חג שבועות משקאות

איך להתאים את יין נכון למאכלי חג השבועות

על טעם וריח אין להתווכח לכן כדאי ללכת בעקבות חוש הטעם האישי, אולם ישנם מספר שילובים שקולעים לטעמם של רוב האנשים. חשוב לזכור, כי ביינות ובגבינות אפשר למצוא טעמים בעוצמות משתנות, לכן חשוב להקפיד שהטעמים לא יאפילו אחד על השני – זאת אומרת שלגבינה בעלת טעם עדין נבחר יין עדין ולהפך... באדיבות יקב ארזה והיינן הצרפתי מר פיליפ ליכטנשטיין.
0
0
פיליפ ליכטנשטיין, היינן הצרפתי של יקב ארזה, מציע; טיפים להתאמה של יינות למאכלי שבועות | עיבוד צילום: שולי סונגו©
פיליפ ליכטנשטיין, היינן הצרפתי של יקב ארזה, מציע; טיפים להתאמה של יינות למאכלי שבועות | עיבוד צילום: שולי סונגו©

חג השבועות נקרא גם יום הביכורים, בחג זה היו מביאים בזמן המקדש את קרבן מנחת הביכורים, וביום הבכורים, בהקריבכם מנחה חדשה לה’–בשבעתיכם”. זה הייתה תקופת הבאת הביכורים, במהלכה היו מביאים החקלאים את ביכורי אדמותיהם לבית המקדש. מנהג נוסף האופייני לחג השבועות הוא אכילת מאכלי חלב. למנהג זה ניתנו הסברים אחד מהם הוא שכאשר קיבלו בני ישראל את התורה לא יכלו לאכול מיד בשר, כי נדרשות לכך הכנות ועל כן אכלו מאכלי חלב. מנהג קרוב הוא לאכול חלב ביחד עם דבש שעל פי חז”ל נמשלו לתורה בפסוק “דבש וחלב תחת לשונך” (שיר השירים).

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

בשנים האחרונות חג שבועות מזוהה עם הצבע הלבן, בגדים, מאכלי גבינה וגם יינות לבנים. מאכלים קלילים המבוססים על גבינות ומוצרי חלב ומזג אוויר קייצי הם שילוב אידאלי להתענג על יין לבן צונן.

יינות לבנים זוכים לפופולאריות רבה בזכות הטעם העדין, הארומה הנעימה שיש להם ובזכות העובדה שאפשר להשיג יינות לבנים מצוינים במחירים אטרקטיביים.

פיליפ ליכטנשטיין, היינן הצרפתי של ‘יקב ארזה’ מציע, טיפים להתאמה של יינות למאכלי שבועות;

על טעם וריח אין להתווכח לכן, כדאי ללכת בעקבות חוש הטעם האישי, אולם ישנם מספר שילובים שקולעים לטעמם של רוב האנשים. באופן כללי ממליצים ללוות יינות, כך שטעם היין, ילווה וידגיש את טעם הגבינה ומאכלי הגבינה, ולא יאפיל עליה. חשוב לזכור, כי ביינות ובגבינות אפשר למצוא טעמים בעוצמות משתנות, לכן חשוב להקפיד שהטעמים לא יאפילו אחד על השני – זאת אומרת שלגבינה בעלת טעם עדין נבחר יין עדין ולהפך.

זה לא סוד שיינות לבנים מתאימים לרוב סוגי הגבינות. לגבינות קשות כמו; פרמז’ן, קשקבל ו-צ’דר, ניתן להתאים יינות לבנים וגם אדומים.

║ איך להתאים את יין נכון למאכלי חג השבועות לגבינה בעלת טעם עדין נבחר יין עדין ולהפך.

בקבוק יין לבן צונן ומרענן המוגש לצד מגש גבינות, מבחר קישים ומאפים, ירקות טריים ולחמים הוא הבילוי המושלם לשבועות.

גבינות מלוחות, גבינות פטה וגבינות בולגריות – כדאי ללוות עם יין בעל חומציות מודגשת. אני ממליץ על אמרלד ריזלינג, או סוביניון בלאן, מסדרת כריזמה של היקב. גבינות לבנות במליחות מעודנת או בטעם טבעי, גבינות מוצרלה וחלומי – כדאי ללוות עם סוביניון בלאן.

לגבינות עיזים צעירות השילוב הקלאסי הוא סוביניון בלאן. לגבינות עיזים בוגרות יותר עם טעם עז ודומיננטי אפשר לשדך יינות אדומים בעלי נוכחות, כמו למשל, שיראז 2009 מסדרת כריזמה, ילווה היטב גבינות מסוג זה.

ועבור אלו המעוניינים בשילוב טעמים מעט מתוחכם, מומלץ ללוות גבינות עיזים בוגרות עם יינות לבנים בעלי מתיקות קלה. שילוב טעמים זה יוצר משחק טעמים שמדגיש את הטעמים המנוגדים.

איך להתאים את יין נכון למאכלי חג השבועות | עיבוד צילום: שולי סונגו©
איך להתאים את יין נכון למאכלי חג השבועות  | עיבוד צילום: שולי סונגו©

גבינות עובש כגבינות רוקפור, גורגונזולה, ושאר הגבינות הכחולות מאופיינות בטעם עז וחריף. מומלץ ללוות עם יינות לבנים מתקתקים. מוסקט מסדרת קדנזה, ילווה היטב גבינות מסוג זה. המתיקות של היין והטעם העז של הגבינה יוצרים שילוב טעמים מושלם.

גבינות בשלות כמו ברי וקממבר יתאימו היטב לרוב סוגי היינות: למשל אמרלד ריזלינג.

גבינות בשלות כמו ברי וקממבר יתאימו היטב לרוב סוגי היינות: החל מיינות לבנים בעלי חמיצות גבוהה כמו סוביניון בלאן, או אמרלד ריזלינג, יינות לבנים מתוקים כמו הלל מוסקט וגם יינות אדומים כמו קברנה סוביניון.

לקינוח ממליץ, היינן פיליפ ליכטנשטיין, ללוות את עוגות הגבינה ביינות מסוג מוסקט- קדנזה מוסקט הוא ה”שידוך המושלם“.

║ היינות של יקב ארזה:

סוביניון בלאן 2010 – יין בעל ניחוח עשבוני רענן עם רמזים של פסיפלורה, פירות טרופיים ומעט אפרסק לבן. ליין ארומה חדה האופיינית לסוביניון בלאן, טעם פריך וסיומת רעננה בפה.

שיראז 2009 – לשיראז מסדרת כריזמה צבע אדום ארגמני והוא בעל ניחוחות של פלפל שחור ונענע, עם רמזים של וניל. ליין גוף בינוני ורענן.

גבינות עובש כגבינות רוקפור, גורגונזולה, ושאר הגבינות הכחולות יתאימו ליין מוסקט מסדרת קדנזה.

יקב ארזה, של משפחת שור החל את דרכו בשנת 1847
יקב ארזה, של משפחת שור החל את דרכו בשנת 1847

אמרלד ריזלינג 2010 – ליין צבע צהוב בהיר ירקרק, ניחוחות פירחונים עם רמזים לתבלין מוסקט וטעמי פירות של משמש ואפרסק. ליין חמיצות טבעית המאוזנת ע”י מתיקות נעימה.

קדנזה מוסקט – יין קליל וצעיר. יין פירותי נעים לשתייה, בעל עם ארומה אופיינית לזן המוסקט ומתיקות מעודנת.

║ אודות יקב ארזה

יקב ארזה, של משפחת שור החל את דרכו בשנת 1847, בעיר העתיקה של ירושלים ע”י מרדכי אברהם שור כשהגיע מרוסיה לארץ ישראל בתחילת תנועת ההתיישבות. לאחר מאורעות תרפ”ט עזבה המשפחה את הרובע המוסלמי ופתחה את יקב ארזה בעיר החדשה של ירושלים. בתחילת שנות השמונים עבר היקב למשכנו הנוכחי ליד העיר מעלה אדומים.

מאב לבן, דור אחרי דור, נמשכת מסורת משפחתית של אהבה ומסירות לטיפוח הכרם וייצור יין. בראש הצוות המשפחתי של יקבי ארזה, עומד כיום מוטי שור – דור שביעי למייסדים.

ביחד עם היינן מר ליכטנשטיין, שלו מעל 20 שנות ניסיון בצרפת ובישראל, מובילים את היקב בתנופה של פיתוח וחדשנות, הכוללת פיתוח כרמים של זנים מובחרים, השקת יינות איכותיים, ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת כדי להביא לאוהבי היין מכל בציר וכל כרם טעם וארומה ייחודיים.

הטיפים הובאו באדיבות יקב ארזה והיינן הצרפתי מר פיליפ ליכטנשטיין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן