מחקרי רפואה

המרכז לטיפול בהשמנת יתר שיבא, תל השומר: במה לבחור: קיצור קיבה או שרוול קיבתי

0
0

ד”ר הדר ספיבק, מנהל המרכז לטיפול בהשמנת יתר בשיבא, שימש שנים ארוכות כמנהל מרכז גדול לניתוחים נגד השמנה בעיר יוסטון בארה”ב, ומחקרו פורסם לאחרונה, בעיתון מוביל. תוצאות המחקר, מקבילות לנתונים המגיעים גם מאירופה, והתמונה דומה, ככל הנראה, גם בקרב חולים שטופלו בישראל; תוצאות חלשות לניתוח הטבעות, בהשוואה ל’ניתוח מעקף’, או ’שרוול קיבתי’ לחולים הסובלים מהשמנה.
המרכז לטיפול בהשמנת יתר שיבא, תל השומר: במה לבחור: קיצור קיבה או שרוול קיבתי
המרכז לטיפול בהשמנת יתר שיבא, תל השומר: במה לבחור: קיצור קיבה או שרוול קיבתי

“50% מהמטופלים שעברו ניתוח נגד השמנה עם טבעת מתכווננת יצטרכו לעבור ניתוח נוסף תוך 6-7 שנים, כדי להוציא את הטבעת, או שהטבעת כבר לא תפעל”, אומר ד”ר הדר ספיבק, מנהל המרכז הרפואי המשולב ע”ש חיים שיבא, בתל השומר. ד”ר ספיבק, פרסם לאחרונה, מחקר ארוך טווח על מטופלים בארה”ב, בו השווה בין ניתוח הטבעת לניתוח המעקף הקיבתי.

המחקר, נוגע לתקופת מעקב של 10 שנים, והוא הראשון שבוצע בארה”ב, ובו תקופת מעקב כה משמעותית לגבי ניתוחי הטבעת.

“תוצאות המחקר, מקבילות לתוצאות המגיעות מאירופה, לאחרונה, ולדעתי, הן נכונות גם לישראל”, מסר ד”ר ספיבק, אשר ממליץ ככלל על ’ניתוח מעקף’ או ’שרוול קיבתי’, לאנשים הסובלים מ’השמנה חולנית’.

ד”ר ספיבק, משמש כמומחה לניתוחי מערכת העיכול, הוא התמחה בארה”ב, ושהה שם כ-20 שנה.

בשנים האחרונות שימש כמנהל מרכז גדול לניתוחים נגד השמנת יתר ביוסטון, טקסס, ומשם פרסם את תוצאות המחקר.

ד”ר ספיבק, נחשב כסמכות בנושא ה’ניתוחים הבריאטריים’, והיה הכירורג היחיד בטקסס, אשר השתתף במחקר הפדראלי המקיף לבדיקת תוצאות ניתוחי הטבעת ומהראשונים שביצעו ניתוחי מעקף ושרוול קיבתי ביוסטון.

לאחרונה, שב ד”ר ספיבק, אל הארץ, ומונה למנהל המרכז לטיפול בהשמנת יתר בשיבא, תל-השומר. את מאמרו האחרון, ניתן לראות בקישור.

“הרבה מטופלים בארץ, עברו את ניתוח הטבעת. אם הם חווים סיבוכים, עליהם לפנות לרופא ולחזור לביקורת” -אומר ד”ר ספיבק, ומוסיף; “ככל שהבעיה בטבעת מאובחנת מהר – כך גדלים הסיכויים להימנע מניתוח נוסף”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן