונות? לרגל חגיגות העשור של היכל אמנויות הבמה הרצליה, תינתן לקהל הרחב תשובה באמצעות הצצה מזווית שונה של צד מרגש, ומסקרן, אשר כקהל, אינו לא מודע לו, והוא בעצם חלק חשוב ובלתי נפרד מן המופע עצמו, ההכנות של האמן, ממש “רגע לפני…” שנקלטו בעיני הצלם המוכשר יוסי צבקר.

מערכת ההגברה מכוונת, עשן סמיך ממלא את החלל, הסדרנים, מכוונים ומראים לאנשים את מקומותיהם ומאחורי הקלעים של הבמה, מתכוננים האמנים. לכל אחד מהאמנים, יש טקס קבוע משלו. הזמר, מוזיקאי רוק, פזמונאי, מלחין ומפיק מוזיקלי ישראלי, ברי סחרוף, עושה “חימום קולי” מול המראה.

הזמר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי והמפיק מוזיקלי ישראלי, דודו טסה, משחרר מתח בטיפול באמצעות מחטים סיניות.

הזמרת והשחקנית הישראלית וזוכת העונה הראשונה של תוכנית המציאות “כוכב נולד”, נינט טייב, מקבלת אורחים.

הזמרת, שחקנית ומנחת טלוויזיה ישראלית. שירי מיימון, מתכוננת… עם הלוק הלא פחות חשוב.

הזמרת, מלחינה, פזמונאית והשחקנית ישראלית, דנה ברגר, יושבת על השטיח ומכוונת גיטרה.

הזמרת שירי מיימון, מתכוננת להופעה עם הלוק הלא פחות חשוב, צילום: יוסי צבקר

להקת הדג נחש, והזמרים מתי כספי, שימי תבורי, אבי ביטר, מיקי ושירה גבריאלי, ואמנים נוספים, עושים ב”רגע לפני…” את ברכת כהנים, כוסית עראק, ראיון קצר לעיתון מקומי, ובעיקר שקט, שקט מתוח הנטען באדרנלין.

בין כל אלה, מנציחה מצלמתו של הצלם יוסי צבקר את ה”רגע לפני…”.

עופרה זכריה, מנכ”לית ההיכל; אומרת, כי; “בפתיחת חגיגות העשור להיכל אמנויות הבמה הרצליה, רצינו לתת מקום גם לאמנים, שגם הם חוגגים איתנו עשור, ולשתף את הקהל גם בצד שלהם, לפני העלייה לבמה.

ביקשנו מהצלם יוסי צבקר, לשתף אותנו במבחר מרגעי האושר של האומן לפני העלייה לבמה, זהו צד מרגש ומסקרן, שאנו כקהל לא מכירים, והוא בעצם חלק חשוב ובלתי נפרד מהמופע עצמו”.

יוסי צבקר (בן 47), יליד העיר חדרה (“שומר בקנאות על התואר ’חדרתי’”), מתמחה בצילום סטילס לטלוויזיה ואומנויות הבמה. תצלומיו פורסמו בכתבי עת, רבים בישראל ובעולם.

ב-2008, אצר את התערוכה “שביל ישראל” בגלריה “בית מאני” בעיר תל אביב, ובשנת 2009, הציג תערוכת יחיד “באור אחר” בפסטיבל הצילום הישראלי הראשון “POV”.

הצלם יוסי צבקר, מספר, כי; “כשאמנים עולים לבמה הם נותנים שואו – מלווה בתאורה צבעונית, בגדים יפים, הפקה מקצועית ומוסיקה מעולה. כל זה אולי מעניק לקהל תחושה שהם הגיעו לאולם בלימוזינה הדורה, דרך כניסת האמנים, הישר אל חדר איפור פרטי עם כוכב זהב על הדלת, כשבפנים מצטננת השמפניה בדלי עם קרח.

הזמר דודו טסה, מתכונן להופעה ומשחרר מתח באמצעות מחטים סיניות, צילום: יוסי צבקר

אך לא במחוזותינו – בפרויקט הזה, שבו צילמתי אמנים ישראלים רבים – גיליתי הרבה צניעות. לפעמים הם מגיעים להופעה באופנוע, מעבירים את הדקות המרגשות בכסיסת ציפורניים – גם בפעם המי יודע כמה שלהם על הבמה – הם יושבים עם חברים, בני משפחה, חברי להקה ואנשי ההפקה בחדרי האמנים, נטולי החלונות, עם מראות מלוכלכות, ובמקרה הטוב, מתכבדים בקפה בכוס קלקר, איזו ניגודיות. אבל בעוד כמה דקות, יעלו ויבאו המוסיקאים, ויעניקו לקהל שלהם רגעים של אושר סוחף ומרגש”. סיפר צבקר.

התערוכה “רגע לפני…”, הממומלצת, תוצג בתאריכים; 18/10/12 – 15/11/12 באכסדרה של היכל אמנויות הבמה הרצליה, ברחוב ז’בוטינסקי 15, הרצליה. התערוכה תהייה פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן