א.א.ג

מרכז רפואי כרמל: הניתוח הקוסמטי באף הסתבך, והחולה אסנת מלכה, כמעט נחנקה

0
0

גם בגיל 33 ואחרי 3 ילדים הגב’ הצעירה והנאה אסנת מלכה, לא ויתרה על החלום שלה לניתוח קוסמטי באף. היא רק לא חלמה שניתוח אף פשוט יסבך, ויסכן את חייה כל כך ◄ בניתוח מורכב במרכז הרפואי, בנו לה מחדש את האף כדי שתוכל לחזור ולנשום ◄ ד”ר אייל סלע, מנתח בכיר במחלקת א.א.ג בבית החולים כרמל: “חשוב, שאנשים שרוצים לעבור ’ניתוח קוסמטי באף’, יבדקו היטב הרקע הניסיון והיכולת של המנתח הפלסטי, וקודם לכך, ילכו לרופא ’אף אוזן וגרון’ לייעוץ ולבדיקה רפואית”
מרכז רפואי כרמל: הניתוח הקוסמטי באף הסתבך, והחולה אסנת מלכה, כמעט נחנקה
מרכז רפואי כרמל: הניתוח הקוסמטי באף הסתבך, והחולה אסנת מלכה, כמעט נחנקה

“תמיד הייתי אישה בריאה ולא סבלתי אף פעם ממחלות”, מספרת אוסנת מלכה, תושבת יוקנעם, כשהיא מתאוששת בחדר הטיפולים בבית החולים כרמל, שבעיר חיפה, אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’, בכל רחבי הארץ. אסנת, ממשיכה; “אחרי הרבה לבטים החלטתי כמו נשים רבות, ללכת סוף סוף ולעבור ניתוח פלסטי באף, כדי שיהיה לי אף פשוט יותר אסתטי ויפה” – מספרת אוסנת.

את הבחירה של המנתח הפרטי, עשתה אסנת, בהמלצת קרובת מישפחה שעברה אצל המנתח ניתוח קוסמטי להגדלת החזה; “חשבתי לתומי, כי אם הוא יודע לנתח חזה, הוא בטח, ינתח לי את האף כמו שצריך, כך הוא גם הבטיח לי, ופה היתה הטעות המרה, והכואבת שלי” – מלינה אוסנת מלכה.

אוסנת, עברה את הניתוח הפרטי אצל המנתח הפלסטי, ומיד לאחר הניתוח החלה להרגיש שמשהו לא טוב קורה באף שלה. היא מתארת בכאב, לא מוסתר; “הרגשתי שאני נחנקת, האוויר, פשוט לא נכנס לי דרך האף, והרגשתי כמו שחונקים אותי עם חבל על הצוואר”.

ממשיכה ומספרת אוסנת; “עם הזמן, הניתוח החל, מסתבך יותר יותר, ובגלל שלא נשמתי לא הצלחתי להירדם בלילות, חוש הטעם שלי נעלם, לא הרגשתי טעם בשום דבר שאכלתי, התקשתי בדיבור, והתחלתי לאבד את היציבות הפיזית שלי בעמידה, ומדי פעם ליפול, פתאום, מחוסר שיווי משקל”.

בצר לה, ובעודה סובלת סבל רב פיזי, ועוגמת נפש, פנתה אסנת למנתח הפרטי שביצע בה את הניתוח, שוב ושוב אך כל ללא תוצאות, המנתח התעלם, מפניותיה.

כעבור מספר ימים ומספר פעמים בהם מעדה, ונחבלה כתוצאה מאי שיווי משקל, החליטה אוסנת, לנסות את מזלה אצל מומחים ורופאים אחרים, אשר ינסו לעזור לה להתאושש מן הניתוח הנורא.

“פניתי לאין סוף רופאים, ומומחים” היא מספרת, ומציינת, כי; “אף מומחה לא רצה לטפל בי, הייתי אצל רופאי א.א.ג והרופאים הפלסטיים, הכי טובים בערים; תל אביב ובירושלים, אבל כולם אמרו לי שהם לא מוכנים לגעת בשום “פאשלה” שעשה רופא אחר, כדי שהם לא יסתבכו משפטית במקומו… כבר לא ידעתי מה לעשות”.

כשהרגישה אסנת שהיא לא מצליחה לנשום, והחבל הולך ומתהדק סביבה, תרתי משמע; היא ניסתה את המוצא האחרון ופנתה למחלקת אף אוזן וגרון של בית החולים כרמל, בעיר חיפה, שם הסכים לבדוק אותה ד”ר אייל סלע, מנתח בכיר במחלקת א.א.ג בבית החולים כרמל.

“כשראיתי את מה שקורה בתוך האף של אוסנת מלכה, הייתי מזועזע, אומר ד”ר אייל סלע; “כל העצמות הפנימיות היו שבורות והיא פשוט לא יכולה לנשום, גם אם היא מאוד רצתה, המרחק ומהמצב שבו היא הייתה ועד לחנק וסכנת חיים היה קצר” – ממשיך ומתאר ד”ר סלע, את המפגש הראשוני שלו עם הפציינטית הגב’ הצעירה ונאה, אסנת מלכה, מיוקנעם.

למרות כל הסיכונים ובאישור מנהלת המחלקה ד”ר אילנה דואק, לקח ד”ר אייל את הסיכון המקצועי ואת אסנת, וניתח אותה בבית החולים כרמל.

אסנת: פניתי לאין סוף רופאים, ומומחים ואף מומחה לא רצה לטפל בי

“אני פשוט לא מאמינה” – אומרת בהתרגשות אוסנת כשהיא אוחזת בחוזקה בידו של ד”ר אייל, אף רופא לא הסכים לגעת בי, ופה בבית החולים כרמל ד”ר אייל, החזיר לי את הנשימה ואת החיים, אני סוף סוף יכולה לנשום כמו בן אדם נורמלי, כאבי הראש והסחרחורות שהיו לי נעלמו, כאילו לא היו.

יש לי טעם לחיים, וזאת לא בדיחה ולא מליצה, אני פשוט מרגישה טעמים של אוכל, שכבר שכחתי מזה טעם, העייפות נעלמה, כי אני יכולה לישון בצורה נורמלית בלילה, סוף סוף חזרתי לחיים”. מסכמת היום אסנת מלכה.

ד”ר אייל, מעדכן, כי בשלב ראשון, עבדו בחדר הניתוח על פתרון הבעיה הרפואית, כדי לאפשר למנותחת אסנת לנשום; “נכנסנו דרך פתחי האף, כדי לא ליצור עוד צלקות חיצוניות, ופתחנו בעדינות את המעברים הסתומים… לאחר מכן, יישרתי את מחיצת האף, אשר הייתה שבורה והכנסתי ’שתלי סחוס’ חדשים, שהוצאו ממחיצת האף אל תוך ’גשר האף’, ובנינו ותיקנו מחדש את העיוות שנוצר. אני שמח שעזרנו לאוסנת לנשום בחזרה, כמו שצריך זה, הרי הצורך הבסיסי של כל אדם”.

לדברי ד”ר אייל סלע, המקרה של אסנת, איננו היחידי בתקופה האחרונה. הוא מציין ומשב את תשומת הלב, כי; “ישנה עליה גדולה ב’ניתוחי אף אסטטים’ במיוחד, לקראת חופשת הקיץ, אשר “מסתבכים” ומגיעים אלנו לחדר ניתוח לצורך תיקון. לא תמיד לצערי, אפשר להציל את המצב כמו שהצלחנו במקרה של אוסנת”.

“חשוב, כי אנשים אשר רוצים לעבור ’ניתוח קוסמטי באף’, יבדקו היטב את הרקע הניסיון והיכולת של המנתח הפלסטי, וקודם לכך, ילכו לרופא ’אף אוזן וגרון’ לייעוץ ולבדיקה רפואית, האם קיימות בעיות נשימה – מציע ד”ר סלע, האם יש עיבוי ב’קונכיות האף’, האם יש סטיה ב’מחיצת האף’, והאם המטופל כשיר, בכלל, לעבור ניתוח קוסמטי. חבל לבוא לתקן אחרי הניתוח, מתריע, ד”ר סלע, לא תמיד אפשר לתקן וזה יכול להיות מאוד מסוכן”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן