חדרה | פוליטיקה

חדרה: יו”ר האופוזיציה צביקה גנדלמן, מאשים את ראש העיר בסיכון הולכי רגל

0
0

כבר שנים שתושבי שכונת הזיתים, גני אלון, רסקו, סלע וקאנטרי קלאס בעיר חדרה, מתריעים על הסכנה ב”צומת האלופים”, בקטע כביש 4, החוצה את חדרה, בקטע כביש זה, אין מעבר בטוח להולכי רגל, למרות שלפני כשנתיים טופל הכביש ע”י מ.ע.צ. ◄ יו”ר האופוזיציה, בפנייה אל ראש העיר חדרה: מדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה שאינן מבוצעות לאלתר
חדרה: יו
חדרה: יו”ר האופוזיציה צביקה גנדלמן, מאשים את ראש העיר בסיכון הולכי רגל

חבר מועצת עיריית חדרה, תא”ל (במיל’) צביקה גנדלמן, ראש “סיעת חדרה 1”, המשמש יו”ר הועדה לענייני ביקורת, מבקש לדון בסדר היום של ישיבת מועצת העיר הקרובה את הסיכון להולכי רגל והמשתמשים בדרך באזור מתחם; “צומת האלופים” – כביש 4, חדרה, ואי קיומן של הבטחות ראש העיר חיים אביטן, המגובות בהחלטת מועצת העיר.

לדברי יו”ר האופוזיציה, בפנייה בכתב אל ראש העיר חדרה, הוא כותב כי מדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה שאינן מבוצעות לאלתר, וכך הוא כותב בהצעתו לסדר, בין היתר;

“כבר שנים שתושבי שכונת הזיתים, גני אלון, רסקו, סלע וקאנטרי קלאס בעיר חדרה, מתריעים על הסכנה ב”צומת האלופים”, בקטע כביש 4, החוצה את חדרה, בקטע כביש זה, אין מעבר בטוח להולכי רגל, למרות שלפני כשנתיים טופל הכביש ע”י מ.ע.צ.

הסכנה לפגיעות גוף ורכוש, אורבת למשתמשים בדרך יום יום, שעה שעה, כאשר הולכי רגל נאלצים ללכת על תוואי הנסיעה של כלי הרכב באין מעבר בטוח ומוגן עבורם”.

יו”ר האופוזיציה מר גנדלמן, מציין ומזהיר, במכתבו, כי; “במקום אירעו תאונות עם נפגעים ובכל רגע נתון ישנה סכנה לפגיעה נוספת. על פי כתבה שפורסמה בזמנו בתקשורת המקומית, ועסקה בעניין אשר בנדון נמסרה תגובת מ.ע.צ – החברה הלאומית לדרכים, כי היא; “מקדמת תוכנית סטטוטורית לשדרוג קטע כביש 4 המדובר. התוכנית טרם אושרה ע”י הועדה המחוזית וללא אישור של הועדה לא ניתן להתקדם ביישום התוכנית”.

כידוע, יעבור עוד זמן רב עד לאישור התוכנית ועד שיחלו העבודות להסדרת האזור באופן סופי ובטוח, ועלינו מוטלת החובה למנוע סכנה מהמשתמשים בדרך, וחלילה לא להגיע למצב בו יהיו במקום קורבנות בנפש”.

גנדלמן, ממשיך וכותב, כי; “הפתרון הזמני והמהיר למתואר לעיל הוא, אכיפת הוראות החוק על היזמים שכרו בור ענק ועמוק בסמוך למתחם המסחרי “צומת האלופים”. הבור הזה, מהווה מפגע תברואי ותעבורתי, פוגע באיכות הסביבה, ומהווה מזבלה זמינה לכל דכפין.

זאת ועוד; היזמים, התקינו על תוואי הדרך הציבורית מתקנים ל’פרסום חוצות’, כדי להרוויח עוד כסף וזאת על חשבון בטיחותם של המשתמשים בדרך. דופן הבור, המשיק ל’כביש 4’ מונע סלילת שוליים ומעבר בטוח ל’הולכי רגל’, הכולל מעקה בטיחות.

בור ענק ועמוק בסמוך למתחם המסחרי “צומת האלופים” בצומת חדרה

בישיבת המועצה 4-09/13 שהתקיימה ביום 25/3/2009 (לפני כ-14 חודשים), כותב צביקה גנדלמן; “העליתי את הנושא לדיון, ולהלן ציטוטים מפרוטוקול הישיבה;

חיים אביטן: “הקטע הזה הוא עדיין באחריות של מע”צ. אנחנו היינו ערים לנושא הזה. וכפי שגם סמי אמר זה לפני 20 שנה הבור הזה, אבל אני כבר פה, נותן הנחיה עכשיו ליועצת המשפטית ולמנכ”ל העירייה, להוציא מכתב עם תביעה לבעל הנכס לכסות את הבור. ואנחנו נמשיך עם הפניות שלנו למע”צ בנושא של ההרחבה שמה. זה בלי שום קשר”.

“אנחנו מחר, אני מבקש שמחר יצא מכתב לבעל הנכס לפעול באופן מיידי לכסות את הבור. זה הכול, קודם כל. קודם כל. ננקוט בכל האמצעים. בכל האמצעים ננקוט. זה הכול.”

החלטה מס’ 35: המועצה רושמת לפניה תשובת ראש כדלהלן: עיריית חדרה ערה לנושא, ותנקוט בכל האמצעים לתקון המצב, לצורך כך תועבר פניה לבעל הנכס לכיסוי הבור. כמו-כן, מאחר וקטע הכביש המדובר הינו באחריות מע”צ, ימשכו פניות הרשות לסיום העבודות והרחבת הכביש.

אושר פה אחד.

צביקה גנדלמן, מסכם את פנייתו אל ראש העיר חיים אביטן, במילים; “ראש העיר, אמר, ראש העיר הבטיח, אבל דבר לא קרה והסיכון למשתמשים בדרך נמשך יום יום שעה שעה”.

לפיכך, הוא מציע להחליט בישיבת מועצת העיר הקרובה היא תורה לגורמים המוסמכים בעיריית חדרה לפעול לאלתר; “כדי להביא להסדרת מעבר בטוח להולכי רגל עד שתאושר התכנית הסטטוטורית לשדרוג האזור ויסתיימו העבודות בפועל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן