קיבוץ

התנועה הקיבוצית, תכריז במעמד נשיא המדינה על פתיחת אירועי 100 שנות קיבוץ בסוף החודש

0
0

מקבוצה קטנה לתנועה גדולה – הקיבוץ בן 100! ◄ קיבוצניקים מכל רחבי הארץ, הכרזת הנשיא, חברים בני 100, צעירים מצטיינים, משפחות של ארבעה דורות בקיבוץ ◄ קיבוץ דגניה א’, ט”ז ניסן, 31/3/2010, מהשעה 17:00
התנועה הקיבוצית, תכריז במעמד נשיא המדינה על פתיחת אירועי 100 שנות קיבוץ  בסוף החודש
התנועה הקיבוצית, תכריז במעמד נשיא המדינה על פתיחת אירועי 100 שנות קיבוץ בסוף החודש

מאה שנים, חלפו מאז חצו את הירדן, שניים עשר חברי “הקומונה החדרתית”, בדרכם לאום ג’וני, ומשם כעבור זמן קצר לנקודת הקבע- דגניה. מייסדי דגניה, הם המסד לרעיון הקיבוץ הנחשבת צורת חיים ייחודית בעם היהודי ובעולם כולו, המונה כיום 273 קיבוצים בהם אוכלוסייה של כ-126,000 נפשות.

רעיון הקיבוץ, הוגשם בידי מאות קבוצות של צעירים, חדורי אמונה יוקדת בציונות, שהגשימו את הערכים בהם האמינו- שיתוף וערבות הדדית כקבוצה.

ב-31/3/2010, תכריז ’התנועה הקיבוצית’ על פתיחת אירועי “מאה שנות קיבוץ” במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס. האירוע החגיגי, יתקיים ב”חצר הראשונים” בקיבוץ דגניה א’ – הקיבוץ הראשון.

ישתתפו; נציגי קיבוצים מרחבי הארץ, מזכירי התנועות הקיבוציות בעבר, וחברי מזכירות מטה התנועה הקיבוצית.

באירוע, יצדיעו ל-5 ותיקים אשר חוגגים יום הולדת 100, לדור ההמשך – צעירים בני קיבוץ מצטיינים באקדמיה ומדע, ספורט, תרבות וחינוך, ולרב-דוריות – נציג משפחה של ארבעה דורות בקיבוץ.

כמו כן, יופיעו; “השיבולים” (ממשיכי “הגבעתרון”) ו-דפנה זהבי, יחולק למר שמעון פרס נשיא המדינה, קלף עם אירועי שנת המאה, ויוכרז רשמית על תחילת ה-’חגיגות 100 שנות קיבוץ’.

אירועים בחודשים הקרובים; משחק ארצי עם דן חמיצר “מחפשים את מטמון ה-100 בקיבוצים”, מסע אופניים מתגלגל מדן ועד אילות, פסטיבל “סינמה קיבוץ”, ערבי שירה עם דן אלמגור, ברחבי הארץ, סדרת טלוויזיה בהפקת; מודי בר און, ו-ענת זלצר, “בית פתוח” בקיבוצים בחול המועד, “אמנות בקיבוץ” – תצוגה בפריסה ארצית בגלריות, ולסיום- אירועי ממלכתי בקיבוץ דגניה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן