רפואת ספורט

התאחדות לכדורגל, קיימה יום עיון בנושא עזרה ראשונה והחייאה

0
0

לירן ליפשיץ, מנהל האגף הרפואי של ההתאחדות לכדורגל: “נוביל תהליך של הכשרת מאמני הנוער למניעת פציעות” ◄ מעל 120 חובשים ופיזיותרפיסטים מקבוצות הליגות השונות השתתפו ביום עיון בנושא עזרה ראשונה והחייאה שקיים האגף הרפואי בהתאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל, קיימה יום עיון בנושא עזרה ראשונה והחייאה
התאחדות לכדורגל, קיימה יום עיון בנושא עזרה ראשונה והחייאה

מעל ל-120 חובשים ופיזיותרפיסטים מקבוצות הליגות בארץ (ליגת טוטו, לאומית, א’-ג’, מחלקות נוער) הגיעו היום (שני) אל ההתאחדות לכדורגל, והשתתפו ביום עיון רפואי בנושא; עזרה ראשונה והחייאה שקיים האגף הרפואי בהתאחדות לכדורגל.

ההתאחדות לכדורגל, רואה בנושא העזרה הראשונה, החייאה, ושמירה על בריאות השחקנים כערך עליון, וגם העונה, כמדי שנה, דאגה ההתאחדות, לכך שנציגי הקבוצות (רופאים, מעסים, מאמנים) יעברו השתלמות בנושא חשוב זה.

החובשים והפיזיותרפיסטים שהגיעו ליום העיון, צפו תחילה בקטעי וידאו מפגיעות ראש מסוכנות של שחקנים – אלמוג כהן ממועדון מכבי נתניה, אשר נפגע מכדור בראשו במהלך משחק, והשחקן אריק בנאדו ממועדון בית”ר ירושלים, אשר נפגע בראשו בהיתקלות עם שחקן מקבוצתו.

לאחר מכן, העביר ד”ר יוני ירום, רופא ספורט, הרצאה מקצועית בנושא; “טיפול במצבי סיכון ופגיעות ראש במהלך אימונים ומשחקים”.

בהמשך, יום העיון, חולקו המשתתפים לקבוצות ועברו רענון החייאה על ידי פרמדיקים ממחלקת ההדרכה של מגן דוד אדום. הפרמדיקים, הציגו את דרכי הטיפול בשחקנים במהלך משחק/אימון, ולאחר מכן, תרגלו החובשים והפיזיותרפיסטים, החייאה עם בובות, ושימוש ב-“דפיברילטור” (מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי).

ההתאחדות לכדורגל; העזרה הראשונה, החייאה ושמירה על בריאות השחקנים – ערך עליון

במהלך ההשתלמות הפעילה ההתאחדות לכדורגל, תחנה שבה היה נציג רפואי מוסמך אשר בדק את ערכות ההחייאה הקיימות בקבוצות.

יום העיון, מהווה חלק נוסף בשינויים שערכה ההתאחדות לכדורגל באגף הרפואי שבראשם מינויו של לירן ליפשיץ, למנהל האגף.

ליפשיץ, ששימש במשך כ-15 שנים כפיזיותרפיסט בקבוצות הפועל פ”ת ו-בית”ר ירושלים, סיכם את הכנס; “החייאה ובריאות השחקנים, הם נושאים העומדים בראש סדר העדיפויות של הצוותים בקבוצות. לשמחתנו, הגיעו לכנס צוותים מכל פינה בכדורגל הישראלי, מליגת טוטו ועד למחלקות הנוער”.

“כיום, החזית החמה של רפואת הספורט בכדורגל, היא מניעת פציעות – יש מעבר מטיפול בפציעות למניעתן מתוך הנחה שמניעה עדיפה על ריפוי. האגף הרפואי בהתאחדות לכדורגל, יוביל תהליך של הכשרת הצוותים במחלקות הנוער למניעת פציעות כחלק מן המגמה העולמית”.

רתם קמר, סמנכ”ל ההתאחדות; “יום העיון, היווה את יריית הפתיחה של ההתאחדות לכדורגל בנושא ההשתלמויות הרפואיות לקבוצות. מינינו את לירן ליפשיץ למנהל האגף הרפואי, והמטרה היא לחזק את הקשר בין ההתאחדות לקבוצות גם בנושא זה, ליצור מפגש חברתי בין אנשי המקצוע במועדונים ולהביא לשיתוף ידע על מנת להפרות את העבודה היום-יומית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן