ט"ו בשבט

קק”ל: חגיגות ט”ו בשבט, נמשכו גם אל תוך סוף השבוע

0
0

סוף שבוע של נטיעות, אירועים וטיולים לכל המשפחה: עשרות אלפי בני אדם השתתפו באירועי קק”ל השונים בכל רחבי הארץ וכ-200 אלף נוספים נפשו ביערות, בפארקים ובחניוני קק”ל
קק
קק”ל: חגיגות ט”ו בשבט, נמשכו גם אל תוך סוף השבוע

קרן קימת לישראל (קק”ל), קיימה בסוף השבוע האחרון מספר אירועי ט”ו בשבט, בהם לקחו חלק עשרות אלפי אנשים בכל רחבי הארץ. כ-15,000 אנשים הגיעו לנקודות ה”טע וסע” של קק”ל ברחבי הארץ, עצרו את רכבם לצד הכביש, נטעו עץ ביערות ובפארקים של קק”ל והמשיכו בנסיעתם. אל יער מסד, שבצפון, הגיעו כ-3,000 איש, בפארק מודיעין שביער בן שמן חולקו כ-7,000 שתילים ובדרום בין צומת חטיבת הנגב לצומת שרה כ-3,000 אנשים שתלו 2,000 שתילים.

אלפים נוספים הגיעו להשתתף באירועי הנטיעות הגדולים במודיעין ובעומר. פארק ירושלים קיים ביום שישי אירוע נטיעות והפנינג חגיגי בעמק הארזים – עינות תלם שבשטחי הפארק. במסגרת האירוע השתתפו המשפחות הרבות בנטיעות, תחנות טיבוע ציפורים, בניית תחנות האכלה לציפורים, תחנות יצירה מהטבע, תיאטרון סיפור, רכיבה על סוסים, סיורים מודרכים ועוד.

זו השנה השלישית ש’קק”ל’, חוגגת את ט”ו בשבט בחוויה מיוחדת בשדרות רוטשילד בתל אביב עם הפעלות לכל המשפחה אשר התפרסו על פני כל המתחם עם מגוון תחנות הפעלה שונות. ביום שישי השדרה הייתה שוקקת חיים יותר מהרגיל: החל משעות הבוקר הגיעו מספר גני ילדים שהשתתפו בהצגה מיוחדת בנושא ט”ו בשבט שארגנה עבורם קק”ל.

היום לקראת הצהריים, מאות בני אדם גדשו את השדרה והשתתפו במגוון הפעילויות שהציעו מדריכי קק”ל. בלב העיר הוקמו 15 תחנות הפעלה ותוכן, החל משתילים וזרעים ולימוד על אישים הקשורים בקק”ל שעל שמם קרויים רחובות בת”א וכלה ביצירה של קופסה כחולה וקישוט עציצים שבהם שתילים. משפחות רבות הגיעו לאזור ולרגע כבש היער את הכרך הסואן.

התחנה שזכתה לפופולאריות הרבה ביותר הייתה זו שבה ילדים קיבלו עציץ אותו קישטו בעזרת מדבקות ומנקי מקטרות. לאחר מכן קיבלו הילדים שתיל אותו יכלו לקחת הביתה או לטעת בחלקה מיוחדת שהוקדשה לכך.

לדברי עדנה פיינשטיין, מנהלת המחלקה לאירועים ב-קק”ל; “ההתרגשות והשמחה על פניו של ילד כשהוא לוקח משהו שהוא הכין בעצמו איתו הביתה, היא בלתי ניתנת לתיאור. הרבה אנשים שמחים היו היום בשדרות רוטשילד”.

חגיגות ט”ו בשבט, נמשכו גם בשבת כאשר ביער בן שמן ערכה קק”ל, אירוע חינמי לכל המשפחה בו מתנדבי שנת שירות בקק”ל קיימו הפעלות לכל המשפחה על עצים ובעלי חיים בטבע וביערות, הפעילו את פינת “הפחמנומטר”, בה הילדים חישבו כמה עצים חדשים, יכסו על פעילות שנתית של כל המשפחה ב”חשבון הבנק” של הפחמן והחמצן בעולם, ערכו סדנא מיוחדת על החזרת עצים מסוימים לסביבה ממנה נעלמו, קיימו משחקי יער ועוד.

השמש החורפית הנעימה הוציאה השבת אל הפארקים, החניונים ויערות קק”ל כ-150 אלף אנשים בכל רחבי הארץ. המקומות המרכזיים בצפון היו אגמון החולה ששקק חיים וחניון עין זיתים, במרכז עשרות אלפים הגיעו ליער בן שמן, לפארק קנדה, פארק בריטניה, יערות הנשיא ואשתאול, רבים פקדו את הסטף שבהרי ירושלים וכ-50 אלף נוספים הגיעו ליערות מלאכים-שחריה, יתר, להב, פארק גולדה ופארק שרשרת שבדרום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן