אור עקיבא | Or Akiva

אור עקיבא, רוצה להכריז על שח-מט עם אלוף משלה ב’אליפות ישראל בשח-מט מהיר’ הבאה

0
0

“באור עקיבא, משקיעים המון בשחמט ברמה העממית והתחרותית. אנו משקיעים הרבה בחינוך לשחמט בכל בתי הספר היסודיים בעיר, ואני מקווה שיבוא יום בו נוכל להתהדר באלוף ישראל מקומי”, אמר ראש העיר, שמחה יוסיפוב עם נעילת נערכת ’אליפות ישראל בשח-מט מהיר’, זו הפעם השלישית בעירו, בסופ”הש שעבר
אור עקיבא, רוצה להכריז על שח-מט עם אלוף משלה ב’אליפות ישראל בשח-מט מהיר’ הבאה
אור עקיבא, רוצה להכריז על שח-מט עם אלוף משלה ב’אליפות ישראל בשח-מט מהיר’ הבאה

העיר אור עקיבא, הפכה ביום שישי האחרון למוקד עלייה לרגל של מיטב השחמטאים בארץ, כאשר אירחה את האליפות השנתית הארצית לשחמט מהיר.

במבנה אשכול הפיס, באור עקיבא, התרכזו ובאו כ-70 שחקני שח-מט (Chess), מכל רחבי הארץ, בהם רבי אומנים (הדרגה הכי גבוהה בשח), ושחקנים מן השורה הראשונה, כמו; סרגיי אורנבורג, אלוף ישראל לשעבר וכן, שחקן נבחרת ישראל, השחמטאי, ייבגני פוסטני, כדי להתחרות על התואר הנכסף של ’אלוף ישראל בשח מהיר לשנת 2010’.

למרות שסך כל קרן הפרסים, עמדה על סך של 7,000 ₪ בלבד, ניכר, כי רבים מהמשתתפים, מהקטנים בני 10 ועד הפנסיונרים בני 80, הגיעו בגלל האהבה האמיתית למשחק ורוח התחרות.

התחרות ל’שח-מט מהיר’ (אקטיבי), הנבדל ממשחק השחמט הרגיל ובו התמודדות, בו יכולה להימשך במשך שעות, מעצם שמו התנהל בקצב רץ, השחקנים, שיחקו במשך כ-20 דקות, ולאחריו, עברו להתחרות מול שחקן אחר בתור, מה שנקרא בשפה המקצועית “השיטה השוויצרית”.

בסוף חושבו הנקודות של המשחקונים לכל משתתף, לפי מספר הניצחונות וההפסדים והוכרז המנצח שזכה בגביע.

ראש העיר אור עקיבא, מתחרה בשח מול מנכ”ל איגוד השח הישראלי יגאל לוטן

סיפורו של משחק השחמט בעיר אור עקיבא התחיל לפני 8 שנים, כאשר אשת נשיא המדינה עזר וויצמן המנוח, הגב’ ראומה וייצמן, תושבת השכנה קיסריה, הידוע ביחסה המיוחד לעיר, קידמה יחד עם סגן ראש המועצה וראש העיר כיום, שמחה יוסיפוב את פתיחתו של חוג השחמט, בעיר בשיתוף עם האגודה הישראלית לשחמט וארגון הג’וינט.

מאז, אור עקיבא, מתברר, עושה חיל בתחום. ב”שכונות אורות” בעיר, נפתח מועדון שחמט בו מתנהלים כל כמה זמן תחרויות לנוער ומבוגרים, מערכת החינוך הבלתי פורמאלי בעיר, מפעילה מערך של לימודי המשחק בכל בתי הספר היסודיים בהדרכתו של המאמן המנוסה ותושב המקום אריה רוזנצוויג, והנבחרת העירונית משתתפת בקביעות במשחקי ליגה ב’ הארצית, לאחרונה תפסה את המקום ה-4 באזור השרון.

הפעילות נערכת בתמיכה ועידוד ראש העיר, תחת המדור לחינוך היסודי בעיר בניהולו של ניסים משעלי, ועזרה מצד רכז התנדבות יהודה דוידוב. בעיר אור עקיבא, נערכת ’אליפות ישראל בשח-מט מהיר’, זו הפעם השלישית.

ראש העיר אור עקיבא, בוחן משחק שחמט ב’אליפות ישראל בשח-מט מהיר’

ראש העיר, שמחה יוסיפוב, הגיע לברך את השחקנים ולאחל להם הצלחה בתחרות. יוסיפוב, ידע לספר, כי בהייתו מורה לחינוך גופני לשעבר הוא מייחס חשיבות רבה למשחק השחמט, ובניגוד לרבים שרואים בו משחק ושעשוע גרידא הוא רואה בו ענף ספורט לכל דבר ועניין.

“מחקרים, הראו שמשחק השחמט תורם לשיפור היכולות הלוגיות, כושר חשיבה אסטרטגי והוא כלי ראשון במעלה לטיפוח ערכי מצוינות ותחרותיות”, סיפר ראש העיר לשחקנים.

ראש העיר הוסיף, כי; “באור עקיבא, משקיעים המון בשחמט ברמה העממית והתחרותית. אנו משקיעים הרבה בחינוך לשחמט בכל בתי הספר היסודיים בעיר, ואני מקווה, כי יבוא יום, בו נוכל להתהדר באלוף ישראל מקומי”, אמר ראש העיר, יוסיפוב.

יצוין, כי בתחרות אליפות ישראל בשח-מט, נטלו חלק מספר שחקנים מהעיר אור עקיבא, ולמצטיינים מביניהם, הוצע פרס כספי מיוחד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן