אוניברסיטה | מכללה

לשכת עורכי הדין: בחינות ללימודי משפט, 52% נכשלו בבחינה בכתב, הרוב מן המכללות

0
0

משקל הנבחנים של לשכת עורכי הדין, החוזרים על הבחינה בפעם השנייה ובפעם השלישית במועד זה, גדול בהרבה משנים עברו, ועומד על 665 המהווים 33% (שליש) מכלל הנבחנים. מאחר שהישגיהם של נבחנים חוזרים נמוכים מאוד ביחס להישגי הנבחנים בפעם הראשונה, משקלם הגבוה הוריד את אחוזי המעבר בבחינה.
לשכת עורכי הדין: בחינות ללימודי משפט, 52% נכשלו בבחינה בכתב, הרוב מן המכללות
לשכת עורכי הדין: בחינות ללימודי משפט, 52% נכשלו בבחינה בכתב, הרוב מן המכללות

מתוצאות בחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין, שהתקיימו בשבוע שעבר (3.11.11), בגני התערוכה בעיר תל אביב, אליהם ניגשו 1,995 מתמחים ומתמחות, עולים נתונים מרתקים שמספקת היום (רביעי), דוברת הלשכה.

90% בממוצע מכלל בוגרי אוניברסיטת תל אביב ומבוגרי האוניברסיטה העברית, שניגשו בפעם הראשונה ל’בחינת ההסמכה בכתב’ של לשכת עורכי הדין – עברו את הבחינה.

אך מנגד עולה, למשל, כי משקל הנבחנים של לשכת עורכי הדין, החוזרים על הבחינה בפעם השנייה ובפעם השלישית במועד זה, גדול בהרבה משנים עברו, ועומד על 665 המהווים 33% (שליש) מכלל הנבחנים.

מאחר שהישגיהם של נבחנים חוזרים, נמוכים מאוד ביחס להישגי הנבחנים בפעם הראשונה, משקלם הגבוה, הוריד את אחוזי המעבר בבחינה.

ככלל, הישגיהם של הנבחנים בחלק מ’המכללות’, ומקרב מי שלא למדו משפטים בישראל, נמוכים בהרבה ביחס להישגיהם של בוגרי האוניברסיטאות (ראו טבלה למטה). גם נתון זה, הביא לירידה באחוז העוברים במועד זה.

דוברות הלשכה, מוסיפה, בהודעתה, כי; “הנתון, לפיו רק 6% הנבחנים שניגשו בפעם השלישית, ומעלה, לבחינת של לשכת עורכי הדין, בכתב עברו את הבחינה, תומך בעמדת הלשכה, באשר להטלת ’התמחות חוזרת’ על נכשלים סדרתיים”.

הציון הממוצע של הנבחנים בפעם השלישית ומעלה, היה נמוך ועמד על כ-49%.

התפלגות הישגי המתמחים/ות שניגשו לבחינה בפעם הראשונה עפ”י מקום הלימוד מפורטת בטבלה שלהלן:

טבלת תוצאות בחינות ללימודי משפט של לשכת עורכי הדין

נתון נוסף, ראוי לציון על פי לשכת עורכי הדין, הוא המספר הגדול לעומת העבר של הנבחנים מקרב ’בוגרי המכללות’, ומקרב מי שלא למדו משפטים בישראל; 1635 מתוך כלל 1995 הנבחנים. אלו מהווים, כ-82% מכלל הנבחנים במועד זה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן