תאונת דרכים | תנועה

ח”כ מאיר שטרית: מי שמתנגד ל’חוק שטרית’ יהיה אחראי למותם של עוד עשרות אנשים

0
0

הצעת חוק של ח”כ שטרית, נועדה להביא להתקנת מערכות יציבות ומערכות התראה למניעת תאונות ברכבים כבדים ◄ שר התחבורה, שענה מטעם הממשלה: “אני לא מתכוון לכפות על הציבור התקנת מערכות יקרות ◄ ח”כ שטרית; “אנחנו כופים על הציבור להישאר בחיים ◄ בעד הצעת החוק 20 לעומת 42 נגד.
ח
ח”כ מאיר שטרית: מי שמתנגד ל’חוק שטרית’ יהיה אחראי למותם של עוד עשרות אנשים

ח”כ מאיר שטרית (סיעת קדימה), העלה היום (רביעי, 7.7.2010) את הצעת חוק התקנת מערכות יציבות ומערכות התראה למניעת תאונות ברכבים כבדים. עפ”י הצעת החוק, ביקש ח”כ שטרית, לחייב התקנה של מערכות התראה למניעת תאונות בכל רכב מעל 4 טון, כאשר הדגש העיקרי הוא על משאיות ואוטובוסים, בנוסף כדי לעודד את התקנת המערכות מוצע, כי המתקינים, יזכו לפטור ממס.

ח”כ שטרית, הקריא מעל דוכן המליאה בכנסת את מכתבו של אודי קפלנסקי, מומחה ל’טכנולוגיות לבטיחות’ אשר בין היתר משמש כיועץ עבור משרד התחבורה.

מר קפלנסקי, פנה אל ישראל כץ (סיעת הליכוד) המשמש שר התחבורה, לפני כמה שבועות ואמר; “אני פונה אליך, כבוד השר, מכיוון שמתוקף עיסוקי בתחום הבטיחות בדרכים בכלל ובתחום הטכנולוגיות לבטיחות, בפרט, אני מאמין באמת, כי ניתן היה למנוע תאונות בהסתברות גבוהה מאוד, אם באוטובוסים המעורבים הייתה מותקנת מערכת להתרעה מפני תאונות דרכים”.

בשוק היום, קיימות כמה חברות אשר מייצרות מערכות אלו, רוב המערכות מתמקדות במניעת שלושה מצבים מסוכנים עיקריים בכביש;

● מצב של סטייה לא מתוכננת או לא מבוקרת מנתיב הנסיעה,

● מצב של אי שמירת מרחק מהרכב שלפנים (אשר יכולה להסתיים בפגיעה בו),

● מצב בו הרכב עומד להתנגש ברכב לפנים בוודאות.

ח”כ מאיר שטרית, פנה אל שר התחבורה, מר ישראל כץ, ואמר, כי; “מערכות אלו, באות להציל חיים, אינני מבין את ההיגיון של הממשלה להתנגד. זהו צעד נחוץ ואלמנטארי”.

עוד הוסיף שטרית, כי; “אנו מוסיפים דרך נוספת להילחם בפגע הזה של תאונות הדרכים”.

ח”כ שטרית, התחייב בפני שר התחבורה, כי במידה והשר, יתמוך בהצבעה בקריאה טרומית הוא לא ימשיך בתהליך החקיקה בלי אישור של משרד התחבורה.

כמו כן, ציין, כי אם אנשי המקצוע של המשרד, אכן ישכנעו את חברי הועדה שתדון בחוק, כי אין צורך בחוק שכזה הוא ימשוך אותו.

שר התחבורה, ח”כ ישראל כץ, אשר ענה מטעם הממשלה, אמר, כי הוא; “לא מתכוון לכפות על הציבור התקנת מערכות יקרות”.

בתגובה, אמר ח”כ שטרית; “אנחנו כופים על הציבור להישאר בחיים, גם חגורות הבטיחות, התחילו בכפייה, והיום כולם עושים זאת מרצון, אני קורא לכל חברי הבית, להצביע בעד, אין פה עניין פוליטי”.

בעד הצעת החוק 20 לעומת 42 נגד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן