קולנוע נעים

השחקנית סוזנה יורק, שפעלה לשחרור מרדכי ואנונו, הלכה לעולמה בגיל 72

0
0

הקריירה שלה זינקה בעיקר בשל תפקידה בשנת 1969 בסרט; “?They Shoot Horses ,Don’t They”, שזיכה אותה כמועמדות לפרס האוסקר ◄ עוררה סערה בתיאטרון ’הקאמרי’,כשהקדישה סונטה ל’מרגל האטום’ “הצדיק” מרדכי ואנונו, היושבים באולם, הגיבו בשריקות בוז וחלקם אף נטש את האולם בהפגנתית.
השחקנית סוזנה יורק, שפעלה לשחרור מרדכי ואנונו, הלכה לעולמה בגיל 72
השחקנית סוזנה יורק, שפעלה לשחרור מרדכי ואנונו, הלכה לעולמה בגיל 72

השחקנית הבריטית סוזנה יורק (Susannah York), הלכה אמש (מוצ”ש) לעולמה בגיל 72, לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן המח.

יורק, הייתה בוגרת האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה בשנת 1958, ואף הזוכה בפרס רונסון, עבור התלמיד המבטיח ביותר. היא הפכה לאחת השחקניות הבולטת ביותר בשנת 1960, בעלת הפנים הזכורות עם שיער בלונדיני, עיניים כחולות ועור פנים רעננות.

הקריירה שלה זינקה בעיקר בשל תפקידה מול השחקנית ג’יין פונדה בשנת 1969 בסרט; “?They Shoot Horses ,Don’t They”, שזיכה אותה כמועמדות לפרס האוסקר.

יורק, השיגה את התהילה הבינלאומית בסרטים קלאסיים עם; טום ג’ונס אדם, אליזבת טיילור, מרלון ברנדו, מונטגומרי קליפט ו-פיטר אוטול.

במהלך 1970, הפכה בולטת פחות, בשל התפקידים שקיבלה, אם כי היא הופיעה בסרט של “סופרמן”, והמשיכה כיכבה גם בתפקידים בטלוויזיה וליהנות מקריירה מצליחה על הבמה. היא הייתה שחקנית מגוונת מאוד, ואהבה להחליף תפקידים, ולא לשחק את אותה הדמות”.

הבן שלה אורלנדו וולס, אמר לעיתון טלגרף, כי; “היא היתה אימא ממש פנטסטית… היא אהבה יותר מכל בישול של צלי טוב ואת ימי ראשון בפרט בערבי חורף, היינו יושבים מסביב למדורה. אחותו של אורלנדו, הוסיפה; אנו מרגישים ברי מזל מאוד שהייתה לנו אם שכזו”.

סוזנה יורק, פעלה לשחרור מרדכי ואנונו

השחקנית הבריטית סוזנה יורק, התפרסמה גם בישראל, לאחר פעלה למען שחרורו מהכלא של מרגל האטום הישראלי מרדכי ואנונו, וביקרה בארץ כשהשתחרר בשנת 2004.

בראשית יוני בשנת 2007, שהתארחה בתחילת החודש בפסטיבל שיקספיר הבינלאומי של תיאטרון ’הקאמרי’ בעיר תל אביב, עוררה סערה כשלקראת סוף ההצגה “אהבותיהן של הנשים השקספיריות”, הקדישה סונטה ל’מרגל האטום’ “הצדיק” מרדכי ואנונו, היושבים באולם, הגיבו בשריקות בוז, וחלקם אף נטש את האולם בהפגנתית.

ימים אחדים אחר כך, שיגרה השחקנית הבריטית, מכתב התנצלות להנהלת ’הקאמרי’ על אי הנעימות שנגרמה, אך לא על התכנים. אז טענה; “אחרי שנפגשתי עם ואנונו, באותו היום, והרגשתי את חוסר הצדק במצבו רציתי להקדיש לו את המופע. נדמה היה לי שאנשים אינם מודעים לכך שלמרות שריצה את עונשו במלואו, יותר משלוש שנים, אחר כך, הוא למרות זאת לא יצא לחופשי”. אמרה השחקנית סוזנה יורק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן