פסיכולוגיה

ד”ר יעקב פולאקביץ: עלייה בפניות ילדים ונוער בארץ ישראל לקבלת טיפול נפשי

0
0

דר’ יעקב פולאקביץ; “התברר, כי בעיות שונות שהועלו בכנס בינלאומי של הארגון העולמי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, הינן משותפות למדינות רבות, כמו; הפרעות בתחום ה’אוטיזם’, הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות ועבריינות בקרב הנוער, כאשר נושאים מרכזיים בדיונים, היו; הסטיגמה של מחלות הנפש ומקומו ותפקידו של ’פסיכיאטר הילדים’ במערכת”.
ד
ד”ר יעקב פולאקביץ: עלייה בפניות ילדים ונוער בארץ ישראל לקבלת טיפול נפשי

“למרות שבקרב חרדים וערבים, הסטיגמה כלפי טיפולים נפשיים מוקצנת יותר, הרי נרשמת עלייה עקבית במספר ההורים מקרב הקהילות הללו שפונים לקבלת טיפול ועזרה נפשית עבור ילדיהם”. כך אמר בהרצאתו ד”ר יעקב פולאקביץ – מנהל ’המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל’, ופסיכיאטר מומחה לילדים ונוער, בכנס בינלאומי של הארגון העולמי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר שהתקיים ב-21-25 יולי, 2012, בעיר פריז, צרפת.

במסגרת הקונגרס העולמי, התקיים הסימפוזיון, שעסק בנושא השירותים הפסיכיאטריים לילדים ונוער, אשר ניתנים בקהילה, הרצה ד”ר פולאקביץ (מדינת ישראל) על השינויים שעוברים על שירותים אלה בארץ, על רקע הרפורמה ב’בריאות הנפש’ והייחוד של שירותים אלה באוכלוסיות החרדית, הערבית, ובקרב עולים חדשים.

ד”ר פולאקביץ, הוסיף שגם בקרב חילונים, ודתיים שמשרתים בצבא, למרות קיומה של הסטיגמה והחשש ש’טיפול נפשי’, עלול לפגוע בגיוס הילדים לצבא, יש כיום יותר מודעות ונכונות של הורים להפנות את ילדיהם לטיפול נפשי”.

הכנס, בו השתתפו מאות פסיכיאטרים מכל העולם, ממדינות מתפתחות וממדינות העולם המערבי, עסק בנושאים הקשורים לתהליכי גדילה, התפתחות, ו’מחלות פסיכיאטריות’ בגיל הילדות וההתבגרות.

במהלך הכנס, ניתנה סקירה רחבה של השירותים הפסיכיאטריים שניתנים בעולם, המתייחסים לטיפול בחולי ולהיבטים חברתיים, תוך מתן תשומת לב לרקע התרבותי בו גדלים הילדים.

ד”ר פולאקביץ, דיווח, כי; “התברר, כי בעיות שונות שהועלו, משותפות למדינות רבות, כמו; הפרעות בתחום ה’אוטיזם’, הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות ועבריינות בקרב הנוער, כאשר נושאים מרכזיים בדיונים, היו; הסטיגמה של מחלות הנפש ומקומו ותפקידו של ’פסיכיאטר הילדים’ במערכת”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן