צער בעלי חיים

ארגונים להגנת בע”ח, נגד ניסויים בבעלי-חיים מאשימות את משרד הבריאות בהטעיית צרכנים

0
0

העמותות והארגונים להגנת בע”ח, דורשות ממשרד הבריאות, לחזור בו באופן פומבי ומיידי מהכוונה לאסור את הסימון: “לא נוסה בבעלי-חיים” ומאיימות כי ישקלו צעדים משפטיים אם הדבר לא ייעשה ◄ האגודה נגד ניסויים בבעלי-חיים; “ניסויים בבעלי חיים, הינם אכזריים וארכאיים ולא ניתן להצדיקם עבור יצור של שמפו חדש”.
ארגונים להגנת בע
ארגונים להגנת בע”ח, נגד ניסויים בבעלי-חיים מאשימות את משרד הבריאות בהטעיית צרכנים

עמותת “תנו לחיות לחיות” והאגודה הישראלית נגד ניסויים בעלי-חיים, מאשימות את משרד הבריאות בניסיון להטעיית צרכנים – כך עולה בפנייה מהיום (חמישי) אל מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו, על רקע כוונת המשרד לאסור על חברות תמרוקים לציין על מוצריהן שהם לא נוסו בבעלי-חיים ודורשים ממנו לחקור מה מקור היוזמה, ומי עומד מאחוריה, ולנקוט נגדו צעדי משמעת.

כידוע החוק בישראל, יאסור אמנם לשווק בארץ מוצרים שנוסו ב’בעלי-חיים’, אולם האיסור, מתברר, יחול אך ורק על מוצרים שהניסויים בהם נערכו לאחר התאריך של 30.12.2012. עולה, כי בנסיבות מסוימות, ניתן יהיה לשווק גם מוצרים שנערכו בהם ניסויים עד ינואר 2014 או אף עד ינואר 2016.

במכתב אל מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ גמזו, מציינת עמותת “תנו לחיות לחיות”, כי; “גם עוד חמש ועשר שנים יהיה הבדל בין מוצר שנוסה בבעלי-חיים (למשל, כשהניסוי מתקיים ברגעים אלו ממש) לבין מוצר שלא נוסה בבעלי-חיים. שני המוצרים, יהיו חופשיים לשיווק בישראל, אולם ההבדל ביניהם מבחינת הצרכן ברור”.

לטענת העמותות “תנו לחיות לחיות” ו’האגודה הישראלית נגד ניסויים בעלי-חיים’, הם פנו אל משרד הבריאות, בעניין עוד ב-1.7.2012. בתשובת ביניים, שקיבלו העמותות מפרופ’ גמזו, הוא הודה לטענתם כי יש מן הצדק בטענותיו. אך עם זאת, עד עצם היום הזה לא חזר בו המשרד מכוונתו, ומעביר מסר – הן לתקשורת, והן לחברות התמרוקים, לפיו הסימון; “לא נוסה בבעלי-חיים”, עומד להיאסר.

האיסור לסמן את המוצר שלא נוסה בבעלי-חיים, יפגע ב’זכויות הצרכן’, לדעת ולבחור, ויפגע בציפיות הלגיטימיות של חברות שהתאמצו לבדוק את מוצריהן בשיטות שאינן פוגעות בבעלי-חיים. טוענות העמותות להגנת בעלי חיים, ומוסיפות, כי; “חברות שיודעות שאסור יהיה לסמן על מוצרים שהם לא נוסו בבעלי-חיים, יקבלו תמריץ לערוך ניסויים כאלו עד לרגע האחרון בו הדבר יהיה מותר (בין אם מדובר בסוף שנה זו או עד שנת 2016).

אלטמן: למישהו במשרד הבריאות, דוקר בעין כשהוא הולך לסופרמרקט

לטענת עו”ד יוסי וולפסון, מטעם “תנו לחיות לחיות”, האמירות של משרד הבריאות, כביכול, ממילא לא ישווקו בארץ מוצרים שנוסו בבעלי-חיים, מטעות את ציבור הצרכנים. הניסיון למנוע אבחנה בין מוצרים שנוסו בבעלי-חיים לכאלה שלא נוסו בבעלי-חיים, ימנע מידע חיוני מהצרכן וישרת את תעשיית הניסויים בבעלי-חיים.

אי לכך, העמותות, דורשות ממשרד הבריאות לחזור בו באופן פומבי ומיידי מהכוונה לאסור את הסימון; “לא נוסה בבעלי-חיים”, וישקלו צעדים משפטיים אם הדבר לא ייעשה, כדי להגן על זכותו של הצרכן המצפוני למידע”.

אתי אלטמן, דוברת עמותת “תנו לחיות לחיות”; “אחד מסימני ההיכר של כל אדם מצפוני הוא הבחירה רק במוצרים שמסומנים ב’סמל הארנב’. כנראה, למישהו במשרד הבריאות, דוקר בעין כל פעם שהוא הולך לסופרמרקט, ורואה כל-כך הרבה מוצרים שמסומנים בסמל הזה.

כנראה, אותו אדם מעדיף שלא נוכל להבחין בין מוצרים נטולי אכזריות למוצרים שמאחוריהם עומדים דם, מוגלה, עינויים ומוות של יצורים תמימים”.

עדי וינטר, דוברת האגודה נגד ניסויים בבעלי-חיים; “ניסויים בבעלי חיים, הינם אכזריים וארכאיים ולא ניתן להצדיקם עבור יצור של שמפו חדש. זכותו של ציבור הצרכנים לדעת לאן הולך כספו ולהחליט שלא לשלם לחברות החותכות בבשרם החי של בעלי חיים עבור בצע כסף.

אנו חיים בעידן בו קיים מגוון רחב של אפשרויות לנהל אורך חיים מוסרי יותר המתחשב בסביבה ובבעלי החיים. בעולם כולו מתקדמים לעבר הפסקתם כליל של ניסויים בעלי חיים בתחום ה’קוסמטיקה’. מקומם שרק בישראל צועדים אחורה במקום אל עבר הקדמה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן