טור כלכלה

טור כלכלה: מס החברות בישראל, עדיין נמוך לעומת מדינות אחרות בעולם

0
0

כך עולה מבדיקה חברת המידע העסקי BDI; “השינויים התכופים שהממשלה מבצעת במדיניות המיסוי שלה גורמת לאי ודאות בשוק ופוגעת בכוונות השקעה בחברות ישראליות גם מצד משקיעים מקומיים וגם מצד משקיעים מחו”ל” קובע, אייל ינאי, מנכ”ל משותף בחברת BDI.
טור כלכלה: מס החברות בישראל, עדיין נמוך לעומת מדינות אחרות בעולם
מס החברות בישראל, עדיין נמוך לעומת מדינות אחרות בעולם

בדיקה שערכה היום (שלישי), חברת המידע העסקי BDI, מעלה, כי גם לאחר העלאת ’מס החברות’ בישראל, ל- 25% בשנת 2012, מס החברות בישראל, עדיין יהיה נמוך בהשוואה למדינות אחרות.

אמנם במדינות, כמו; אירלנד, צ’כיה, פולין, וגם טורקיה, עולה, כי מס החברות נמוך מישראל, אולם במדינות המערב, כמו; אנגליה, גרמניה, צרפת, קנדה, וארה”ב שיעור מס החברות גבוה מישראל גם לאחר העלייה בשיעור המס.

עם זאת, אייל ינאי, מנכ”ל משותף בחברת BDI, טוען, כי; “השינויים התכופים שהממשלה מבצעת במדיניות המיסוי שלה גורמת לאי ודאות בשוק, ופוגעת בכוונות השקעה בחברות ישראליות גם מצד משקיעים מקומיים, וגם מצד משקיעים מחו”ל”.

לדבריו, של ינאי; “משקיעים, ויזמים מקימים חברות ומשקיעים על מנת לקבל תשואות בטווחי זמן בינוניים וארוכים. שינויים רבים במדיניות למעשה פוגעים ביכולתם ל”חזות” את העתיד ומעבירים מסר בעייתי לגבי אמינות הממשלה במדיניות הכלכלית בכלל ומדיניות העידוד בפרט.

בנוסף השינויים התכופים ב’מדיניות המיסוי’ בעקבות המחאה החברתית, מעבירים לחברות מסר שיתכנו שינויים נוספים ומהירים בשיעורי המס מה שגורם לזהירות יתר בשוק, והפעלת מנגנונים של הגנה מצד החברות שיכולים לבוא לידי ביטוי בפיטורי עובדים כחלק מניהול סיכונים המתייחס לשינויים נוספים שעוד עלולים לבוא.

מגמה כזו, יכולה להשפיע על המשק לרעה בעיקר בתקופה הנוכחית שבה אי הודאות גבוה גם לאור המתרחש בשווקי העולם”. סיכם אייל ינאי, מנכ”ל משותף בחברת המידע העסקי BDI.

שיעור מס חברות: ישראל לעומת מדינות נבחרות;

טבלת שיעור מס חברות: ישראל לעומת מדינות נבחרות
*הנתונים נכונים לשנת 2011, בשנת 2012, יעלה, כאמור, מיסוי החברות בישראל ל- 25% (אחוזים).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן