פסיכולוגיה

מרכז הרפואי שיבא, מציע שירות חדש מרפאה פסיכיאטרית דיגיטלית

0
0

המרכז הרפואי שיבא, תל השומר, מציע השירות החדש של שירות מרפאה ל”טלה-פסיכיאטריה פרטית”, מבטיח דיסקרטיות מקסימאלית, המטופל לא נדרש להגיע פיזית למרפאה לטיפול, אלא מקבל את הייעוץ מפרטיות ביתו ◄ במרפאת טלה-פסיכיאטריה פרטית, בשיבא, יינתנו גם שירותי מרפאה, כגון; מעקב תרופתי, פסיכותרפיה, ייעוץ של עובדת סוציאלית.
מרכז הרפואי שיבא, מציע שירות חדש מרפאה פסיכיאטרית דיגיטלית
מרכז הרפואי שיבא, מציע שירות חדש מרפאה פסיכיאטרית דיגיטלית

ב’מרכז הרפואי המשולב ע”ש חיים שיבא’, ייפתח שירות מרפאה ל”טלה-פסיכיאטריה פרטית”, במהלך חודש ספטמבר, אשר יאפשר טיפולים פסיכיאטריים דרך “סקייפ” (Skype)”.

ד”ר ירדן לוינסקי, הנחשב פסיכיאטר מומחה ב’שיבא’, מיוזמי השירות, מסביר, כי; “מתן טיפולים “בשלט רחוק”, יאפשר נגישות רבה יותר לאוכלוסיות רבות; לקשישים (תחליף ל-ביקור בית, פסיכוגריאטריה), לקהילה הישראלית בחו”ל, למטיילים.

וגם אדם שחי בישוב מרוחק, שאין בו פסיכיאטרים במרחק של קילומטרים מביתו, ואין לו מענה לצרכים נפשיים. לפעמים, דווקא, יש מטפל מתחום בריאות הנפש, אבל הפונה לא רוצה שיידעו שהוא מגיע ל’פסיכיאטר’, או שהוא רוצה סוג טיפול שאין בסביבתו.

השירות החדש של שירות מרפאה ל”טלה-פסיכיאטריה פרטית”, בשיבא, מבטיח דיסקרטיות מקסימאלית, המטופל לא נדרש להגיע פיזית למרפאה לטיפול, אלא מקבל את הייעוץ מפרטיות ביתו.

במרפאת טלה-פסיכיאטריה פרטית, יינתנו גם שירותי מרפאה, כגון; מעקב תרופתי, פסיכותרפיה, ייעוץ של עובדת סוציאלית. צוות המרפאה, בשלב ההתחלתי, יהיה מורכב מפסיכיאטרים, ו-פסיכולוגים / פסיכותרפיסטים.

מעבר לנוחיות הטיפול, במצבים מסוימים הטיפול ב’אינטרנט’, יכול להיות הפתרון היחיד. דוגמה טובה היא אנשים שיש להם קושי לצאת מן הבית, אנשים עם קושי ביצירת קשר ויזואלי, שאיתם ניתן כיום לתקשר באמצעות כתיבה בצ’אט או במייל. לאדם כזה, יש כיום אפשרות לקבל טיפול באמצעות הרשת.

הטיפול באמצעות ה’אינטרנט’, נותנות לנו הזדמנויות חדשות ואינו מהווה תחליף לטיפול פנים אל פנים.

הטיפול ב’טלהפסיכיאטריה’, נפוץ מאד בארצות המערב, ובעיקר בארצות, כמו; ארה”ב, קנדה, אוסטרליה – שם המרחבים והזמינות הנמוכה של מטפלים מעודדים את השימוש בטכנולוגיות חדשות אשר יכולות להתגבר על המרחקים.

מחקרים, מראים כי טכנולוגיות חדשות אלו, יכולות להעלות בצורה משמעותית את הזמינות של הטיפול מחד ואף להוריד בטווח הארוך את העלויות של הטיפול הן עבור המטופל והן עבור הגוף המטפל.

יתרה מכך, עצם הטיפול ב’מרחב המקוון’ מאפשר שילוב של טכנולוגיות אינטרנט על מנת לשפר את המידע למטופל באמצעות כלים, כמו; תזכורות אוטומטיות לנטילת תרופות, פורומים ואתרי מידע ואף שירותי אינטרנט שמאפשרים אבחון וטיפול. מכיוון שכל הכלים הללו, נמצאים ברשת, ניתן לשלב אותם בטיפול ובכך לשפר אותו.

● מה זה סקייפ – Skype

*סקייפ (באנגלית: Skype) היא תוכנת טלפוניה ( Voice Over IP) מסוג “קצה לקצה” (Peer to Peer). הרשת, נתמכת על ידי משתמשי התוכנה.

משתמשי סקייפ, יכולים לנהל ביניהם שיחות בחינם, להתקשר למספרי טלפון רגילים, עבור תשלום (SkypeOut), לקבל שיחות ממספרי טלפון רגילים (SkypeIn) ולקבל הודעות דואר קולי.

● עוד מידע על סקייפ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן