יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

איגרת שר הביטחון מר אהוד ברק, ליום הזיכרון ובפרוס יום העצמאות ה-64 למדינת ישראל

0
0

גם היום, בשנה ה- 64 לעצמאות ישראל, נעצבים בפנינו אתגרים גדולים. אנו עושים הכל, כדי להתחזק ולהיות נכונים לקראתם. גם היום, המסירות, הנחישות והגבורה, הן שעומדות בבסיס עוצמתנו ויכולתנו לעמוד כנגד כל איום מקרוב או מרחוק. כשר הביטחון, אני עומד לצדכן, משפחות יקרות
איגרת שר הביטחון מר אהוד ברק, ליום הזיכרון ובפרוס יום העצמאות ה-64 למדינת ישראל
איגרת שר הביטחון מר אהוד ברק, ליום הזיכרון ולרגל יום העצמאות ה-64 למדינת ישראל

עם ישראל, מתייחד החל מהערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, תשע”ב, עם זכרם של 22,993 חללים במערכות ישראל. בשנה החולפת, נוספו 126 חללים בישראל, וכיום, ישנן 10,524 משפחות שכולות. שר הביטחון מר אהוד ברק, פונה למשפחות השכולות באיגרת מיוחדת;

משפחות יקרות!

סמלי הדבר, שיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ויום העצמאות, מופיעים בזה אחר זה. זיכרון הנופלים, ו-שמחת העצמאות שלובים אצלנו זה בזה. טרם השמחה על עצמאותנו, מתייחד העם בדומיה ובחרדת קודש, עם זכר חללי מערכות ישראל, ומתלכד בהוקרה, ובאהבה, סביב המשפחות השכולות.

לאורך השנים, נדרשנו להיאבק על עצמאותנו, מאז מלחמת העצמאות, ועד היום, עמדו ועומדים בפנינו אתגרים ומאבקי על עצם קיומנו כאן. המאבק לא תם, והמחיר כבד ויקר מאוד.

הלוחמים והלוחמות שעמדו ועומדים בפרץ פעם אחר פעם, הם הנשק העיקרי שבזכותו יכולנו ונוכל לאויבנו. רק בכוחם של ההקרבה, הנחישות, האומץ, רוח הלחימה ומסירות הנפש של בניה ובנותיה, קמה מדינת ישראל, וניצבת כיום יציבה כצוק איתן ופורחת.

יקירכם, נציגי כל שדרות החברה הישראלית, לחמו ושילמו בחייהם למען תקומתנו. הם שציוו לנו את החיים והורו לנו להמשיך לבסס את ביטחונה של המדינה, לבנות ולהיבנות בה.

עם ישראל ואזרחי ישראל, חבים לכן המשפחות השכולות – חוב מוסרי גדול. אינכן בודדות ביגונכן; גם אם איננו יכולים לחוות כפי שאתם חוויתן אותו. כאבכן הוא כאב האומה כולה.

תחושת השותפות וההוקרה שלנו כלפיכן, והמחויבות ’לזכור’ – נטועות בכולנו, ובאות לידי ביטוי במיוחד ב’יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל’. הן מלכדות את האזרחים סביבכן בהכרת תודה ובאחווה שאין עמוקות מהן.

הפזמונאי, עיתונאי, סאטיריקן ומסען ישראלי דידי מנוסי, כתב;

“מי שחלם לו והתגשם לו החלום
מי שלחם עד ששמע קול מנצחים
מי שעבר את כל הלילה וראה אור יום
הוא לא יניח שנשכח את ההולכים…”

גם היום, בשנה ה- 64 לעצמאות ישראל, נעצבים בפנינו אתגרים גדולים. אנו עושים הכל, כדי להתחזק ולהיות נכונים לקראתם. גם היום, המסירות, הנחישות והגבורה, הן שעומדות בבסיס עוצמתנו ויכולתנו לעמוד כנגד כל איום מקרוב או מרחוק.

כ ’שר הביטחון’, אני עומד לצדכן, משפחות יקרות, מוקיר את עמידתכן במועקת האובדן ובייסורי הגעגועים, ומבקש לחזק כל אחד ואחת מכם.

אנו מחבקים אתכן, משתתפים בכאבכן ומבטיחים לא לוותר על חלום השלום.

יהי זכר הנופלים ברוך,

אהוד ברק, שר הביטחון

EhudBarakSignature_430X90k-n_06-05-08_01.jpg

ערב יום הזיכרון תשע”ב

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן