לימודים | קורסים עסקים נעים

מינהל סחר חוץ של משרד התמ”ת, החל בגיוס מועמדים לקורס נציגים כלכליים

0
0

35 נציגים כלכליים ישראליים פועלים כיום ברחבי העולם ◄ בועז הירש, מנהל המינהל לסחר חוץ: “האתגרים העומדים בפני הנציג הכלכלי מגוונים הן ברמת המאקרו – קידום הסכמים כלכליים, קידום שת”פ במו”פ ועוד, והן ברמת הסיוע הפרטני לחברות המעוניינות לייצא, ליצור שיתופי פעולה ולחדור לשווקים חדשים”.
מינהל סחר חוץ של משרד התמ
מינהל סחר חוץ של משרד התמ”ת, החל בגיוס מועמדים לקורס נציגים כלכליים

המינהל לסחר חוץ במשרד התמ”ת, אשר מוביל ומגבש את מדיניות סחר חוץ של מדינת ישראל על מנת להגביר את התחרותיות של התעשייה הישראלית בשווקים הבינלאומיים, החל בימים אלה בגיוס מועמדים לקורס נציגים כלכליים.

בועז הירש, מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ”ת, מציין, כי הקורס, מיועד לבוגרי תואר ראשון ומעלה, רצוי בכלכלה, במינהל עסקים, בהנדסה ובמקצועות טכנולוגיים, ומטרתו להכשיר את הדור הבא של הנציגים הכלכליים של ישראל ברחבי העולם.

ההתמחות תעשה בשני מסלולים;

● קידום יצוא סחר והשקעות – קידום יצוא, סחר והשקעות בתעשייה הישראלית, איתור ויצירת הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה כלכליים בארץ ובעולם. ניהול משא ומתן עם גורמים ומוסדות כלכליים, קידום פעולות מסחריות עם ממשלות זרות, הסברה כלכלית – יצירת תדמית הולמת ליכולת התעשייה הישראלית.

● מדיניות סחר – המסלול מציע התמחות בתחום קביעת מדיניות הסחר של ישראל, טיפול בקשרי החוץ הכלכליים של ישראל באמצעות הסכמי סחר בילטראליים ומולטילטרליים, טיפול בחסמי סחר ביצוא ובקביעת מדיניות היבוא של ישראל, ניהול מו”מ על שיפור תנאי הסחר עם ממשלות זרות, ועבודה בתחום הארגונים וההסכמים הבינלאומיים.

שר התמ”ת מר בנימין (פואד) בן אליעזר, אומר כי; “הנושא הכלכלי תופס חשיבות הולכת וגדלה בפיתוח קשרים בין מדינות וכי משימות הדיפלומטיה המודרנית מתמקדים בקידום פעילויות כלכליות ומסחריות, דוגמת הגדלת היצוא וקידום השקעות ועל כן, יש חשיבות רבה שהולכת וגדלה לנציג הכלכלי באשר הוא.

עוד אומר השר בן אליעזר, כי; חשיבותו של הנציג הכלכלי, הינה רבה בשל העובדה, כי על אף המידע הרב שעומד לרשות החברות והנגישות הקלה אליו, הרי שמתברר שאין תחליף למגע האישי שהנציג מקיים עם קהילת העסקים המקומית – תשתית המידע והקשרים שהוא טווה מסייעת לאחר מכן לחברות ישראליות לקדם את מוצריהן.

לישראל כיום 35, נציגים כלכליים העובדים ביבשת אירופה, צפון אמריקה, אמל”ט ואסיה. הנספחים מוצבים במדינות בהן היקף הסחר, הינו משמעותי וקיים פוטנציאל להרחבתו כמו גם למשיכת השקעות לארץ.

יצויין, כי קורס נציגים כלכליים, נפתח מדי שנתיים – שלוש ומספר המשתתפים בו יעמוד על 12 איש מתוך יותר מ-1000 מועמדים הצפויים להגיש מועמדות.

המועד אחרון להגשת הבקשות, יום חמישי 25 במרץ 2010.

מועד פתיחת הקורס יוני- יולי 2010, בתנאי פנימייה במשך כעשרה שבועות. המועמדים שיסיימו את הקורס בהצלחה יעברו התמחות במינהל לסחר חוץ וביחידות השונות של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה – תקופת ההכשרה נמשכת 3 שנים.

שר התמ”ת, בן אליעזר: חשיבותו של הנציג הכלכלי, הינה רבה

בועז הירש, האחראי על הפעלת מערך הנציגים הכלכליים אומר, כי; “האתגרים העומדים בפני הנספח המסחרי מגוונים הן ברמת המאקרו – קידום הסכמים כלכליים, קידום שת”פ במו”פ ועוד, והן ברמת הסיוע הפרטני לחברות המעוניינות לייצא, ליצור שיתופי פעולה ולחדור לשווקים חדשים”.

הירש, מוסיף ומדגיש, כי; “פעולות הנספחים המסחריים בתחומי ההסברה הכלכלית, קידום השקעות זרות, שת”פ בתחום המו”פ ותחזוקה של הסכמי סחר, הינן מהמשימות המרכזיות בתכנית העבודה של משרד התמ”ת”.

יצוין, כי המינהל לסחר חוץ במשרד התמ”ת, פועל במגוון רחב של היבטים בתחום הסחר הבינ”ל, להלן חלק מן הפעילויות של המינהל בחודש פברואר 2010;

• תערוכת הסלולר החשובה בעולם בברצלונה – המינהל לסחר חוץ באמצעות מערך הנספחים, דאג לייצר ל-70 חברות ישראליות שהשתתפו בתערוכה למעלה מ -1200 פגישות איכותיות עם אנשי מפתח מחברות תקשרות, מפעילים ואינטגרטורים בכל העולם. בכך מערך הנספחים, דואג לייצר ערך מוסף לתעשייה הישראלית, אפילו לתעשייה כה מתקדמת וידועה בעולם כתעשיית התקשורת.

• הנספח המסחרי בתאילנד, ערך פעילות בתחום בטחון הפנים, בה השתתפו 18 חברות מישראל אשר נפגשו במשך שלושה ימים עם כל גורמי המפתח בתחום זה בתאילנד.

• תערוכת היין בישראל – הנספחים של משרד התמ”ת, הביאו לתערוכה 24 קנייני יין בכירים מכל העולם.

• צוות בינמשרדי בראשות מינהל סחר חוץ, הביא לסיום מוצלח מו”מ מורכב במיוחד בתחום הקניין הרוחני, אשר נמשך כ- 3 שנים.

• שר במשרד הסחר ההודי, הודיע לשר התמ”ת, על הסכמתה של הודו לפתוח במו”מ להסכם סחר חופשי עם ישראל, יוזמה אשר המינהל לסחר חוץ, שיגר בשנת 2007.

המינהל לסחר חוץ, ינהל את המו”מ עם הודו, אשר צפוי לעצב את הסחר של ישראל עם מדינה ההופכת בימים אלו למעצמת על כלכלית.

• מערך הנספחים של המינהל בארה”ב מטפל השבוע בשתי משלחות בתחום הקלינטק ובנוסף, ארגן הנספח המסחרי בשוודיה את ביקורו של שר התמ”ת בשוודיה, אשר מעבר לפגישות מדיניות רמות דרג, ייפגש גם עם הנהלת החברות המובילות בשוודיה כסאאב ואריקסון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן