נתניה עיר תיירות

נתניה: שגריר ליטא, יפעל להעלות את נתניה על מפת התיירות הליטאית הנכנסת לארץ

0
0

השגריר מר דריוס דגוטיס, שביקר וסייר בעיר ראש העירייה הגברת מרים פיירברג-איכר, סיפר, כי כיום הקהילה היהודית בליטא מונה כ-4000 נפש ◄ השגריר הציע להכיר את העיר דרוסינינקי, שמיתגה עצמה כעיר ספורט וכוללת את “פארק הסקי” באולם הגדול מסוגו באירופה
נתניה: שגריר ליטא, יפעל להעלות את נתניה על מפת התיירות הליטאית הנכנסת לארץ
נתניה: שגריר ליטא, יפעל להעלות את נתניה על מפת התיירות הליטאית הנכנסת לארץ

שגריר ליטא בישראל, מר דריוס דגוטיס, הבטיח לראש עיריית נתניה, הגב’ מרים פיירברג-איכר, כי הוא יפעל להעלות את העיר נתניה על מפת התיירות הליטאית הנכנסת לארץ.

השגריר הליטאי דגוטיס, אמר את הדברים האלה ועוד, כאשר סייר עם ראש העירייה כשהוא מלווה בקונסול הכבוד של ליטא בארץ מר עמוס ערן.

השגריר הליטאי, ידע לספר, לראש העירייה, הגב’ פיירברג, על העבר היהודי העשיר בליטא ועל כך, שלפני מלחמת העולם השנייה, היו היהודים 7.5% מכלל האוכלוסייה, והתרכזו בערים שבהן הייתה להם השפעה משמעותית על אמנות ועסקים, הם נקראו ליטאים (Litvaks).

אוכלוסיית וילנה, שלימים נקראה “ירושלים דליטא”, מנתה כ-30% יהודים. כמעט כל היהודים, נספו במהלך הכיבוש הנאצי ורוב השורדים, היגרו מאוחר יותר לארצות הברית ולארץ ישראל.

עוד סיפר השגריר, כי כיום הקהילה היהודית בליטא, מונה כ-4000 נפש.

השגריר מר דגוטיס, שלמד על המיתוג של נתניה כבירת הספורט של ישראל, ביקש, כי ראש העיר, תערוך לו סיור ב’מכון ויינגיט’.

כמו כן, הציע לה השגריר להכיר את העיר דרוסינינקי (Druskininkai), שם היא מיתגה עצמה כעיר ספורט וכוללת את “פארק הסקי” באולם הגדול מסוגו באירופה, מתחמים של בריכות שחייה וכו’.

במהלך הסיור, התעדכן השגריר מר דריוס דגוטיס, על משט של אהבה שהגיע ל חופי ישראל ע”י חבורת בני נוער שהפליגה מליטא, וחצתה את כל אירופה להגיע להזדהות עם העם הישראלי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן