אוניברסיטה | מכללה

ח”כ יצחק הרצוג, ב’בר אילן’: היעלמות מפלגת העבודה הוא אסון לפוליטיקה הישראלית

0
0

ח”כ הרצוג ב’פורום העסקים של אגודת ידידי בר אילן’; “הזיקנה היא הבעיה הגדולה שאיתה נצטרך להתמודד בשנים הקרובות, ואנו טרם מבינים זאת. האלימות אף היא אינה נתפסת. מי היה מאמין שנראה השנה 30 ילדים נרצחים ע”י הוריהם” ◄ שיבח מערך הקליניקות הפועלות בבר אילן למען הקהילה והזכיר במיוחד הקליניקה לסיוע משפטי ל’אנשים עם מוגבלות’.
ח
ח”כ יצחק הרצוג, ב’בר אילן’: היעלמות מפלגת העבודה הוא אסון לפוליטיקה הישראלית

“היעלמות מפלגת העבודה הוא אסון לפוליטיקה הישראלית”, כך אמר היום (חמישי, בצהריים), ח”כ יצחק הרצוג (סיעת העבודה), בהרצאה בפני ה’פורום העסקים של אגודת ידידי בר אילן’. השר לשעבר מר הרצוג, מתח ביקורת קשה על שר הביטחון מר אהוד ברק, כשהגדיר את מעשהו בפרישתו מן ממפלגת “העבודה”; “ציני, אגואיסטי, ומשרת קבוצת פוליטיקאים מצומצמת”.

ח”כ הרצוג, מתח גם ביקורת על רוה”מ מר בנימין נתניהו, אשר אינו פועל לסיום שביתת עובדי משרד החוץ; “התרבות השלטונית בישראל, כשזה בעניין סכסוכי עבודה, היא בלתי נתפסת. במקום לבנות, לפרק התנגדויות ולהגיע להבנות פשוט מחליטים שלא מתעסקים עם המשבר. רוה”מ נתניהו עושה טעות שאינו פותר המשבר לאלתר”.

ח”כ הרצוג, התייחס לתפקידו האחרון כשר הרווחה, ממנו התפטר השבוע, ועל הצורך בחיזוק המגזרים החלשים. “הזיקנה היא הבעיה הגדולה שאיתה נצטרך להתמודד בשנים הקרובות, ואנו טרם מבינים זאת. האלימות אף היא אינה נתפסת. מי היה מאמין שנראה השנה 30 ילדים נרצחים ע”י הוריהם”.

בעניין העוני, אמר הרצוג, כי; “20% מהאוכלוסייה הם מתחת לקו העוני, כשב-OECD, העוני עומד על 10% בלבד. גם שחיקת מעמד הביניים, דורש התייחסות מיוחדת וחיזוק. 300 ילדים ונוער בסיכון מטופלים ע”י משרד הרווחה, ונוציא אותם אפילו באמצע הלילה מבתיהם, כשצריך”.

ח”כ הרצוג, ביקש לשבח את מערך הקליניקות הפועלות באוניברסיטת בר אילן למען הקהילה, והזכיר במיוחד את הקליניקה לסיוע משפטי ל’אנשים עם מוגבלות’.

“קארין אלהרר, שעמדה בראש הקליניקה, וכיום עומדת בראש כל 8 הקליניקות בפקולטה למשפטים באוניברסיטה, עושה יחד עם המרצים עבודה חשובה מאין כמוה שמאתגרת את המערכת הממשלתית. אני מצדיע לה ולאוניברסיטה”.

פרופ’ משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר אילן, ברך את אנשי העסקים שהגיעו למפגש. פרופ’ קוה, ציין את הקשרים הטובים שהיו לשר הרצוג ולמשרד הרווחה עם ביה”ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטה.

פרופ’ קוה, ביקש להודות על העבר, אבל להתייחס לחזון העתיד. “החזון שלנו הוא לקלוט 200 חוקרים צעירים, כדי לטפח דור צעיר שישלב בין מצוינות וציונות. קבלנו אישור לפתוח תוכנית שנייה של ביה”ס לרפואה. ביה”ס לרפואה בגליל הוא הפרויקט הממשלתי הגדול שנעשה לפיתוח הגליל”.

דוד פורר, יו”ר אגודת הידידים של אוניברסיטת בר אילן, ברך את חברי הפורום העסקי על שהגיעו למפגש החשוב היום, והזמין אותם לבקר בקמפוס ולראות את הפתוחים המדעיים החדשים הקורים בו מידי יום.

פרופ’ אורן הרמן, ראש המסלול ללימודי מדע, טכנולוגיה וחברה, ומועמד ל’פרס פוליצר’ על ספרו האחרון, הציג את מחקרו בנושא: למה אנו לא דואגים רק לעצמנו? מדוע קיים האלטרואיזם?

פרופ’ יפה זילברשץ, משנה לנשיא אוניברסיטת בר אילן, דיברה על המחויבות של האוניברסיטה להוציא לא רק חוקרים מעולים, אלא אנשים בעלי מחויבות קהילתית.

“בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, קיימת תוכנית יחידה בארץ של מערך שלם של קליניקות משפטיות שכל 200 הסטודנטים בשנה השלישית בתואר הראשון חייבים להשתתף בהן במכסת שעות משמעותית ולתרום לקהילה.

גם בביה”ס לעבודה סוציאלית וגם במחלקה לפסיכולוגיה, יש מערך קליניקות הנותנות שירותי יעוץ וטיפול לקהילה” – אמרה פרופ’ זילברשץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן