קולנוע נעים

יוסף שילוח, שחקן קולנוע ותיאטרון ישראלי, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן

0
0

בקריירת משחק ארוכה הכוללת מעל 80 סרטים, רובם ישראליים ומיעוטם זרים ◄בין השאר השתתף שילוח בסרט הקאלט של אפרים קישון “השוטר אזולאי”, “ספיחס” מסדרת סרטי “אסקימו לימון”,”סבבה”, “אלכס חולה אהבה” “חגיגה בסנוקר” ו”משפחת צנעני”
יוסף שילוח, שחקן קולנוע ותיאטרון ישראלי, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן
יוסף שילוח, שחקן קולנוע ותיאטרון ישראלי, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן

יוסף שילוח, שחקן קולנוע ותיאטרון ישראלי, מהשחקנים הגדולים והנערצים של קולנוע הישראלי, הלך היום (שני, 3 בינואר 2011) לעולמו בגיל 69, לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן. לא פורסם לפי שעה, מועד ההלוויה.

שילוח, נולד בכורדיסטן ועלה לארץ בשנת 1950. הוא סיים לימודי משחק במחזור הראשון של “בית צבי”.

בשנת 1964, השתתף שילוח בסרטו הראשון; “משפחת שמחון”, סרט שצולם על בסיס תוכנית הרדיו באותו שם. מאז המשיך בקריירת משחק ארוכה הכוללת מעל 80 סרטים, רובם ישראליים ומיעוטם זרים (כמו; “רמבו 3”).

שילוח,השתתף בהצגות תיאטרון רבות בכל התיאטראות הגדולים בארץ. מחוץ לעיסוקו במשחק עסק שילוח גם בפעילות פוליטית וחברתית בחוגי השמאל ובפעילות שקראה לדו-קיום יהודי-ערבי ולשוויון הזדמנויות ליהודים ממוצא מזרחי.

בין השאר השתתף שילוח בסרט הקאלט של אפרים קישון “השוטר אזולאי”, “ספיחס” מסדרת סרטי “אסקימו לימון”,”סבבה”, “אלכס חולה אהבה” “חגיגה בסנוקר” ו”משפחת צנעני” (1976).

חלק מתפקידיו הידועים ביותר מציגים דמויות מזרחיות סטריאוטיפיות ומוקצנות במיוחד, בעיקר דמויות ממוצא פרסי המאופינות במבטא כבד. המבקרים הגדירו את מרבית הסרטים הללו כ”סרטי בורקס”.

לקראת אמצע שנות השמונים השתתף בתפקיד אורח בקומדיית המצבים הישראלית “קרובים קרובים” בערוץ הראשון.

במהלך שנות השמונים, השתתף שילוח בדיבוב תוכנית הטלוויזיה לילדים “רחוב סומסום” שם דובב את דמותו של “אריק” מהצמד אריק ובנץ.‏‏

לקראת סוף שנות השמונים, יצא שילוח מהארץ ועבד במספר עבודות בארצות הברית ובצרפת.

כשרואיין על ידי כתבת מעריב שמצאה אותו מתפרנס מציור דיוקנאות העוברים והשבים ברחובות פריז, הוא אמר שישוב ארצה עם השמע פעמי השלום. שילוח, אכן חזר לארץ עם תחילת השיחות בין ישראל לירדן, סוריה והפלסטינים, בתקופת ממשלת שמיר האחרונה.

לאחר שובו ארצה בתחילת שנות התשעים, הוא השתתף גם בסרטים שזכו לשבחי המבקרים כמו “לילסדה” ו”כיכר החלומות” וכן בהצגות תיאטרון.

בשנת 1999, ביים את הסרט התיעודי “רגעי חסד” בשיתוף עם חורחה גורביץ’.

ב-200 השתתף שילוח בסרטו של מנחם גולן, “ימים של אהבה”.

בשנת 1968, זכה בפרס המחזה המקורי של המועצה הישראלית לתרבות ולאמנות. כמו כן, זכה בפרס על מפעל חיים של האקדמיה הישראלית לקולנוע, בפרס על תפקידו בסרט “כיכר החלומות” ובפרס הוקרה מעיריית תל אביב.

ביולי 2009, זכה בפרס על מפעל חיים בפסטיבל ירושלים. ‏מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן