מדינת ישראל בת 64

יבואני הזיקוקין ב’איגוד לשכות המסחר’: מכירות הזיקוקין ביום העצמאות כ-2.4 מיליון ₪

0
0

מדובר על ירידה משמעותית של 1.2 מיליון ₪, לעומת השנה שעברה, זאת בעקבות כניסת תקנות הרעש לתוקפן ◄ יו”ר ענף יבואני הזיקוקין באיגוד לשכות המסחר, ירון מור; “תקנות הרעש החדשות של המשרד להגנת הסביבה מתורגמות בצורה שגויה על ידי הרשויות המקומיות ואם לא ישתנה דבר, לא ירחק היום וענף הזיקוקין בישראל יקרוס”.
יבואני הזיקוקין ב’איגוד לשכות המסחר’: מכירות הזיקוקין ביום העצמאות כ-2.4 מיליון ₪
יבואני הזיקוקין ב’איגוד לשכות המסחר’: מכירות הזיקוקין ביום העצמאות כ-2.4 מיליון ₪

חטיבת יבואני הזיקוקין שבאיגוד לשכות המסחר, דיווחה היום ערב יום העצמאות, כי היקף המכירות לרשויות המקומיות לקראת ערב יום העצמאות, יעמוד על כ-2.4 מיליון ₪. מדובר עם כך, בירידה מתמשכת מאז 2008, בה היקף מכירות הזיקוקים עמד על כ- 5.5 מיליון ₪.

לדברי ירון מור, יו”ר חטיבת יבואני הזיקוקין ב’איגוד לשכות המסחר’, עתידו של ענף הזיקוקין בישראל, נראה עגום מאוד; “לצערנו הרב, ’תקנות הרעש’ של המשרד להגנת הסביבה מתורגמות על ידי רשויות אכיפת החוק, בצורה לא נכונה, דבר הגורם לביטול מוחלט של אירועי זיקוקין נוספים המתקיימים מדי שנה ב’מוצאי יום העצמאות’, ועל כך, מעידה, העובדה, לפיה האחוז היחסי של מכירות הזיקוקין ביום העצמאות, מהווה 60% בלבד, לעומת 25% בשנים עברו, מסך המכירות השנתי בענף”.

לדבריו של מור; “הביטולים שהתקבלו הינם בניגוד להחלטות ועדת הפנים של הכנסת המתירות הפעלת זיקוקין בתנאים מסוימים. לדאבוננו, תקנות אלו, נכתבו בצורה הניתנת לפרשנות מחמירה ורשויות אכיפת החוק, אכן מפרשות אותן כך ומבטלות לחלוטין הפעלות זיקוקין ברחבי הארץ.

עד אשר לא ישוכתבו הוראות אלו, כפי שסוכם עם המשרד להגנת הסביבה, הרי שעתידו של ענף הזיקוקין בישראל יהיה בסכנת קריסה אמיתית”. התריע וסיכם ירון מור, יו”ר חטיבת יבואני הזיקוקין ב’איגוד לשכות המסחר’.

מנתונים שפרסמה חטיבת יבואני הזיקוקין שבאיגוד לשכות המסחר, עולה עוד, כיף הירידה במכירות, נובעת משני גורמים; תקנות הרעש החדשות של המשרד להגנת הסביבה, שנכנסו לתוקף באפריל 2011, מחד, ומגמת הקיצוצים הרוחביים ב’רשויות המקומיות’ מאידך, היקף ההשקעה של ערים גדולות בזיקוקין ב’יום העצמאות’, נע בין (במספר במות בידור בעיר) ובערים הקטנות, היקף ההשקעה נמוך יותר והוא נע בין 12,000-5000 ₪.

פורום יבואני הזיקוקין בישראל

מנתונים שהוציאה היום, החטיבה, עולה, עוד, כי מכירות ה’זיקוקין ביום העצמאות’, הקרוב יהוו השנה כ 60% מסך המחזור השנתי בענף, שיעמוד השנה על פחות מ-8 מיליון ₪, זאת בהשוואה ל- 16 מיליון ₪ בשנה שעברה. שאר הפעלות הזיקוקין, נפרשות לאורך השנה באירועים שונים, כגון; חתונות והופעות.

בישראל, פעילים כיום כ-1,300 מפריחי זיקוקין בעלי רישיון מ’משרד התמ”ת’, ומומלץ להקפיד לבחור מפעיל זיקוקין מורשה אשר מחזיק בפוליסת ביטוח בתוקף, גם לאירועים פרטיים.

◄ פורום יבואני הזיקוקין בישראל

’פורום יבואני הזיקוקין בישראל’, פועל לקידום ענף הזיקוקין והפירוטכניקה בישראל. בפורום, חברים יבואני זיקוקין בעלי רישיונות יבוא, והפעלת זיקוקין.

הפורום, פועל מול מפקח עבודה ראשי של משרד התמ”ת, ומחלקת יבוא מוצרים במשרד התמ”ת, וכמו כן, מול מכון התקנים, משטרת ישראל, ו-כיבוי אש.

פורום יבואני הזיקוקין שם לו למטרה לקדם את ענף הזיקוקין בישראל כענף אומנות זיקוקין כפי שקיים בעולם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן