גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

בישראל, חיים כ- 200 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ- 60 אלף נמצאים מתחת לקו העוני

0
0

אמש (ב’) נערך אירוע הוקרה למתנדבים המסייעים לניצולי שואה של פרויקט ’לעד’, בהשתתפות האמנים; אפרת גוש, קובי אפללו, אנייה בוקשטיין, ששי קשת, ועוד ◄ סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד”ר לאה נס; “ניצולי השואה, הם הסבא והסבתא של כולנו, ודור מייסדי המדינה, שכן על רקע האסון שלהם קמה מדינת ישראל. אנו במשרד, רואים זכות להיות אמונים על רווחתם, בריאותם, וזכויותיהם של ניצולי השואה”.
בישראל, חיים כ- 200 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ- 60 אלף נמצאים מתחת לקו העוני
בישראל, חיים כ- 200 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ- 60 אלף נמצאים מתחת לקו העוני

בישראל, חיים כיום כ-200 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ- 60,000 נמצאים מתחת לקו העוני. רבים מניצולי השואה זכאים לסיוע מגופים שונים, אך אינם מודעים לזכויותיהם. פרויקט לעד של הסוכנות היהודית, והמשרד לאזרחים ותיקים מכשיר מדי שנה מאות מתנדבים אשר מסייעים לניצולי השואה לממש את הזכויות המגיעות להם ובכך, לשפר את איכות החיים שלהם ולדאוג לרווחתם.

עד היום, הגיעו המתנדבים ב’פרויקט לעד’ אל בתיהם של קרוב ל- 50 אלף ניצולי שואה.

אמש (יום ב’, 8.1) נערך באולם “צוותא” בעיר תל אביב, אירוע הוקרה למתנדבים של פרויקט ’לעד’ תחת הכותרת; “שרים לעד”, בהשתתפות האמנים; אפרת גוש, קובי אפללו, אנייה בוקשטיין, ששי קשת, ועוד.

האירוע, נערך ביוזמת הסוכנות היהודית ו’המשרד לאזרחים ותיקים’ במעמד ד”ר לאה נס, סגנית השר לאזרחים ותיקים, ומר יהודה שרף, מנהל היחידה לעליה, קליטה ומשימות מיוחדות בסוכנות היהודית.

פרויקט “לעד”, הוקם במאי 2009 על ידי המשרד לאזרחים ותיקים, הסוכנות היהודית, ו-ועידת התביעות, ובשיתוף עמותת “רוח טובה”. הפרויקט, מכשיר מתנדבים אשר מגיעים לבתיהם של ניצולי השואה ומסייעים להם בבירור זכויותיהם. עד היום, הוכשרו קרוב ל- 4500 מתנדבים אשר הגיעו לכ- 50,000 ניצולי שואה.

סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד”ר לאה נס, אמרה, כי; “ניצולי השואה, הם הסבא והסבתא של כולנו, ודור מייסדי המדינה, שכן על רקע האסון שלהם קמה מדינת ישראל. אנו במשרד לאזרחים ותיקים, רואים זכות להיות אמונים על רווחתם, בריאותם, וזכויותיהם של ניצולי השואה.

מתוקף החלטת הממשלה, המשרד לאזרחים ותיקים הוא הגוף שאחראי לעזור לניצולי השואה למצות את כל זכויותיהם, בנוסף אנו עושים את מירב המאמצים, כדי להגיע לביתם של כלל הניצולים, לספק להם אוזן קשבת, להפיג את תחושת הבדידות שלהם ולהנציח את סיפורם האישי”.

יהודה שרף, מנהל היחידה לעליה, קליטה ומשימות מיוחדות ב’סוכנות היהודית’, אמר, כי; “מתנדבי “פרויקט לעד”, פותחים עיניים לניצולי השואה אשר אינם יודעים את זכויותיהם, אנשים עריריים, הגרים לרוב בבית חשוך, מקרר ריק, ואור כחול של הטלוויזיה, מתנדבי הפרויקט, מכניסים אור לחיי הניצולים, ועל כך, אני רוצה להגיד להוקיר להם; תודה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן