בעולם

אוסאמה בן לאדן (Osama bin Laden) מנהיג ארגון הטרור המוסלמי אל-קעידה – חוסל!

0
0

בן לאדן, היה האחראי לפעולות טרור נגד ארצות הברית באמצעות הארגון שהקים, אל-קעידה. ארצות הברית רואה בו אחראי (בחלק מהמקרים הייתה גם נטילת אחריות) לפיצוץ במרכז הסחר העולמי (ב-1993, להריגתם של 19 חיילים אמריקאים בערב הסעודית ב-1996, לפיצוץ בשגרירויות ארצות הברית בקניה ובטנזניה ב-1998 ולפיגועי 11 בספטמבר 2001.
אוסאמה בן לאדן (Osama bin Laden) מנהיג ארגון הטרור המוסלמי אל-קעידה - חוסל!
אסאמה בן לאדן (Osama bin Laden) מנהיג ארגון הטרור המוסלמי אל-קעידה – מת!

אוסאמה בן לאדן (Osama bin Laden) מנהיג ארגון הטרור העולמי אל-קאעידה, חוסל באמצעות מטוס ללא טיס, וגופתו נמצאת בידי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית, מזה שבוע ימים משיקולים ביטחוניים נמנע עד כה הפרסום – כך דיווח לפנות בוקר (ב’) במרבית כלי תקשורת האמריקניים, הבית הלבן, מסר סמוך לשעה 5 לפנות בוקר שעון ישראל, כי הנשיא ברק אובמה, צפוי למסור הודעה מיוחדת בנושא בנושא ביטחוני המיוחס אל העולם כולו, ולא לארצות הברית בלבד בתוך זמן קצר.

ברשתות התקשורת, דווח, כי בדיקת DNA, הוכיחה, כי מעל לכל ספק שמדובר בגופתו של אוסאמה בן לאדן, שנאסף לאבותיו יחד עם עוד 20 מלוחמיו.

עם היוודע השמועה, על חיסול הטרוריסט מספר אחד בעולם, החל קהל רב לחגוג ליד הבית הלבן. מאידך, הוכרזה כוננות בנציגויות אמריקניות ברחבי העולם.

ברק אובמה נשיא ארצות הברית, אישר סמוך לשעה 06:30 בנאום מן הבית הלבן, כי צבא ארצות הברית הוא האחראי לחיסולו של אוסמה בן-לאדן. מדובר בהישג שהוא עדות לגדולת ארצנו”, אמר הנשיא.

לדברי הנשיא אובמה, הוא זה שהורה על הפעולה לחיסול מנהיג ארגון אל-קאעידה, שנהרג בקרב, על ידי כוח צבאי מיוחד וקטן בממדיו, במהלכו לא דווח על נפגעים בקרב הכוח האמריקני.

אובמה, גילה, כי כבר באוגוסט 2010, התקבל מידע ראשוני לגבי מיקומו של בן-לאדן – במתחם בפקיסטן.

נשיא ארצות הברית לשעבר ג’ורג’ בוש, בירך ואמר, כי; “הצדק נעשה”.

נשיא מדינת ישראל מר שמעון פרס, ברך על הריגתו של בן לאדן ואמר, לעיתונאי שמואל טל הכתב המדיני של “קול ישראל”; כי מדובר בהישג גדול למערכת הביטחון של ארצות-הברית, לנשיא אובאמה ולעולם החופשי.

“בן לאדן, היה אחד אחד הרוצחים הגדולים בהיסטוריה וקיבל את גזר דינו. העולם, ינשום לרווחה למראה העונש שקיבל אף שהצדק נעשה באיחור”, אמר הנשיא פרס.

◄ אוסאמה בן לאדן

אוּסָאמַה בן מוחמד בן עווד בִן לָאדִן (בערבית: أسامة بن محمد بن عوض بن لادن, תעתיק מדויק: אסאמה בן מחמד בן עוץ’ בן לאדן‎; נולד ב-10 במרץ 1957) הוא טרוריסט סעודי ממוצא תימני, מנהיג ארגון הטרור המוסלמי אל-קעידה, ארגון האחראי לסדרת פיגועים ברחבי העולם, שבהם נרצחו אלפי בני אדם, ביניהם פיגועי 11 בספטמבר. נחשב עד היום לפושע המבוקש בעולם.

אוסאמה בן לאדן נולד בערב הסעודית למשפחה עשירה, בעלת קונצרן בנייה ענק; אחד מחמישים בניו של מוחמד בן-לאדן. הוא הושפע בדעותיו ממורהו, עבדאללה עזאם, שהיה מוסלמי קיצוני.

ב-1979 הגיע בן לאדן לאפגניסטן והצטרף ללחימה נגד הפלישה הסובייטית לאפגניסטן. לאחר נסיגת הסובייטים, הפנו בן-לאדן ותומכיו את מלחמתם נגד ארצות הברית ונגד בעלות בריתה במזרח התיכון.

בהון שירש השתמש בן לאדן לפעולות טרור נגד ארצות הברית באמצעות הארגון שהקים, אל-קעידה. ארצות הברית רואה בו אחראי (בחלק מהמקרים הייתה גם נטילת אחריות) לפיצוץ במרכז הסחר העולמי ב-1993, להריגתם של 19 חיילים אמריקאים בערב הסעודית ב-1996, לפיצוץ בשגרירויות ארצות הברית בקניה ובטנזניה ב-1998 ולפיגועי 11 בספטמבר 2001.

לאחר מתקפות אלו נקב הנשיא ג’ורג’ ווקר בוש בשמו של אוסאמה בן לאדן כחשוד העיקרי והודיע לאמריקאים להתכונן למלחמה. ב-7 באוקטובר 2001 פתחה ארצות הברית במלחמת אפגניסטן, שמטרתה הפלת שלטון הטליבאן וחיסול בסיסי הטרור שם.

עד כה נעצרו רבים מאנשי אל-קעידה ובהם בני משפחתו של בן לאדן, אך הוא עצמו לא נתפס. מפעם לפעם מגיע ממנו אות חיים בצורת קלטת וידאו או קלטת אודיו, שבהן הוא קורא להמשך המלחמה בארצות הברית ובעלות בריתה (ביניהן; ישראל). כמו כן מתבצעות מפעם לפעם פעולות טרור של ארגונו, אל-קעידה.

האמריקנים, הציבו על ראשו פרס כספי גדול; בינואר 2005, הוכרז על הגדלת הפרס לסכום של 50 מיליון דולר, אך בכיר ב־CIA, פקפק ביכולתם של האמריקנים ללכוד אותו.

בשנת 2006, אותר בתימן מי שהיה שומר ראשו האישי, ורואיין לטלוויזיה. השומר תקף את האפשרות כי בן לאדן חולה בטיפוס, ושלל את ההשערה שהוא נמצא בפקיסטן.

כרבים אחרים ממתנגדי המערב, נוהג בן לאדן להשתמש בביקורתם של אנשי המערב על החברה שלהם בהתקפותיו המילוליות על המערב. כך, למשל, בנאום שנשא ב-19 בינואר 2006, הזכיר את הספר המדינה הנוכלת: מדריך למעצמה היחידה בעולם מאת ויליאם בלום, שיצא בשנת 2000, ואשר מותח ביקורת על מדיניות החוץ של ארצות הברית בזמן המלחמה הקרה ולאחריה.

על פי תאור התסמינים, היו שטוענו, כי בן לאדן סבל מ’מחלת אדיסון’.

המידע על אוסאמה בן לאדן, הובא באדיבות ויקיפדיה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן