כלכלה עולמית

סין, הריבית על ההלוואות, עולה היום מ-0.25% ל-6.31% לשנה

0
0

הבנק המרכזי של סין, הודיע אתמול על המהלך בכוונה לרסן את האינפלציה ובמסגרת מלחמתו בבועת הנכסים במדינה ◄ כלכלנים, צופים, כי האינפלציה הגבוהה בסין, צפויה לגרום להעלאת הריבית פעם נוספת. האנליסטים, מאמינים גם, כי במרץ, מדד המחירים לצרכן, יהיה גבוה יותר מאשר הממשלה, צופה.
סין, הריבית על ההלוואות, עולה היום מ-0.25% ל-6.31% לשנה
סין, הריבית על ההלוואות, עולה היום מ-0.25% ל-6.31% לשנה

החל מהיום, (רביעי, 06.04.2011), מעלה סין, את ריבית על ההלוואות, ברבע האחוז (0.25%), הריבית לשנה, תעמוד על 6.31% לעומת 6.06% ולהלוואות מעל 5 שנים שיעור הריבית, יעלה מ-6.6% ל-6.8%, ואת הריבית על פיקדונות מ-3% ל-3.25%, ועל פיקדונות הגדולים תועלה מ-% 0.4 הריבית הנוכחית ל-0.5%, לשנה.

הבנק המרכזי של סין, שהודיע אתמול על המהלך בכוונה לרסן את האינפלציה ובמסגרת מלחמתו בבועת הנכסים במדינה, הבנק, מגיב בכך בהעלאת הריבית, בפעם השנייה השנה, בתוך פחות מחודשיים, לאחר ש’מדד המחירים לצרכן’, עלה בשיעור הגבוה ביותר מזה 28 חודשים, ושיעור האינפלציה, עמד בנובמבר על 5.1% (הנחשב “רגיש” על ידי הרשויות של אינדיקטורים כלכליים).

ממשלת סין, חוזה אינפלציה “גבוהה באופן יחסי” במחצית הראשונה של 2011, ואינה מסתירה את חששה מאי יציבות חברתית.

הממשל הנוכחי, עושה כמיטב יכולתו, כדי למנוע בסין, הישנות מקרים של התערערות חברתית בקרב האוכלוסייה, כמו במזרח התיכון, ובצפון אפריקה.

דיווחים בתקשורת הסינית, כי כלכלנים, צופים, כי האינפלציה הגבוהה בסין, צפויה לגרום להעלאת הריבית פעם נוספת. האנליסטים, מאמינים גם, כי במרץ, מדד המחירים לצרכן, יהיה גבוה יותר מאשר הממשלה, צופה.

בסין, הולך וגדל בעשורים האחרונים, הפער בין משפחות עשירות למשפחות עניות. רוב ההון (כ-80%), מרוכז בידיהם של 20% מהאוכלוסייה. במילים אחרות; 80% מהאוכלוסייה, נהנים רק מ-20% של ההון.

כאשר העניים, מוציאים על מזון לכל המשפחה עד כמחצית מהכנסותיהם. כאשר עליית מחירי; דיור, אנרגיה, ו-מזון, משפיעה במקביל, אפילו על משפחות במעמד הבינוני.

הסיבה שמביאה את מרבית תושבי הערים בסין, לחסוך בכספם, היא פשוטה; “אין די כסף להוציא”. נתונים, המראים, כי משכורותיהם של הסינים, תופסות רק 8% משיעור התוצר המקומי הגולמי, ומציבים אותה בתחתית הרשימה העולמית.

לסין, עדיין נותרו כלים נוספים במלחמתם בפערים הכלכליים-חברתיים, כמו החלת הרפורמה במס ההכנסה, בהם העלאת ’סף המס’, להכנסה חודשית של 3,000 יואן סיני (¥), הוא המטבע הלאומי של סין העממית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן