קיבוץ

התנועה הקיבוצית, ו”המדרשה” באורנים, יקיימו כנס על בית הכנסת בקיבוץ

0
0

כנס של התנועה הקיבוצית ו”המדרשה” באורנים; “בית הכנסת בקיבוץ; בין איום לאתגר” יתקיים בשל תהליך קליטה מסיבית של חברים חדשים הביא תמורות תרבותיות, וויכוח על אופי פעילות בית הכנסת המקומי ואופיו התרבותי של הקיבוץ. הכינו את הכיפות.
התנועה הקיבוצית, ו
התנועה הקיבוצית, ו”המדרשה” באורנים, יקיימו כנס על בית הכנסת בקיבוץ

קיבוצי התנועה הקיבוצית, מצויים בימים אלה בעין הסערה. או אם תרצו הביצה גועשת. זה התחיל בויכוחים, ואפילו גלש לעבר עימותים, שאירעו בכמה קיבוצים, סביב שאלת מאפייניו החילוניים של המקום, בכך הפכו אלה לזרז לקיומו של כנס “בתי כנסת בקיבוצים: בין איום לאתגר” אותו יפיקו יחדיו אגף החברה במטה ’התנועה הקיבוצית’ ו”המדרשה” ב’מכללת אורנים’, ביום שלישי, 6.12,2011, בבית התנועה בעיר תל אביב.

על ארגון הכנס “בית הכנסת בקיבוץ: בין איום לאתגר”, עמלים ד”ר מוטי זעירא (מקיבוץ גבעת-חיים איחוד) ועמיתו שלומי אילן (מקיבוץ כיסופים).

התכנים בכנס, יסבו על יהדות חופשית, חילונית ופתוחה – האם היא אפשרית בקיבוץ, ואיך מקיימים אותה לאור היותו של הקיבוץ חברה פחות הומוגנית מאשר בעבר, ולאור קליטתם בשנים האחרונות של אלפי חברים חדשים בקיבוצים או ב’שכונת הרחבה’ לצדם, ולהם רצון להשפיע ולבטא תכנים תרבותיים שונים.

האם הפתרון לרצון להשתייך לחברה יהודית בקיבוץ הוא הקמת ’בית כנסת’? ואם בית כנסת בקיבוץ, מה יהיה צביונו? האם תתקיים בו הפרדת גברים מנשים? ואולי בכלל בית כנסת רפורמי? שאלות אלה, ועוד, יעלו ויידונו בדיונים שיהיו פתוחים לציבור.

בכנס, יישאו דברים מזכיר התנועה הקיבוצית מר זאב (ולוולה) שור, אנשי המדרשה באורנים ד”ר מוטי זעירא, ו-שי זרחי, ויתקיים שיח מנהלי קהילה ומזכירי קיבוצים ומתעניינים על דרכי התמודדות עם השינוי התרבותי בקיבוץ, המתבטא בין היתר בקיומו של בית כנסת פעיל ושילובו בחיי ה’קיבוץ החילוני’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן