היום הלאומי לבטיחות בבנייה מסחר | תעשייה

שר התמ”ת: יש להתנות כל תכנית להאצת הבנייה בהקמת מינהלת בטיחות

מחצית מההרוגים (13 עובדים) בתאונות עבודה בחמשת החודשים הראשונים של 2011- הם בענף הבנייה ◄ שר התמ"ת שלום שמחון: "במסגרת כל תכנית לעידוד הבניה שתאושר, יש לקבוע, כי תאונה קשה או קטלנית שאירעה במהלך פעולת בניה, תבטל את האפשרות לקבלת תגמול על הישגים בבניה".
0
0

שר התמת: יש להתנות כל תכנית להאצת הבנייה בהקמת מינהלת בטיחות“בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2011, נהרגו 26 עובדים בתאונות עבודה. 13 מההרוגים הם בענף הבניה” – כך מסר יורם אלעזרי המפקח על העבודה במשרד התמ”ת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עיקר ההרוגים הם כתוצאה מנפילה מגובה והתמוטטויות. כך למשל, בעת עבודות פירוק של מבנה נטוש, התמוטט הגג ופגע בשני עובדים, מפעיל עגורן העביר תבניות ופגע בעובד שנפל מגובה, במהלך עבודות להנחת קווי ביוב, התמוטטה דופן תעלה וקברה תחתיה את הפועל.

שר התמ”ת מר שלום שמחון שערך היום (שני) סיור באתרי בנייה, כדי לבחון את נושא הבטיחות והגיהות, אמר, כי; “יש להתנות כל תכנית להאצת הבניה, בכך שתוקם אד-הוק מינהלת בטיחות ייעודית, שתכלול מפקחים, מדריכי וממוני בטיחות. מינהלת הבטיחות, תלווה את פעולות הבניה המואצות ותפקח עליהן.

“במסגרת כל תכנית לעידוד הבניה שתאושר, יש לקבוע, כי תאונה קשה או קטלנית שאירעה במהלך פעולת בניה, תבטל את האפשרות לקבלת תגמול על הישגים בבניה”. – אמר השר שמחון.

בעקבות כוונת הממשלה לקדם פתרונות לבעיות הדיור באמצעות תכניות לעידוד הבניה, המבוססות על תגמול יזמים וקבלנים אשר יאיצו את עבודות הבניה ויסיימו אותם בזמן קצר במיוחד, פנה מפקח העבודה הראשי, מר יורם אלעזרי, לשר שמחון, והתריע בפניו על סכנת החיים הטמונה בתכניות מסוג זה, במידה ולא יכללו תכנון קפדני, ותוספת פיקוח ואכיפה בתחום הבטיחות.

בשנת 2010, כמחצית מהעובדים, שקיפחו את חייהם עבדו ב’ענף הבניה’. נתונים אלה דומים לנתונים בשנים קודמות ומצביעים על כך שענף הבניה הוא הענף הגובה את מחיר הדמים הגבוה ביותר כתוצאה מתאונות עבודה מאז ומתמיד.

מפעולות האכיפה והחקירה המבוצעים ע”י אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ”ת, עולה, כי ענף הבניה מאופיין בהעסקת כמות נכבדה של עובדים בלתי מיומנים, ולעיתים עובדים מזדמנים ואף בלתי חוקיים. פועלי בנין רבים אינם מקבלים ואינם משתמשים בציוד מגן אישי.

רבים הם המנהלים שאינם מדריכים את עובדיהם כנדרש בחוק, הקצאת אמצעי בטיחות לוקה בחסר, חסר תכנון משימות וניתוח סיכונים וחסרה השגחה והקפדה של מנהלים.

שר התמת מר שלום שמחון בסיור באתרי בנייה עם יורם אלעזרי המפקח על העבודה במשרד התמת

לדברי אלעזרי; “אגף הפיקוח על העבודה פועל באופן נמרץ ומפנה את כל משאביו לצורך מניעת תאונות תוך מיקוד מיוחד בענף הבניה, אך אין בכך מענה מספק. “האצת הבניה תחריף תופעות אלה מבלי שתהיה בידינו יכולת להתמודד עם ההשלכות המזיקות והקטלניות” – אמר אלעזרי.

נתוני תאונות עבודה קטלניות בענף הבניה בשנת 2010 הערה;

הנתונים המובאים להלן, מתייחסים אך ורק לתאונות העבודה הקטלניות. מדי שנה מתרחשות אלפי תאונות עבודה קשות נוספות, הגורמות לפגיעות קשות בעובדים, נכויות, ואובדן כושר עבודה לצמיתות.

בשנת 2010, אירעו 49 תאונות עבודה קטלניות בהן נהרגו 52 עובדים. לעומת שנת 2009 שהתאפיינה בירידה של 24% במספר הרוגי תאונות העבודה, בשנת 2010 מתקרב מספר ההרוגים לממוצע החמש שנתי אשר עומד על 53 הרוגים לשנה.

למעלה מ-90% מתאונות העבודה הקטלניות מתרחשות ב-4 ענפים במשק; בניה, תעשייה, חקלאות, שירותים ומסחר.

הממוצע החמש שנתי ב-2010 בענף הבניה והבניה ההנדסית עומד על 25.4 הרוגים בשנה.

בכל שנה ענף הבניה אחראי לכמחצית מהתאונות הקטלניות. בעשור האחרון הצטמצם מעט משקלו ביחס לענפים האחרים אך זהו הענף המסוכן ביותר. ענף התעשייה, הינו השני במספר ההרוגים. ענף המסחר והשירותים שומר על יחס קבוע וענף החקלאות משקלו נמוך יותר.

פילוח תאונות קטלניות בענף הבניה והבניה ההנדסית בשנת 2010 (23 הרוגים);

ענף הבניה ו’הבניה ההנדסית’, מהווה את הענף המוביל במספר ההרוגים. 57% מהתאונות הקטלניות בענף הבניה הן כתוצאה מנפילה מגובה. תאונות קטלניות נוספות בענף זה, נבעו מנפילת עצם/מכה מעצם נע (4 הרוגים), מפגיעה של כלי רכב (4 הרוגים) ומהתמוטטות (2 הרוגים).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן