ספרים | סופרים | משוררים

’אבא על ארבע’, רומן חדש על מכתבים במייל בין אב לבנו, מאת שוש הרטום

0
0

האב, עסוק בעצמו, ולא נותן לבנו נועם, את התמיכה לה הוא זקוק. רגשותיו של הבן, נעים בין אהבה וגעגועים לכעס ותסכול. הקשר ברובו באמצעות האינטרנט, הולך ומתרופף כאשר האב מפתח רומן עם סייקו, סטודנטית צעירה חצי בריטית-חצי יפנית ◄ “אבא על ארבע”, מאת שוש הרטום, מוזיקולוגית ומגשרת מוסמכת בתחום המשפט, הוצאת צבעונים, 143 עמודים, 60 ₪.
’אבא על ארבע’, רומן חדש על מכתבים במייל בין אב לבנו, מאת שוש הרטום
’אבא על ארבע’, רומן חדש על מכתבים במייל בין אב לבנו, מאת שוש הרטום

שוש הרטום, מוזיקולוגית ומגשרת מוסמכת בתחום המשפט. פיתחה פרויקט ייחודי שזכה להצלחה בארץ ובאירופה; מניעת אלימות ופתרון קונפליקטים, באמצעות דיאלוג מוזיקלי, אותו היא מיישמת גם בגישור המשפטי. הספר, מושפע משני המרכיבים המרכזיים בעשייתה של הרטום; המוזיקה והדיאלוג/חוסר דיאלוג.

’אבא על ארבע’ הוא רומן מכתבים במייל בין אב לבנו, החושף חוסר מחויבות וקשרים שבריריים של משפחה בעידן המודרני. נועם, בן העשר, נער מהעיר אשדוד, מתכתב ב’דואר אלקטרוני’, עם אוהד, אביו המוזיקאי הנמצא בשבתון בעיר טוקיו ביפן, ומלמד באקדמיה למוזיקה.

נועם, משתדל להתמודד עם המציאות כילד בוגר, אך חסרונו של האב מכביד עליו. הוא מקבל בחוסר רצון תפקיד של ילד הורי לאחיו הקטן. האב, עסוק בעצמו, ולא נותן לבנו נועם, את התמיכה לה הוא זקוק. רגשותיו של הבן, נעים בין אהבה וגעגועים לכעס ותסכול.

הקשר ברובו באמצעות האינטרנט, הולך ומתרופף כאשר האב מפתח רומן עם סייקו, סטודנטית צעירה חצי בריטית-חצי יפנית.

כשסייקו, נעצרת על רקע מעורבות בפיגוע, מגורש האב מיפן, נוסע לעיר לונדון, באנגליה, ומוצא ניחומים בזרועותיה של מכרה ותיקה שפגש בכנס בינלאומי בסקוטלנד.

הסופרת שוש הרטום, מוזיקולוגית ומגשרת מוסמכת בתחום המשפט

התרחקותו הפיזית והרגשית של אוהד, מביאה להתפוררות המשפחה, ועולה לו בגירושין. הוא מגיע לביקור בארץ, אך נוכח לדעת שאין לו יותר משפחה וחברים.

הוא מקצר את שהותו וחוזר ללונדון, גלמוד ובודד. את יגונו ומר ליבו הוא מביע ביומן אישי, החבר היחיד שעוד נותר לו.

הסיפור מתרחש באשדוד לאחר מבצע “עופרת יצוקה”, וחושף את התמודדות המשפחה על רקע המצב הביטחוני המתוח.

בימי “עופרת יצוקה”, התגוררה הסופרת שוש הרטום, יחד עם בנה בן השנתיים, ועם בעלה בעיר הנמל הדרומית, אשדוד, והתמודדה כאם וכרעייה עם הימים הקשים שעברו עליהם באותה עת. על רקע זה, וירי ספוראדי של רקטות, בחודשים שלאחר מכן, נכתב הספר.

“אבא על ארבע”, הוצאת צבעונים, 143 עמודים, להשיג בחנויות הספרים, מחיר מומלץ; 60 ₪.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן