יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, תש”ע, יפתחו הערב בשמונה

0
0

22,682 חללי מערכות ישראל נפלו מיום היציאה מחומות העיר העתיקה של ירושלים בשנת 1860 ועד היום ◄ אל רשימת הנופלים נוספו בשנה האחרונה, 111 ישראלים ◄ הערב יום הזיכרון, תושמע צפירת זיכרון בת דקה אחת בשעה 20:00 בערב ◄ ראש הממשלה, עלה, אמש לקבר אחיו, סא”ל יונתן נתניהו ז”ל
אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, תש
אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, תש”ע, יפתחו הערב בשמונה

הטקס הממלכתי הפותח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יתקיים הערב, יום ראשון, ד’ באייר תש”ע, 18/04/10 בשעה 20:00, ברחבת הכותל, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס והרמטכ”ל רב-אלוף גבי אשכנזי.

במהלך הטקס, תשמע צפירה במשך דקה בכל רחבי הארץ. במהלך הצפירה, תיעצר התנועה בכבישי הארץ, וכל העבודות יופסקו. צפירת זיכרון נוספת, בת שתי דקות, תושמע מחר (ב’) בשעה 11:00 בבוקר, יום הזיכרון, ולאחריה, יחלו, טקסי הזיכרון בבתי הקברות הצבאיים.

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ישתתף היום (ראשון) בשעה 16:30, בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מטעם ארגון “יד לבנים”, בגבעת התחמושת בירושלים.

הערב בשעה 21:00 – ייערך לראשונה, ערב שירים לזכרם של חללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה ברחבת משכן הכנסת, האירוע “שירים לזכרם”, ישודר בערוץ הראשון, ב-ערוץ הכנסת’ וברשת ג`.

22,682 חללי מערכות ישראל, נפלו מיום היציאה מחומות העיר העתיקה של ירושלים בשנת 1860 ועד היום, בהם נופלים של הבריגדה היהודית, המחתרות, צה”ל, המשטרה, שב”כ, שב”ס, המוסד ונפגעי פעולות האיבה.

בשנה האחרונה, נוספו למניין 111 חללים.

שלושה סמלים ממלכתיים שונים נהוגים ביום זה:

• הדלקת נר זיכרון המסמל את החיבור ליהדות,
• הנחת צרור פרחים לביטוי הרגשי
• דגלון המדינה נושא שלהבת וסרט “יזכור” שחור שהוצב על קברו של כל אחד ואחת מחללי מערכות ישראל, הוא הסמל השלישי המונהג החל מיום הזיכרון התשס”ב, כביטוי כבוד ממלכתי לנופלים והשתתפות המדינה ברחשי ליבן ותחושת האובדן של המשפחות השכולות, האלמנות והיתומים.

חוק יום הזיכרון, קובע, כי ביום הזיכרון, תישמע צפירת זיכרון וייערכו; אזכרות, עצרות עם וטקסי התייחדות בבסיסי צה”ל ובמוסדות חינוך.

תלמידי בתי הספר והמשתתפים בטקסי הזיכרון, מצמידים לדש בגדם מדבקת “יזכור” ועליה תמונת פרח דם המכבים.

בערוץ 33 של רשות השידור, מוקרנים לאורך יום הזיכרון ברצף שמות כל הנופלים במערכות ישראל.

עוד על יום הזיכרון – לחץ כאן

מחר יום שני, ה’ באייר התש”ע, 19 באפריל, 2010, יתקיים יום הזיכרון הכללי לחללי מערכות ישראל. פתיחת הטקסים בבתי העלמין הצבאיים בשעה 11:00.

◄ ראש הממשלה עלה לקבר אחיו, סא”ל יונתן נתניהו ז”ל

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, בחרו לבקר כבר אמש (מוצאי שבת) בקברו של סגן אלוף יונתן (יוני) נתניהו ז”ל, במלאת 34 שנים לנפילתו במבצע לשחרור החטופים באנטבה, על מנת להתייחד עם זכרו ולהדליק נר זיכרון.

בני הזוג נתניהו, החליטו להקדים ולעלות להר הרצל, יממה לפני תחילת אירועי יום הזיכרון לחללי צה”ל ומערכות ישראל, מתוך התחשבות במשפחות השכולות, וכדי שהציבור שמגיע להר הרצל, החל מהיום, ראשון בערב, לא יעוכב על ידי סידורי האבטחה הכבדים, הכרוכים סביב ראש הממשלה.

ראש הממשלה ורעייתו, התרגשו לראות לראשונה בביקור זה את עיטור המופת, שחרט צה”ל על קברו של יוני ז”ל, כמו גם על קבריהם של לוחמים רבים נוספים.

סגן אלוף יונתן נתניהו, קיבל את עיטור המופת על חילוץ יוסי בן חנן, מעבר לקווים הסורים ב-’מלחמת יום הכיפורים’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן