חקלאות ישראל צרכנות תשעה (ט') באב

מחסור רק בעופות טריים צפוי ב-9 הימים לפני תענית ט’ באב

מחסור בעופות טריים: הסיבה, היעדרות צפויה של עובדים במשחטות בשל הצום והסמיכות לחג הקורבן ◄ לאור הגברת פעילות המשחטות טרום צום ט' באב, יהיה מלאי מספיק של עופות טריים, כדי לכסות את הביקוש הצפוי בשבוע שלפני ט' באב (18.7.21) ◄ משרד החקלאות, ממליץ לצרכנים שמעוניינים בכך לרכוש עוף טרי בסוף השבוע של ה-16-15 ביולי. אספקת העוף הטרי, צפויה להתחדש ברשתות השיווק ב-25 ביולי.
0
0
עוף טרי, מחסור בעופות טריים (בלבד) צפוי בתשעת הימים לפני צום ט' באב | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עוף טרי

מחסור בעופות טריים; השנה תשפ”א, נוצר רצף מועדים; צום ט’ באב (18.7.21) ובצמידות אליו חג הקורבן המוסלמי (עיד אל-אדחא, מכונה גם; “החג הגדול” החל מ-19.7.21) העלולים ליצור מחסור בעופות טריים (בלבד) ברשתות השיווק. כך עולה ממעקב משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אחר אספקת המזון הטרי בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

צום ט’ באב יום תענית מדרבנן ושיא תקופת האבלות של ימי בין המצרים. התענית הזו החמורה מבין ארבע התעניות על חורבן בית המקדש ומתאבלים בה על אסונות שונים שאירעו לעם היהודי לאורך הדורות, בדגש על אסונות שהתחוללו סמוך ליום ט’ באב.

בצום ט’ באב אין שחיטה במשחטות ההכשרות, וב-חג הקורבן אשר מתחיל ביום למחרת וחופשתו נמשכת עד לסוף אותו שבוע גם לא מתקיימת שחיטה ברוב המשחטות.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע היום (יום שני, ג’ אב תשפ”א) כי בכל שנה, ה-משחטות מצמצמות את השחיטה בתשעת הימים הקודמים ל’צום ט’ באב‘ בגלל שאנשים מן האוכלוסייה נמנעים מ’אכילת בשר‘ בתשעת הימים.

אך השנה, בשל צמידות צום ט’ באב ל’חופשת חג הקורבן‘ נערכות המשחטות לעבודה ב’תפוקה מקסימאלית’ בשבוע הקודם לצום.

יחד עם זאת, בגלל העובדה, כי במהלך כל השבוע שבין 18.7.21 ל-25.7.21, לא צפויה פעילות ב’משחטות‘ לאור ‘חופשת חג הקורבן‘ צפוי מחסור של עוף טרי בלבד בכל אותו שבוע.

אנשי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מבקשים לציין, כי ב-עופות קפואים על פי התחזית לא צפוי מחסור ואף קיימים עודפים לאור “חיי המדף הארוכים” של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים בלבד.

מנהלת אגף תקשורת, דוברות והסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי לאור הגברת פעילות המשחטות טרום צום ט’ באב, יהיה מלאי מספיק של עופות טריים, כדי לכסות את הביקוש הצפוי בשבוע שלפני ט’ באב (18.7.21).

זאת ועוד; משרד החקלאות, ממליץ לצרכנים שמעוניינים בכך לרכוש עוף טרי בסוף השבוע של ה-16-15 ביולי. אספקת העוף הטרי, צפויה להתחדש ברשתות השיווק ב-25 ביולי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן