עושים עסק | Doing business

חברת GONOGO, מציעה; המועד הטוב ביותר לפתיחת עסק חדש

0
0

כ- 30,000 חברות חדשות, נפתחות מדי שנה, מספר דומה של חברות גם נסגרת בתדירות זו. בין השיקולים העיקריים, העומדים בבסיס ההחלטה על הקמת עסק חדש עומדת גם שאלת העיתוי. מהו הזמן הנכון לפתוח עסק? על פי חברת GONOGO, חגים מהווים תזמון טוב, כך שכדאי להתכונן לחגים הקרובים.
חברת GONOGO, מציעה; המועד הטוב ביותר לפתיחת עסק חדש
חברת GONOGO, מציעה; המועד הטוב ביותר לפתיחת עסק חדש

מועדים שונים במהלך השנה, הנם בעלי השפעה על סיכויי ההצלחה של פתיחת עסקים חדשים מתחומים מסוימים. בחברת GONOGO, המתמחה בהכנת תכניות עסקיות בתחומים שונים ממליצים לתזמן את מועד פתיחת העסק כך שמחזור המכירות הראשון יהיה גבוה ורווחי, בכדי להעניק בסיס איתן לעסק בתחילת דרכו. עבור פתיחת עסקים בתחום הקמעונות, זמן מועדף, יהיה בעיקר לפני חגים, כלומר; לקראת ספטמבר-אוקטובר ואפריל.

אם ניקח בחשבון תקופת הקמה, גיוס עובדים, הכנות מוקדמות וכיוצא באלה, הרי שלקראת מחזור המכירות של חג הפסח הקרב ובא, מרץ הוא אחד מן המועדים המצוינים לפתיחת עסק (The Best Time To Open A New Business).

לדברי ניר יצחק, מנכ”ל משותף בחברת GO NO GO, מחזור מכירות ראשון גבוה, מותיר אותותיו על עסקים אחרים, על הלקוחות, גורמים מממנים, כגון; בנקים, ולא פחות חשוב, עובדי העסק, עצמם; “יש להשקיע מחשבה בתכנון נכון וניצול אסטרטגי של מועדי השנה לטובת פיתוח העסק. תכנון נכון ויעיל מתחיל בעבודת הכנה מקיפה להכרת השוק וכתיבת תוכנית עסקית מתאימה.

חשוב לנצל את המומנטום אבל לקחת את הזמן הדרוש לעבודה המקדימה שתגביר את סיכוייו של העסק להצליח”.

ניר יצחק, מציע לנקוט מספר צעדים חשובים בדרך להקמת העסק;

1. ניתוח ענפי; ניתוח היקפי הפעילות בענף ושיעורי הצמיחה בו; בחינת בשלות ענפית של הרעיון העסקי; ניתוח משתנים פיננסיים – רווחיות ענפית; ניתוח מנגנוני הפצה; ניתוח משתנים טכנולוגיים; ניתוח רגישות למשתנים מאקרו כלכליים; סקירת חקיקה אחרונה; התייחסות למשתנים עונתיים.

2. ניתוח קהל המטרה; קביעת מאפיינים דמוגרפיים; הגדרת סגנון חיים; בחינת הרגלי קניה; ניתוח רגישות קניה; הערכת גודל שוק היעד.

מרץ הוא אחד מן המועדים המצוינים לפתיחת עסק

3. ניתוח מתחרים; מיצוב המתחרים בענף; בחינת נתח שוק המתחרים; הכרת חסמי הכניסה; זיהוי מתחרים עתידיים.

4. גיבוש אסטרטגיית שיווק ומכירה; גיבוש מסר שיווקי כללי; גיבוש אמצעי מכירה; בחינת שותפויות אסטרטגיות; קביעת הנחות יסוד לגבי שיעורי המכירה.

5. גיבוש מערך תפעולי; בניית המרכז התפעולי; תכנון ייצור/יבוא; ציוד וטכנולוגיה; אספקה והפצה; שרות לקוחות; מחקר ופיתוח; ניצול משאבים; בקרת איכות; בטיחות ומשתנים סביבתיים; גיבוש מערך עובדים ומבנה ארגוני; יועצים ומומחים; סגנון ניהולי ותרבות ארגונית.

6. פירוט ההתפתחות העסקית; קביעת יעדים לטווח ארוך; גיבוש אסטרטגיית צמיחה; קביעת אבני דרך; הערכת סיכונים; אפשרויות מכירה – Exit.

7. ניתוח לפי מודלים שיווקיים; (PEST ו/או SWOT).

8. ניתוח פיננסי; ביסוס הנחות יסוד לתוכנית העסקית; הכנת דו”ח רווח והפסד; הכנת דו”ח תזרים מזומנים; ניתוח Break even Point; קביעת שימושים עבור השקעות.

9. הערכת שווי; (אופציונאלי).

10. בהצלחה!

מוגש באדיבות אתר GONOGO

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן