רפואה דחופה

בת 8, מהצפון כמעט נחנקה למוות בגלל זיהום ממחלה חיידקית נדירה בשם: אפיגלוטיטיס

0
0

עדי בת ה- 8, כמעט נחנקה בעקבות זיהום ממחלה חיידקית נדירה האפיגלוטיטיס (Epiglottitis), למרות שהחיידק כבר כמעט לא קיים בארץ בעקבות חיסון אותו מקבלים התינוקות, צוות מחלקת הילדים של ’בית החולים כרמל’ בעיר חיפה, זיהה את התופעה הנדירה, והציל את הילדה עדי.
בת 8, מהצפון כמעט נחנקה למוות בגלל זיהום ממחלה חיידקית נדירה בשם: אפיגלוטיטיס
בת 8, מהצפון כמעט נחנקה למוות בגלל זיהום ממחלה חיידקית נדירה בשם: אפיגלוטיטיס

לעדי בת ה-8, תושבת צפון הארץ, זה היה אמור להיות עוד לילה שגרתי, היא סיימה לראות את הסרט שאהבה ועלתה לישון, אבל השיעולים הבלתי פוסקים שלה הטרידו מאוד את הוריה. כשהשיעולים, התגברו והפכו לתחושת מחנק קשה ומציקה, מיהרו הוריה של הילדה עדי בשעה 3 לפנות בוקר אל חדר מיון הילדים בבית החולים כרמל בעיר חיפה.

בחדר המיון כרמל, חיכתה להורים ד”ר עדי שפירא מתמחה ב’רפואת ילדים’ במחלקה; “ראינו שהילדה עם מצוקה נשימתית קשה ועם שיעול סטרידור שהוא ביטוי של חסימת דרכי הנשימה העליונות” – מסבירה ד”ר שפירא; “התחלנו לטפל בה באינהלציות אדרנלין, אבל ראינו שהמצב אינו משתפר”.

באמצע הלילה, הוזעק אל חדר המיון, הכונן הבכיר של המחלקה ד”ר יוסף ריבלין שהוא מומחה ב’רפואת ריאות’ ורפואת ילדים, שבהתייעצות עם הצוות המקצועי הועלה חשד להידבקות ב’אפיגלוטיטיס’ (Epiglottitis).

“אפיגלוטיטיס, הינה מחלה חיידקית נדירה שכמעט וכבר חלפה מן העולם” – מסביר ד”ר ריבלין; “הגורם למחלה הוא חיידק המופילוס אינפלואנזה B. חיידק שנכון להיום, כמעט וכבר לא קיים בגלל “החיסון המשולש” אותו מקבלים התינוקות בישראל בגיל הינקות. כתוצאה מהחיידק, מודלקת ומתנפחת לשונית הלוע, הנקראת; “אפליגוטוס” והיא זו שחוסמת את דרכי הנשימה של החולה.

“הסכנה כתוצאה מן המחלה היא די ברורה” – מסבירה ואומרת ד”ר שפירא; “הילד, עלול להיחנק, וללא טיפול מתאים ובזמן הקריטי זה יכול להגיע גם למוות”.

לאור מצבה של עדי הקטנה, היא נשלחה מיידית לצילום רנטגן באמצע הלילה שהציג את ההגדלה והנפיחות של לשונית הלוע. הצוות הרפואי, אבחן את המחלה כ’אפליגלוטיטיס’, המצריכה התערבות מיידית כדי להציל את הילדה.

בתוך דקות התארגן במחלקת הילדים ב’מרכז רפואי כרמל – ליידי דיויס’, צוות של רופאים בכירים ,שהמוריד במהירות את הילדה עדי אל חדר הניתוח לצורך הרדמה והנשמה. הצוות כלל את מומחי האף אוזן וגרון של בית החולים באותו לילה; ד”ר רענן כהן כרם, וד”ר בקי חמודי, רופאי מחלקת ילדים ומומחי הרדמה בילדים ד”ר הירש.

עדי, הורדמת בחדר הניתוח, ולקנה הנשימה שלה הוחדר צינור הנשמה (טובוס) שהנשים אותה באמצעות מכונת הנשמה, ועקף למעשה את החסימה שנוצרה בעקבות הדלקת, ואפשר לה לנשום.

לאחר שמצבה של עדי התייצב, היא הועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ.

ד”ר שפירא, אומרת, כי; “קצת מפתיע היום, להתקל בתופעה כל כך נדירה כמו האפליגוטיטיס במיוחד שאנחנו יודעים שהיא כבר כמעט ולא קיימת בעקבות החיסונים, אבל אני שמחה שהצלחנו באמצעות הצוות המקצועי במחלקת ילדים שלנו לזהות במהירות את המחלה, ולטפל מיד ולהציל את עדי הקטנה”.

“החיידק אפיגלוטיטיס, והמחלה, הינם שכיחים בגילאי 2-7 שנים, והוא יכול להופיע בכל העונות של השנה, בלי קשר לקור או למזג האויר”, מעדכנת ד”ר שפירא; “התסמינים האופיינים למחלה, הם; קוצר נשימה, אי שקט, וקושי בבליעה”.

הסימנים למחלה הם; חום גבוה, קול עמום ולא ברור, ריור (כי קשה לחולה לבלוע), מצוקה נשימתית, חוורון או
כיחלון במקרים קשים.

החיידק המקובל שגורם לתופעה ההמופילוס אינפלואנזה B, אמור להיות מטופל ע”י החיסון, ויתכן, כי הילדה שחוסנה בינקותה, נדבקה וחלתה באמצעות חיידק אחר, מעריכים הרופאים ב-מרכז הרפואי כרמל.

נכון להיום, מצבה של הילדה עדי, השתפר מעדכנת ד”ר שפירא, ה”טובוס” אשר הוחדר לגרונה לסייע לה בנשימה הוצא החוצה, והיא נושמת בכוחות עצמה. בעקבות השיפור במצבה הועברה עדי מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקת הילדים הרגילה. והיא השתחררה הביתה בשעה טובה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן