עיתונות | תקשורת המונים

מועצת העיתונות אל משרד הבריאות; אמברגו אינו נופל בסמכות תקנון האתיקה של המועצה

0
0

סמנכ”ל הסברה ויחב”ל משרד הבריאות; “שעתיים לפני המועד שנקבע ושאליו הוזמנה גם כתבת YNET, העלתה כתבת זו, את כל הדו”ח באתר של YNET. הדבר פגע קשות בעמיתיה, באנשי משרד הבריאות, והעיקר – בנושא עצמו ◄ מזכ”ל מועצת העיתונות בישראל; “חריגה ממסגרת הסכמית זו, המהווה כלי עבודה חשוב בהתנהלות העיתונאים, משקפת ירידה כללית במחויבות העיתונאים בארץ לאתיקה”.
מועצת העיתונות אל משרד הבריאות; אמברגו אינו נופל בסמכות תקנון האתיקה של המועצה
מועצת העיתונות בישראל אל משרד הבריאות; אמברגו אינו נופל בסמכות תקנון האתיקה של המועצה

“למרות שאין נושא האמברגו, נופל בסמכות תקנון האתיקה של המועצה, אין לי אלא להשתתף בתרעומת שלך על התנהלות הכתבת במקרה זה”. כך השיב אריק בכר, מזכ”ל מועצת העיתונות בישראל, לסמנכ”ל הסברה ויחב”ל משרד הבריאות, מר יאיר עמיקם, זאת בעקבות מחאת משרד הבריאות נגד אתר האינטרנט Ynet, מבית ’ידיעות אחרונות’ על הפרה בוטה של האמברגו שהטיל על פרסומה של ידיעה.

אריק בכר, מזכ”ל מועצת העיתונות בישראל, המשיך וכתב בתשובתו אל משרד הבריאות, כי; “קיבלתי את מכתבך, שמוען אל נשיאת מועצת העיתונות. אין לי אלא להשתתף בתרעומת שלך על התנהלות הכתבת במקרה זה.

למרות שאין נושא האמברגו נופל בסמכות תקנון האתיקה של המועצה, הרי שחריגה ממסגרת הסכמית זו, המהווה כלי עבודה חשוב בהתנהלות העיתונאים, משקפת ירידה כללית במחויבות העיתונאים בארץ לאתיקה”. כתב מזכ”ל מועצת העיתונות בישראל.

◄ אתיקה מתוצרת YNET

כזכור, פנה מר יאיר עמיקם, סמנכ”ל הסברה ויחב”ל משרד הבריאות, בראשית השבוע, אל כבוד השופטת (בדימוס.) דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות ובמכתבו, טען את הדברים הבאים;

“ביום 31 במאי, חל “יום השנה הבינלאומי ללא עישון”. כמדי שנה, לקראת יום זה, אנו מכנסים מסיבת עיתונאים, בה מגישים לידי שר הבריאות (השנה מקבל את הדו”ח ס/שר הבריאות) את הדוח בנושא העישון.

כל כתבי הבריאות, קיבלו זימון למסיבת העיתונאים שתוכננה לאתמול בשעות הצהרים, בלשכתו של ח”כ ליצמן, סגן שר הבריאות.

מועצת העיתונות בישראל

הכלל הבלתי כתוב – והח”מ, שימש שנים רבות כעיתונאי, ואף כחבר בוועדת האתיקה – קובע, כי ברגע שמזומנים כל הכתבים למסיבת עיתונאים בנושא מסוים, הרי שהחומר לא מתפרסם, קודם המפגש.

והנה, שעתיים לפני המועד אשר נקבע, ושאליו הוזמנה גם כתבת YNET, העלתה כתבת זו את כל הדוח באתר האינטרנט של YNET.

הדבר פגע קשות בעמיתיה, באנשי משרד הבריאות, והעיקר – בנושא עצמו. לו היה הדבר בגדר “סקופ” הוא תחקיר מאומץ של הכתבת – ניחא.

דא עקא, מדובר כאן בדו”ח שהיה מצוי ברשותם של רבים, אולם איש לא חשב לפרסמו לפני המסע”ת, כך שגם הישג עיתונאי אין כאן.

דומני, כי לפנינו נושא עקרוני ביותר והייתי מבקש את התייחסות כבודה לאירוע חמור זה”. כתב סמנכ”ל הסברה ויחב”ל משרד הבריאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן