בעלי כנף

משרד החקלאות, חילץ יונים, שנתקעו בגג מרושת של תחנת הדלק “פז” בצומת ראם

0
0

ד”ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים של משרד החקלאות; “השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קוראים לציבור הרחב, לא להישאר שווי נפש ולדווח על מקרי בעלי חיים במצוקה או לכודים. במקרה זה, אין כל חשד לרשלנות ותגובת חברת פז הייתה מהירה וראויה. האירוע מדגים כיצד משרד החקלאות, יכול ונותן מענה לסוגי אירועים רבים של צער בעלי חיים ללא הבדל”.
משרד החקלאות, חילץ יונים, שנתקעו בגג מרושת של תחנת הדלק
משרד החקלאות, חילץ יונים, שנתקעו בגג מרושת של תחנת הדלק “פז” בצומת ראם

בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, התקבלה, בשבוע שעבר תלונה על מספר יונים אשר נכלאו בגג מרושת מעל תחנת הדלק “פז” בצומת ראם (מסמיה). אל המקום הגיעו אנשי צוות ממחוז הדרום ביחידת הפיצו”ח (פיקוח צומח והחי) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בהנחייתה של ד”ר נירית ציפורי סגנית הממונה על צער בעלי חיים במשרד אשר קיבלה את התלונה, ומצאו במקום את היונים שנתקעו על הגג בלא יכולת להשתחרר.

בבדיקה, התברר, כי על הגג הותקנה רשת, בה נוצר חור קטן שאפשר ליונים להיכנס אך משעשו זאת לא מצאו את דרכן חזרה החוצה, ואלמלא התערבות צוות משרד החקלאות, הן היו מתות בו במקום.

נציגי משרד החקלאות, הזעיקו אל מקום את מנהלי תחנת הדלק ומנהל המרחב של חברת פז, ואלו דאגו, כי למקום הגיע צוות עובדים, ומנוף שאפשר לשחרר את היונים הכלואות, וסגר את הפתח שאפשר ליונים להיכנס ולהילכד. מנהל תחנת הדלק, תודרך ע”י נציגי משרד החקלאות למניעת הישנות המקרה.

יש לציין, כי תופעת ציפורים הנלכדות ברשתות, הינה נרחבת למדי, ונגרמת במקרים בהם מותקנות רשתות לא מתאימות ואין הקפדה על אי הימצאות פתחים קטנים לתוכם יכולים הציפורים להיכנס ולהילכד.

איש משרד החקלאות, עולה על מנוף לצורך חילוץ היונים

לעיתים מסתבכות ונלכדות ציפורים ברשתות עצמן ומתות מהתייבשות, ולכן, כדאי להקפיד על התקנת רשתות קשיחות, ולא רשתות ניילון או פלסטיק שלהן גודל חורים מתאים.

בעיות אלו, קיימות בבנייני מגורים ומשרדים, בעיקר בסגירת מסתורי כביסה ברשתות נגד יונים, במקומות מקורים דוגמת; תחנת דלק, מצידם התחתון של גגות פירמידה, ובבריכות לגידול דגים, בהם מותקנות רשתות כהגנה מפני עופות מים הטורפים את הדגיגונים.

ד”ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, אמרה, כי; “השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קוראים לציבור הרחב, לא להישאר שווי נפש, ולדווח על מקרי בעלי חיים במצוקה או לכודים.

במקרה זה, אין כל חשד לרשלנות ותגובת “חברת פז”, הייתה מהירה וראויה. האירוע מדגים כיצד משרד החקלאות, יכול ונותן מענה לסוגי אירועים רבים של ’צער בעלי חיים’, ללא הבדל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן