קיבוץ

התנועה הקיבוצית: אם שכולה, תעמוד לראשונה בראש הסניף הקיבוצי של ארגון יד לבנים

0
0

ד”ר אירית בר-נתן, חברת קיבוץ מעגן מיכאל, רואה בין משימותיה הראשונות את הסדרת מעמדן של משפחות שכולות בקיבוצים, כך שיקבלו מעמד שווה למעמד משפחות שכולות בצורות התיישבות אחרות ◄ מניין הנופלים של בני קיבוץ, חברי קיבוץ, או כאלה שנפלו על הגנת היישובים, מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית בשנת 1910 ועד ימינו אלה, נאמד בכ-3000 חללים!
התנועה הקיבוצית: אם שכולה, תעמוד לראשונה בראש הסניף הקיבוצי של ארגון יד לבנים
התנועה הקיבוצית: אם שכולה, תעמוד לראשונה בראש הסניף הקיבוצי של ארגון יד לבנים

היסטוריה זוטא בקיבוצים; לראשונה, מונתה אם שכולה לעמוד בראשות סניף הקיבוצים של “יד לבנים”, ארגון ישראלי התנדבותי להנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל וטיפול במשפחות השכולות. עד היום כיהנו בתפקיד אבות-שכולים. ד”ר אירית בר-נתן, חברת קיבוץ מעגן מיכאל, מונתה לממלאת מקום יו”ר הסניף הקיבוצי של ארגון “יד לבנים”, המטפל במאות משפחות שכולות מקיבוצים ברחבי הארץ.

מזכירות הסניף הקיבוצי של “יד לבנים”, בחרה בד”ר אירית בר-נתן, שתכהן בתפקיד עד חודש נובמבר, אז אמורות להתקיים בחירות לראשות סניפי “יד לבנים” בכל רחבי הארץ, ובתוכו גם לסניף הקיבוצי. ד”ר בר-נתן, מחליפה בתפקיד את יעקב אשכול (קיבוץ נצר סרני), שכיהן בתפקיד למעלה מעשור.

אירית ובעלה עודד, שכלו בשנת 1998 את בנם סיון, לוחם סיירת גולני אשר נהרג בעת שירותו הצבאי. אבריו נתרמו בהסכמת הוריו והושתלו במספר אנשים לאחר מותו.

בין משימותיה הראשונות היא רואה את הסדרת מעמדן של משפחות שכולות בקיבוצים, כך שיקבלו מעמד שווה למעמד משפחות שכולות בצורות התיישבות אחרות. כיום נמנעות חלק מההטבות ממשפחות שכולות בקיבוצים עקב צורת החיים הייחודית בקיבוץ.

ארגון “יד לבנים”, כולל בתוכו הורים, אחים ואחיות שכולים, יהודים, דרוזים, בדואים וצ’רקסים. בעבר הוא כלל גם את אלמנות ויתומי צה”ל, אך בשנות ה-90 הם הקימו ארגון נפרד בשם; “ארגון אלמנות ויתומי צה”ל”, לאחר שלטענתם, “יד לבנים” לא נתן ייצוג הולם למצוקותיהם.

ביום הזיכרון לחללי צה”ל ולנופלים במערכות ישראל, האחרון, חשפה ’התנועה הקיבוצית’ את מניין הנופלים של בני קיבוץ, חברי קיבוץ, או כאלה שנפלו על הגנת היישובים, ועולה, כי מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית בשנת 1910 ועד ימינו אלה. המספר נאמד בכ-3,000 חללים!

אנדרטת חללי התנועות הקיבוציות, נמצאת ב’יער הקיבוצים’ ליד קיבוץ משמר העמק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן