בליבנו לנצח דבר נשיא המדינה

סוניה פרס, רעיית הנשיא מר שמעון פרס, אשת חיל מי ימצא הלכה לעולמה

סוניה פרס, הלכה לעולמה בגיל 87, כנראה מדום לב. הנכד, מצא אותה במיטתה ◄ רעיית נשיא המדינה, הקפידה ואף התעקשה לשמור על פרטיותה ◄ בני הזוג סוניה ושמעון פרס, שנישאו ב-1945, חיו בנפרד משנת 2007, כשפרס נבחר לנשיא התשיעי של מדינת ישראל ◄ הותירה אחריה 3 ילדים, נכדים ונינים
0
0
רעיית נשיא המדינה, סוניה פרס, הלכה לעולמה בגיל 87 | צילום: ויקיפדיה | עיבוד ממחושב: משה נעים©
סוניה פרס

הגב’ סוניה פרס, רעייתו בנפרד של נשיא המדינה מר שמעון פרס, הלכה לעולמה היום (חמישי, 2001.2011) בגיל 86 בביתה בעיר תל-אביב. חתנה רפי ולדן, סיפר, כי היא נפטרה כנראה מ”מות נשיקה”, בשנתה. נכדה אשר בא לבקרה בדירתה יחד עם מאבטח, סמוך לשעה 12:00, מצא אותה ללא רוח חיים, הזעיק את מד”א, שביצע בה פעולות החייאה ממושכות במקום ללא הועיל, והיא והובהלה אל בית החולים שיבא בתל-השומר, שם נקבע סופית מותה.

צוות מיוחד של אנשי לבית נשיא המדינה ובני משפחה הגיע לבשר לנשיא המדינה מר שמעון פרס את הבשורה המרה. בשלב זה, נערכים לסידורים המתאימים במקום וטרם נקבע מתי תהייה הלוויתה.

רפי ולדן; “היא הייתה אישה ואם שופעת אהבה לכל המשפחה, אצילת נפש, זה בא לנו בהפתעה טרגית קשה”.

סוניה פרס, לקתה בליבה, לפני 20 שנה ומאז ובשנים האחרונות אף אושפזה מספר פעמים, בשל כך.

פרס, הייתה שומרת מסורת. כאשר המטבח בביתה היה כשר למהדרין. על זיקתה אל הדת והמסורת, ניתן ללמוד, מכך שהייתה מבקשת בעבר את עצתם וברכתם של המקובלים בהם; יצחק כדורי והרב חיים פינטו בנושאים אישיים.

אשת חיל, סוניה פרס, הקפידה ואף התעקשה לשמור על פרטיותה. מכריה מספרים, כי גם כשפעלה בהתנדבות למען הקהילה, ביקשה להסתיר עובדה זאת מעיני התקשורת.

סוניה פרס, (לשעבר גלמן), נולדה בפולין ב-1923. היא עלתה ארצה עם משפחתה ב-1927, כשאביה משמש כנגר ומורה לנגרות בכפר הנוער בן-שמן. שם היא גם הכירה את בעלה לעתיד – שמעון פרסקי (פרס), שלמד בכיתה אחת מעליה. היא סיפרה, בעבר, כי התאהבה בו ב”מבט ראשון”.

סוניה פרס, אשת חיל מי ימצא, רעייתו של נשיא המדינה מר שמעון פרס, אשת חיל מי ימצא, הלכה לעולמה
סוניה פרס

סוניה, סיימה את לימודיה, והתגייסה בשנת 1942 אל הצבא הבריטי, ללחום בגרמנים. ושירתה כ’אחות’ בבית החולים מספר 63, ליד קהיר, שם שירתו כ־100 אחיות מא”י.

בשלב מאוחר יותר, נשלחה לקורס נהיגת רכב כבד, והפכה להיות נהגת משאית, ש”חרשה” את יבשת אירופה בתפקידה בצבא הבריטי.

לאחר שהשתחררה סוניה מהשירות בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה, נישאו השניים בחודש מאי 1945, והיו בין מקימי קיבוץ אלומות.

בשנת 2007, כאשר נבחר שמעון פרס לנשיא התשיעי של מדינת ישראל, הודיעה רעייתו סוניה, כי לא תעבור לגור איתו בבית הנשיא וכי היא תישאר בדירתם אשר בשכונת רמת אביב בעיר תל אביב, ומאותו היום הם חיים בנפרד.

לסוניה ולשמעון פרס, שלושה ילדים. הבת הבכורה צביה ולדן המוכרת כ’בלשנית התפתחותית’ הבן האמצעי יונתן, שמקצועו וטרינר המתמחה בטיפול ב’כלבי נחיה’ והבן הצעיר, נחמיה (חמי) פרס, איש עסקים מצליח.

לזוג פרס, שמונה נכדים, ושני נינים.

יהי זכרה ברוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן