תשעה (ט') באב

צום תשעה באב – מגן דוד אדום (מד”א), מגיש המלצות כך צמים נכון

0
0

מומלץ; להישאר במקומות מוצלים וממוזגים. צפיפות בבית הכנסת או שרב עשויים לגרום לסחרחורת, התייבשות ועילפון. עפ”י תחזית מזג-האוויר ◄ מד”א; צמים, שירגישו חולשה כללית, סימני התייבשות, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, מתבקשים לפנות מיד למד”א בטל’ החירום; 101.
צום תשעה באב - מגן דוד אדום (מד
צום תשעה באב – מגן דוד אדום (מד”א), מגיש המלצות כך צמים נכון

לקראת צום תשעה באב*, שיחול הערב ט’ באב ביום שני (08 באוגוסט 2011) בשעה 19:32 ויסתיים למחרת בשעה 19:59, מפרסם ארגון מד”א, הנחיות לציבור הצמים על מנת שיוכל לעבור את הצום בשלום, ולא יזדקקו לטיפול רפואי. גם השנה צוותי פרמדיקים, וניידות טיפול נמרץ, יאבטחו את המתפללים הרבים שיגיעו לרחבת הכותל המערבי בירושלים.

במד”א, מזכירים, כי מדי שנה, מטפלים מתנדבי ועובדי מד”א בעשרות קריאות של נפגעי התייבשות והתעלפויות – כתוצאה מן הצום ומן החום הכבד השורר, בעונה זו.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין: “צוותי מד”א, עומדים הכן כבכל שנה לפגיעות האפשריות הנובעות מהצום המתקיים בתנאי חום כבד. אני ממליץ לציבור לשהות במרחבים ממוזגים במהלך הצום ולהימנע ככל האפשר מפעילות פיזית מאומצת. מד”א, יעמוד לשירות הציבור, כבכל יום אחר בשנה, ויטפל בכל קריאה שתגיע אליו”
.
ב’מגן דוד אדום’, מציינים, כי צמים, שירגישו; חולשה כללית, סימני התייבשות, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, מתבקשים להזעיק במהירות את מד”א בטלפון החירום; 101.

*תשעה באב, הוא יום תענית מדרבנן, המציין את זיכרון חורבן שני בתי המקדש: בית המקדש הראשון בשנת 586 לפנה”ס (ולפי המסורת היהודית בשנת 421 לפנה”ס) בידי נבוכדנצר השני מלך בבל, ובית המקדש השני בשנת 70 בידי המצביא הרומאי טיטוס. התענית חלה ביום ט’ באב, והיא מהווה את שיא האבלות, אשר נמשכת בשלושת השבועות.

תענית זאת היא החמורה מבין ארבע התעניות על חורבן בית המקדש, וכוללת את חמשת ה”עינויים”, החלים גם ביום הכיפורים.‏

היום הזה, אסור בלימוד תורה (למעט בנושאים הקשורים בהלכות היום, ובמסורות הקשורות בו), והמקפידים על הלכותיו יושבים בו בטל, שכן למעט שינה, אמירת קינות, ולימוד תורה בנושאים הקשורים ביום זה,‏ אין פעילות המתאפשרת ביום זה.

לפי המסורת היהודית, יום זה, נחשב ליום מועד לפורענות ליהודים, והתרחשו כמה אירועים קשים נוספים בהיסטוריה של עם ישראל המסורת גם אומרת שלאחר ביאת המשיח ובניית בית המקדש השלישי, יהפוך תשעה באב ליום של חג ושמחה.

▼ חולים וקשישים; ארגון מד”א, ממליץ לחולים ולקשישים להתייעץ עם רופא לפני הצום. על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד להמשיך ליטול תרופות כבשגרה, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד.

▼ נשים בהריון; ארגון מד”א, אינו ממליץ לנשים הנמצאות

▼ חולשה במהלך הצום; אחת בעיות הבעיות הקשות שבעטיה מגיעים רבים לחדר מיון היא אבנים בכליות, שכן הימנעות משתייה עלולה לגרור התקף כליות קשה. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם; כאבי ראש, טשטוש ראייה ובשלב חמור יותר קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות בגוף האחרות.

▼ לצמים מומלץ; להישאר במקומות מוצלים וממוזגים. צפיפות בבית הכנסת או שרב עשויים לגרום לסחרחורת, התייבשות ועילפון. על פי תחזית מזג-האוויר, השבוע, ישררו ברחבי הארץ, תנאי שרב עם טמפרטורות גבוהות במיוחד. השרב הכבד עלול לסכן את הצמים, וכן להשפיע על תינוקות, ילדים וקשישים.

▼ ארוחה מפסקת; בכדי להקל על הצום, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות ליטר וחצי של נוזלים ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה).

▼ מומלץ להימנע; משתיית משקאות מתוקים, המגבירים את תחושת צמא ולהימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו; חמוצים ופיצוחים, הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. על ילדים שאינם רגילים לצום, ואוהבים לטייל במהלך הצום, להקפיד עוד יותר על שתייה מספקת ושהות באזורים מוצלים.

במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מכל קבוצות המזון, פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, היוצרות תחושת שובע לזמן רב יותר.

▼ יציאת הצום; מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. להתחיל בשתייה פושרת (לא חמה מדי) מלווה בפרוסת עוגה פשוטה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.

על תשעה באב – מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן