מדינת ישראל בת 63

משרד התרבות והספורט: למעלה מ-60,000 אלף ביקרו ביום העצמאות ב’אתרי מורשת’

0
0

משרד התרבות והספורט, והמועצה לשימור אתרים; בחלק מהאתרים נרשמה אתמול חג העצמאות ה-63, תפוסה מלאה וציבור והמבקרים התבקש שלא להגיע ◄ שרת התרבות והספורט הגב’ לימור לבנת; “אני שמחה על הצלחת הפרויקט. למעלה מ-60 אלף מבקרים שהגיעו ל’אתרי המורשת’, זכו לחוות בצורה יוצאת דופן פרק חשוב ומשמעותי בתרבות ובהוויה של ישראל”.
משרד התרבות והספורט: למעלה מ-60,000 אלף ביקרו ביום העצמאות ב’אתרי מורשת’
משרד התרבות והספורט: למעלה מ-60,000 אלף ביקרו ביום העצמאות ב’אתרי מורשת’

סיפור הצלחה מסחררת לזכות משרד התרבות והספורט, ו’המועצה לשימור אתרים’, נרשם אתמול חג העצמאות התשע”א, עת נפתחו השנה לראשונה, ללא תשלום, 63 אתרי מורשת. הציבור, הצביע ברגלים, ובכך שבר את שיא המבקרים מאז ומעולם ב’אתרי המורשת’.

ביוזמה משותפת של משרד התרבות והספורט ו’המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל’, נפתחו אתמול (שלישי) 63 אתרי מורשת, ברחבי הארץ במתכונת מיוחדת ולמעלה מ-60 אלף מבקרים, ניצלו את ההזדמנות ופקדו את האתרים.

בשל העומס הרב בחלק מהאתרים כבר בשעות הצהריים, התבקשו המבקרים להימנע מלהגיע לאתרים, ביניהם; חצר תל-חי שבצפון, בית הלורד שבתל-מונד, יד לשריון שבלטרון, לבית בן גוריון שבשדה בוקר, לבית באו ולהיכל העצמאות בעיר תל אביב, והאתר ב-עתלית אף נסגר.

מטרת הפרויקט לציין את יום הזיכרון, ויום העצמאות של מדינת ישראל באתרים המציינים את המורשת של מדינת ישראל, תוך שילוב בין פעילות חווייתית ותכנים ערכיים לאומיים.

המבקרים, נהנו מחוויית מורשת לאומית אשר כללה מגוון סיורים, תצוגות מולטימדיה מרהיבות, מופעי חלוצים, שחקנים, תערוכות חדשות והפעלות לכל בני המשפחה. במסגרת חגיגות יום העצמאות התקיימה השנה פעילות ייחודית באתרי המורשת אשר שילבה פעילות חווייתית לצד סיפורם המרגש של סיפורי המורשת והגבורה שליוו את תקומת המדינה.

עומרי שלמון, מנכ”ל המועצה לשימור אתרי מורשת: הישג נוסף לאתרי המורשת בישראל ולתחום השימור בכלל

המבקרים, נהנו מפעילות לילדים ולבני נוער, ומסיורים חגיגיים הכוללים את סיפור המורשת הלאומית של / על כל אתר ואתר, ובו אירועים ייחודיים, כמו; סיפור הגבורה של טרומפלדור בתל חי, מערת הפלמ”ח, מחנה המעפילים עתלית, היכל העצמאות, מוזיאון ז’בוטינסקי, ועוד.

שרת התרבות והספורט, הגב’ לימור לבנת; “אני שמחה שהפרויקט הצליח ושאלפי משפחות ניצלו את ההזדמנות להגיע עם ילדיהם לאתרים החשובים הללו שמספרים בצורה הטובה ביותר את סיפור תקומתה ועצמאותה של מדינת ישראל.

הגעתם של למעלה מ- 60 אלף המבקרים שהגיעו לאתרי המורשת, חוו בצורה יוצאת דופן פרק חשוב ומשמעותי בתרבות ובהוויה של ישראל”.

עומרי שלמון, מנכ”ל המועצה לשימור אתרי מורשת (The Society for Preservation of Israel Heritage Sites ); “יום העצמאות ה-63, הינו הישג נוסף ל’אתרי המורשת בישראל’, ולתחום ה’שימור’ בכלל.

אם ביום אחד, באמצעות תמיכה ממשלתית, באתרי מורשת, שבאה לידי ביטוי בשיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט למעלה מ- 60 אלף אנשים, ביקרו באתרים ברחבי הארץ, אני רק יכול לדמיין, מה יכולים לעשות 365 ימים כאלה למען אתרי המורשת”.

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, היא עמותה פועלת להצלה ולשימור של בתים ואתרים היסטוריים בארץ ישראל. המועצה, פועלת במסגרת החברה להגנת הטבע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן