דיני עבודה - פסקי דין

בית המשפט המחוזי בתל אביב: ילדי העובדים הזרים החוקיים, לא יקבלו רישיון קבע בישראל

0
0

כב’ השופטת גדות, ציינה, כי; “מעמדם של השוהים הזרים החוקיים, טוב בהרבה מזה של השוהים הזרים הבלתי חוקיים, מאחר ובין היתר ילדיהם של האחרונים, יכולים לצאת ללא הגבלה אל מדינות מוצאם הן בתקופת חגים והן לביקורי משפחות” ◄ “עם זאת”, קבעה, השופטת גדות; “נפל פגם בהחלטתה של הועדה הבין-משרדית לעניינים הומניטאריים”.
בית המשפט המחוזי בתל אביב: ילדי העובדים הזרים החוקיים, לא יקבלו רישיון קבע בישראל
בית המשפט המחוזי בתל אביב: ילדי העובדים הזרים החוקיים, לא יקבלו רישיון קבע בישראל

בית המשפט המחוזי בעיר תל אביב, דחה חלקית את עתירתם של עובדים זרים השוהים באופן חוקי בארץ, לפיה, יש להכיר בילדיהם כזכאים לקבל רישיון קבע בארץ ישראל.

העותרים, עובדים זרים, אשר הגיעו למדינת ישראל באופן חוקי, וקיבלו אשרה כדין לעבוד, טענו, כי ילדיהם אשר נולדו בישראל, או עלו אליה בגיל רך, הינם זכאים לקבל רישיון לישיבת קבע בישראל.

משרד הפנים, דחה את בקשתם למתן מעמד לילדיהם, בטענה, כי הממשלה, החליטה לתת מעמד לילדי שוהים בלתי חוקיים, ומאחר והעותרים, שוהים באופן חוקי, הרי שהחלטת הממשלה אינה חלה עליהם.

לטענת העובדים הזרים, החלטת הממשלה, חלה על ילדי שוהים זרים בלתי חוקיים, ולכן, מקל וחומר על ילדי שוהים זרים חוקיים.

לדידם, לא הגיוני, כי מצב ילדיהם של שוהים בלתי חוקיים, יהא טוב יותר ממצב ילדיהם של שוהים חוקיים.

כמו כן, טענו, כי ההחלטה מובילה לתוצאה מפלה לפיה ילדיהם אינם זכאים למעמד בישראל, בעוד שחבריהם, שאינם שונים באופן מהותי מהם, קיבלו מעמד בישראל.

כב’ השופטת שרה גדות, דחתה את העתירה בחלקה, לאחר שקבעה, כי ילדי העובדים הזרים, אינם עונים על תנאי החלטת הממשלה בדבר מתן מעמד, מאחר והוריהם הינם שוהים חוקיים בישראל.

כב’ השופטת גדות, ציינה, כי מעמדם של השוהים הזרים החוקיים, טוב בהרבה מזה של השוהים הזרים הבלתי חוקיים, מאחר ובין היתר ילדיהם של האחרונים, יכולים לצאת ללא הגבלה אל מדינות מוצאם הן בתקופת חגים והן לביקורי משפחות.

עם זאת, קבעה השופטת גדות, כי נפל פגם בהחלטתה של ’הועדה הבין-משרדית לעניינים הומניטאריים’, וזאת, משום שהיא לא בחנה האם קיימות נסיבות הומניטאריות העומדות בבסיס בקשתם של העובדים הזרים.

לפיכך, נקבע, כי בקשתם של העובדים הזרים, תוחזר אל הועדה, כדי לבחון, לפרט ולנמק את ההחלטה.

ב”כ העותרים: עו”ד יעל כץ-מסטבאום; עו”ד ניר רוטנברג; עו”ד נטלי צרף-רביב; עו”ד מקסים ליפקין.

• לפסק הדין, בעניין מריצה ו-39 אחרים נגד שר הפנים.

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן